Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2024-06-07 do 2024-07-25
Wersja archiwalna od 2024-06-07 do 2024-07-25
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 14
PREZESA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
z dnia 6 czerwca 2024 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego
Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188, z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641 oraz z 2024 r. poz. 834) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 7 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 23 stycznia 2023 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego (Dz. Urz. WUG poz. 37 i 86 oraz z 2024 r. poz. 4) w załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4 w ust. 2 po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:
„3a) Samodzielnym Wydziałem Organizacyjnym;”;
2) w § 7 w ust. 3 w pkt 2 średnik zastępuje się kropką i uchyla się pkt 3;
3) § 11 otrzymuje brzmienie:
„§ 11. 1. Dyrektor Departamentu Infrastruktury Podstawowej Zakładów Górniczych, dyrektor Departamentu Energo-mechanicznego, dyrektor Departamentu Górnictwa, dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska i Gospodarki Złożem, dyrektor Departamentu Prawnego, dyrektor Departamentu Warunków Pracy i Szkolenia, dyrektor Biura - Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej, dyrektor Biura Komunikacji Społecznej oraz naczelnik Samodzielnego Wydziału Organizacyjnego podlegają właściwej osobie kierownictwa WUG, a w zakresie spraw, o których mowa w art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej - Dyrektorowi Generalnemu.
2. Dyrektor Biura Administracyjno-Gospodarczego oraz dyrektor Biura Budżetowo-Finansowego, Kadr i Szkolenia podlegają Dyrektorowi Generalnemu.”;
4) § 26 i § 27 otrzymują brzmienie:
„§ 26. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należą:
1) współredagowanie czasopisma WUG oraz obsługa techniczna jego wydawania;
2) przygotowywanie do publikacji, rozpowszechnianie oraz przechowywanie wydawnictw WUG, w tym rocznego „Sprawozdania z działalności urzędów górniczych”;
3) przygotowywanie do publikacji materiałów promujących bezpieczeństwo i higienę pracy w górnictwie, w tym rocznej „Oceny stanu bezpieczeństwa pracy, ratownictwa górniczego oraz bezpieczeństwa powszechnego w związku z działalnością górniczo-geologiczną”;
4) obsługa redakcyjna strony internetowej WUG, Biuletynu Informacji Publicznej WUG oraz extranetu urzędów górniczych;
5) koordynowanie spraw związanych z redagowaniem anglojęzycznej wersji strony internetowej WUG;
6) koordynowanie spraw związanych z ponownym wykorzystywaniem informacji sektora publicznego;
7) prowadzenie spraw dotyczących aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym, wydawanych przez Prezesa albo Dyrektora Generalnego;
8) prowadzenie spraw związanych z:
a) materiałami identyfikacyjnymi urzędów górniczych, w zakresie niezastrzeżonym do właściwości innych komórek WUG,
b) prenumeratą czasopism dla urzędów górniczych, z wyjątkiem czynności zastrzeżonych dla Biura Administracyj-no-Gospodarczego;
9) opracowanie graficzne materiałów informacyjnych i promocyjnych nadzoru górniczego.
§ 27. 1. Do zadań Samodzielnego Wydziału Organizacyjnego należą:
1) obsługa organizacyjna oraz kancelaryjno-biurowa wykonywania zadań:
a) Prezesa i Wiceprezesów,
b) Dyrektora Generalnego;
2) organizowanie spotkań i kontaktów osób kierownictwa WUG;
3) zapewnianie wymiany informacji pomiędzy osobami kierownictwa WUG a innymi organami administracji publicznej;
4) zapewnianie koordynowania przez osoby kierownictwa WUG działalności urzędów górniczych;
5) koordynowanie współpracy organów nadzoru górniczego z jednostkami krajowymi;
6) koordynowanie i obsługa, a w przypadkach wskazanych przez Prezesa - prowadzenie, spraw dotyczących współpracy z zagranicą, w tym spraw związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
7) prowadzenie spraw związanych z udziałem Prezesa w komitetach honorowych lub organizacyjnych obchodów świąt narodowych, świąt państwowych oraz świąt branżowych;
8) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem patronatów honorowych oraz udziałem w komitetach honorowych wydarzeń branżowych;
9) przygotowywanie i obsługa narad, konferencji, konkursów oraz innych wydarzeń, w tym wydarzeń okolicznościowych nadzoru górniczego, w zakresie niezastrzeżonym do właściwości innych komórek WUG;
10) przygotowywanie oficjalnych wystąpień osób kierownictwa WUG;
11) nadzorowanie i koordynowanie realizacji w urzędach górniczych zadań w zakresie kontroli zarządczej;
12) współredagowanie czasopisma WUG;
13) koordynacja sporządzania oraz opracowywanie redakcyjne rocznego „Sprawozdania z działalności urzędów górniczych”;
14) koordynowanie udziału komórek WUG w prowadzeniu działalności wydawniczej mającej na celu promocję bezpieczeństwa i higieny pracy w górnictwie, w szczególności przez opracowywanie planów wydawniczych oraz obsługę organizacyjną realizacji tych planów;
15) redagowanie materiałów informacyjnych i promocyjnych nadzoru górniczego;
16) koordynowanie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej, w tym redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej WUG, w zakresie niezastrzeżonym - w „Polityce zarządzania informacjami w zasobach internetowych urzędów górniczych”, zatwierdzonej przez Prezesa WUG - do właściwości innych komórek WUG;
17) koordynowanie spraw związanych z redagowaniem:
a) strony internetowej WUG, z wyjątkiem jej anglojęzycznej wersji, w zakresie niezastrzeżonym - w niniejszym regulaminie albo w „Polityce zarządzania informacjami w zasobach internetowych urzędów górniczych”, zatwierdzonej przez Prezesa WUG - do właściwości innych komórek WUG,
b) extranetu urzędów górniczych;
18) prowadzenie spraw dotyczących Odznaki Honorowej Zasłużonego dla Bezpieczeństwa w Górnictwie;
19) prowadzenie spraw związanych z:
a) materiałami promocyjnymi i okolicznościowymi dla osób kierownictwa WUG,
b) zamawianiem materiałów identyfikacyjnych urzędów górniczych;
20) koordynowanie i obsługa wykonywania na rzecz jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 167 ust. 5a Pgg:
a) usług w zakresie tłumaczeń,
b) zamówienia publicznego dotyczącego biletów lotniczych i kolejowych, miejsc hotelowych, polis ubezpieczeniowych oraz wiz;
21) gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie zbiorów Izby Tradycji Nadzoru Górniczego imienia Jana Szczerbińskiego, zwanej dalej „Izbą Tradycji”, w zakresie niezastrzeżonym do właściwości innych komórek WUG;
22) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami WUG, wydarzeń, których współorganizatorem jest nadzór górniczy, w tym spotkań oraz innych wydarzeń tematycznych;
23) przygotowywanie, w ramach działalności promocyjnej dotyczącej nadzoru górniczego, spotkań oraz innych wydarzeń tematycznych w oparciu o zbiory Izby Tradycji;
24) współpraca z przedsiębiorcami oraz podmiotami prowadzącymi likwidację zakładów górniczych w zakresie gromadzenia zbiorów Izby Tradycji;
25) redagowanie na stronie internetowej WUG zakładek dotyczących:
a) Izby Tradycji,
b) projektów współfinansowanych przez Unię Europejską;
26) koordynowanie spraw związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem przez jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 167 ust. 5a Pgg, środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
27) prowadzenie ewidencji umundurowania otrzymywanego przez pracowników wykonujących obowiązki służbowe w urzędach górniczych, zgodnie z przepisami o stopniach górniczych, honorowych szpadach górniczych i mundurach górniczych;
28) prowadzenie Kancelarii Głównej WUG;
29) prowadzenie archiwum zakładowego WUG;
30) nadzorowanie i koordynowanie działalności OUG oraz przeprowadzanie kontroli OUG w sprawach obiegu i archiwizowania dokumentów;
31) obsługa kancelaryjno-biurowa:
a) Biura Komunikacji Społecznej,
b) Samodzielnego Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego,
c) Samodzielnego Stanowiska do spraw Kontroli,
d) Samodzielnego Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, Obronności i Zarządzania Kryzysowego,
e) Inspektora Ochrony Danych,
f) Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Urzędach Górniczych,
g) Rzecznika Prasowego Prezesa,
h) doradców Prezesa.
2. W ramach organizacyjnych Samodzielnego Wydziału Organizacyjnego funkcjonuje Rzecznik Prasowy Prezesa, wyznaczony przez Prezesa.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 czerwca 2024 r.
Prezes Wyższego Urzędu Górniczego
Piotr Litwa