Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Rozwoju i Finansów rok 2017 poz. 52
Wersja aktualna od 2017-03-17
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rozwoju i Finansów rok 2017 poz. 52
Wersja aktualna od 2017-03-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 42
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 1 października 2010 r.

w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej „Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów”

z dnia 1 października 2010 r. (DUMF z 2010 r., Nr 10, poz. 47)

t.j. z dnia 22 stycznia 2014 r. (DUMF z 2014 r., poz. 1)

t.j. z dnia 12 sierpnia 2015 r. (DUMF z 2015 r., poz. 51)

t.j. z dnia 17 marca 2017 r. (DUMRiF z 2017 r., poz. 52)

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.1. Tworzy się państwową jednostkę budżetową „Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów”, zwaną dalej „Centrum”.

2. Centrum jest jednostką budżetową, podległą Ministrowi Finansów.

3. Siedzibą Centrum jest miasto Radom.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów przekaże nieodpłatnie Centrum składniki majątkowe, w tym sprzęt, wyposażenie oraz wartości niematerialne i prawne zakupione lub pozyskane w ramach projektu „Konsolidacja i centralizacja systemów celnych i podatkowych”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Centrum nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

1) Obecnie działem administracji rządowej - finanse publiczne kieruje Minister Rozwoju i Finansów, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).

Załącznik do zarządzenia Nr 42 Ministra Finansów
z dnia 1 października 2010 r.

STATUT
CENTRUM PRZETWARZANIA DANYCH MINISTERSTWA FINANSÓW

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. 1. Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów, zwane dalej „Centrum”, jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Finansów.

2. Siedzibą Centrum jest miasto Radom. Centrum prowadzi działalność w Radomiu i Warszawie.

3. Centrum zapewnia usługi centralnej infrastruktury teleinformatycznej dla resortu finansów.

4. Centrum może, za zgodą Ministra Finansów, świadczyć usługi, o których mowa w ust. 3, także dla innych jednostek sektora finansów publicznych oraz innych państwowych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2 i 5.

§ 2. Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Minister Finansów.

§ 3. Dyrektora Centrum powołuje i odwołuje Minister Finansów.

§ 4. 1. Pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy jest Centrum.

2. Funkcję pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum wykonuje Dyrektor Centrum.

II. PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

§ 5. 1. Do podstawowej działalności Centrum należy:

1) administrowanie i rozwijanie centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów;

2) zarządzaniem katalogiem usług infrastruktury teleinformatycznej Centrum;

3) dostarczanie i utrzymywanie usług centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, na uzgodnionym z Ministerstwem Finansów poziomie;

4) zarządzanie dostępnością, ciągłością i pojemnością usług infrastruktury teleinformatycznej Centrum;

5) zarządzanie bezpieczeństwem centralnej infrastruktury teleinformatycznej we współpracy z komórką organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą w sprawach bezpieczeństwa i ochrony informacji;

6) monitorowanie centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, w tym zarządzanie incydentami i problemami;

7) realizacja zamówień publicznych dotyczących utrzymania i rozwoju elementów centralnej infrastruktury teleinformatycznej dla resortu finansów.

2. Centrum jest zobowiązane do przestrzegania wymagań dotyczących produktów przekazanych Centrum do eksploatacji, związanych z otrzymanym przez Ministra Finansów dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej.

3. (uchylony)

4. Zasady, poziom i szczegółowy zakres świadczenia poszczególnych usług przez Centrum będą uzgadniane z Dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej w zakresie dostarczania usług informatycznych.

4a. Zasady, poziom i szczegółowy zakres bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemach informatycznych eksploatowanych przy wykorzystaniu infrastruktury teleinformatycznej Centrum będą uzgadniane z Dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej w sprawach bezpieczeństwa i ochrony informacji.

5. Zasady i zakres świadczenia usług jednostkom, o których mowa w § 1 ust. 4, określi każdorazowo porozumienie albo umowa zawarta pomiędzy Dyrektorem Centrum i kierownikiem jednostki wnioskującej.

III. STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§ 6. 1. Działalnością Centrum kieruje Dyrektor Centrum, który reprezentuje Centrum na zewnątrz.

2. Dyrektor Centrum realizuje zadania przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych.

3. W czasie nieobecności Dyrektora Centrum jego zadania realizuje upoważniony Zastępca Dyrektora lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora Centrum.

4. Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum, tryb pracy i zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

5. Regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 4, zatwierdza Minister Finansów.

6. Kierownicy komórek organizacyjnych wykonują zadania w ramach przyznanych im kompetencji określonych w regulaminie organizacyjnym.

§ 7. 1. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Dział Infrastruktury Teleinformatycznej;

2) Dział Usług Teleinformatycznych;

3) (uchylony)

3a) Biuro Zamówień Publicznych i Logistyki;

4) Biuro Finansów i Kadr;

5) (uchylony)

6) (uchylony)

7) Inspektor Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

8) Inspektor Ochrony Przeciwpożarowej;

9) Audytor Wewnętrzny.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00