Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Wyższego Urzędu Górniczego rok 2024 poz. 21
Wersja archiwalna od 2024-06-07 do 2024-07-25
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Wyższego Urzędu Górniczego rok 2024 poz. 21
Wersja archiwalna od 2024-06-07 do 2024-07-25
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 14
PREZESA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO

z dnia 6 czerwca 2024 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego

Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188, z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641 oraz z 2024 r. poz. 834) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu nr 7 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 23 stycznia 2023 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego (Dz. Urz. WUG poz. 37 i 86 oraz z 2024 r. poz. 4) w załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4 w ust. 2 po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

„3a) Samodzielnym Wydziałem Organizacyjnym;”;

2) w § 7 w ust. 3 w pkt 2 średnik zastępuje się kropką i uchyla się pkt 3;

3) § 11 otrzymuje brzmienie:

„§ 11. 1. Dyrektor Departamentu Infrastruktury Podstawowej Zakładów Górniczych, dyrektor Departamentu Energo-mechanicznego, dyrektor Departamentu Górnictwa, dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska i Gospodarki Złożem, dyrektor Departamentu Prawnego, dyrektor Departamentu Warunków Pracy i Szkolenia, dyrektor Biura - Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej, dyrektor Biura Komunikacji Społecznej oraz naczelnik Samodzielnego Wydziału Organizacyjnego podlegają właściwej osobie kierownictwa WUG, a w zakresie spraw, o których mowa w art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej - Dyrektorowi Generalnemu.

2. Dyrektor Biura Administracyjno-Gospodarczego oraz dyrektor Biura Budżetowo-Finansowego, Kadr i Szkolenia podlegają Dyrektorowi Generalnemu.”;

4) § 26 i § 27 otrzymują brzmienie:

„§ 26. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należą:

1) współredagowanie czasopisma WUG oraz obsługa techniczna jego wydawania;

2) przygotowywanie do publikacji, rozpowszechnianie oraz przechowywanie wydawnictw WUG, w tym rocznego „Sprawozdania z działalności urzędów górniczych”;

3) przygotowywanie do publikacji materiałów promujących bezpieczeństwo i higienę pracy w górnictwie, w tym rocznej „Oceny stanu bezpieczeństwa pracy, ratownictwa górniczego oraz bezpieczeństwa powszechnego w związku z działalnością górniczo-geologiczną”;

4) obsługa redakcyjna strony internetowej WUG, Biuletynu Informacji Publicznej WUG oraz extranetu urzędów górniczych;

5) koordynowanie spraw związanych z redagowaniem anglojęzycznej wersji strony internetowej WUG;

6) koordynowanie spraw związanych z ponownym wykorzystywaniem informacji sektora publicznego;

7) prowadzenie spraw dotyczących aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym, wydawanych przez Prezesa albo Dyrektora Generalnego;

8) prowadzenie spraw związanych z:

a) materiałami identyfikacyjnymi urzędów górniczych, w zakresie niezastrzeżonym do właściwości innych komórek WUG,

b) prenumeratą czasopism dla urzędów górniczych, z wyjątkiem czynności zastrzeżonych dla Biura Administracyj-no-Gospodarczego;

9) opracowanie graficzne materiałów informacyjnych i promocyjnych nadzoru górniczego.

§ 27. 1. Do zadań Samodzielnego Wydziału Organizacyjnego należą:

1) obsługa organizacyjna oraz kancelaryjno-biurowa wykonywania zadań:

a) Prezesa i Wiceprezesów,

b) Dyrektora Generalnego;

2) organizowanie spotkań i kontaktów osób kierownictwa WUG;

3) zapewnianie wymiany informacji pomiędzy osobami kierownictwa WUG a innymi organami administracji publicznej;

4) zapewnianie koordynowania przez osoby kierownictwa WUG działalności urzędów górniczych;

5) koordynowanie współpracy organów nadzoru górniczego z jednostkami krajowymi;

6) koordynowanie i obsługa, a w przypadkach wskazanych przez Prezesa - prowadzenie, spraw dotyczących współpracy z zagranicą, w tym spraw związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;

7) prowadzenie spraw związanych z udziałem Prezesa w komitetach honorowych lub organizacyjnych obchodów świąt narodowych, świąt państwowych oraz świąt branżowych;

8) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem patronatów honorowych oraz udziałem w komitetach honorowych wydarzeń branżowych;

9) przygotowywanie i obsługa narad, konferencji, konkursów oraz innych wydarzeń, w tym wydarzeń okolicznościowych nadzoru górniczego, w zakresie niezastrzeżonym do właściwości innych komórek WUG;

10) przygotowywanie oficjalnych wystąpień osób kierownictwa WUG;

11) nadzorowanie i koordynowanie realizacji w urzędach górniczych zadań w zakresie kontroli zarządczej;

12) współredagowanie czasopisma WUG;

13) koordynacja sporządzania oraz opracowywanie redakcyjne rocznego „Sprawozdania z działalności urzędów górniczych”;

14) koordynowanie udziału komórek WUG w prowadzeniu działalności wydawniczej mającej na celu promocję bezpieczeństwa i higieny pracy w górnictwie, w szczególności przez opracowywanie planów wydawniczych oraz obsługę organizacyjną realizacji tych planów;

15) redagowanie materiałów informacyjnych i promocyjnych nadzoru górniczego;

16) koordynowanie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej, w tym redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej WUG, w zakresie niezastrzeżonym - w „Polityce zarządzania informacjami w zasobach internetowych urzędów górniczych”, zatwierdzonej przez Prezesa WUG - do właściwości innych komórek WUG;

17) koordynowanie spraw związanych z redagowaniem:

a) strony internetowej WUG, z wyjątkiem jej anglojęzycznej wersji, w zakresie niezastrzeżonym - w niniejszym regulaminie albo w „Polityce zarządzania informacjami w zasobach internetowych urzędów górniczych”, zatwierdzonej przez Prezesa WUG - do właściwości innych komórek WUG,

b) extranetu urzędów górniczych;

18) prowadzenie spraw dotyczących Odznaki Honorowej Zasłużonego dla Bezpieczeństwa w Górnictwie;

19) prowadzenie spraw związanych z:

a) materiałami promocyjnymi i okolicznościowymi dla osób kierownictwa WUG,

b) zamawianiem materiałów identyfikacyjnych urzędów górniczych;

20) koordynowanie i obsługa wykonywania na rzecz jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 167 ust. 5a Pgg:

a) usług w zakresie tłumaczeń,

b) zamówienia publicznego dotyczącego biletów lotniczych i kolejowych, miejsc hotelowych, polis ubezpieczeniowych oraz wiz;

21) gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie zbiorów Izby Tradycji Nadzoru Górniczego imienia Jana Szczerbińskiego, zwanej dalej „Izbą Tradycji”, w zakresie niezastrzeżonym do właściwości innych komórek WUG;

22) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami WUG, wydarzeń, których współorganizatorem jest nadzór górniczy, w tym spotkań oraz innych wydarzeń tematycznych;

23) przygotowywanie, w ramach działalności promocyjnej dotyczącej nadzoru górniczego, spotkań oraz innych wydarzeń tematycznych w oparciu o zbiory Izby Tradycji;

24) współpraca z przedsiębiorcami oraz podmiotami prowadzącymi likwidację zakładów górniczych w zakresie gromadzenia zbiorów Izby Tradycji;

25) redagowanie na stronie internetowej WUG zakładek dotyczących:

a) Izby Tradycji,

b) projektów współfinansowanych przez Unię Europejską;

26) koordynowanie spraw związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem przez jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 167 ust. 5a Pgg, środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;

27) prowadzenie ewidencji umundurowania otrzymywanego przez pracowników wykonujących obowiązki służbowe w urzędach górniczych, zgodnie z przepisami o stopniach górniczych, honorowych szpadach górniczych i mundurach górniczych;

28) prowadzenie Kancelarii Głównej WUG;

29) prowadzenie archiwum zakładowego WUG;

30) nadzorowanie i koordynowanie działalności OUG oraz przeprowadzanie kontroli OUG w sprawach obiegu i archiwizowania dokumentów;

31) obsługa kancelaryjno-biurowa:

a) Biura Komunikacji Społecznej,

b) Samodzielnego Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego,

c) Samodzielnego Stanowiska do spraw Kontroli,

d) Samodzielnego Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, Obronności i Zarządzania Kryzysowego,

e) Inspektora Ochrony Danych,

f) Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Urzędach Górniczych,

g) Rzecznika Prasowego Prezesa,

h) doradców Prezesa.

2. W ramach organizacyjnych Samodzielnego Wydziału Organizacyjnego funkcjonuje Rzecznik Prasowy Prezesa, wyznaczony przez Prezesa.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 czerwca 2024 r.

Prezes Wyższego Urzędu Górniczego
Piotr Litwa

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00