Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2018-02-15
Wersja aktualna od 2018-02-15
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 4
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 13 lutego 2018 r.
w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu
Na podstawie art. 63 ust. 14 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203) w związku z § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. poz. 1587) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się komisję konkursową, zwaną dalej "komisją", do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu.
§ 2.W skład komisji wchodzą przedstawiciele:
1) organu prowadzącego:
a) Mariola Chojnacka,
b) Janusz Karp,
c) Justyna Kierylak-Szczepańska;
2) organu sprawującego nadzór pedagogiczny:
a) Lidia Czyszewicz-Staniak,
b) Wiesława Ludwiczyńska,
c) Ryszard Pochecia.
§ 3.Przewodniczącym komisji jest Mariola Chojnacka.
§ 4.Tryb działania komisji określa regulamin pracy, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5.Obsługę organizacyjną i techniczno - biurową komisji zapewnia Departament Edukacji Morskiej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
§ 6.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER |
|
1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - żegluga śródlądowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2324 oraz z 2018 r. poz. 100).
Załącznik do Zarządzenia nr 4 Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
z dnia 13 lutego 2018 r. (Dz. Urz. MGMiŻŚ poz. 4)
REGULAMIN PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ WYŁANIAJĄCEJ KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA TECHNIKUM ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ WE WROCŁAWIU
§ 1. Regulamin określa tryb pracy komisji konkursowej, zwanej dalej "komisją", w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, zwanego dalej "Dyrektorem".
§ 2. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący.
2. Członkiem komisji nie może być krewny któregokolwiek z kandydatów.
3. Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 jej członków.
4. Członkom komisji nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach komisji.
5. Zamiejscowym członkom Zespołu przysługuje zwrot kosztów podróży służbowych na terenie kraju w związku z udziałem w posiedzeniach Zespołu, w wysokości i warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).
§ 3. 1. Posiedzenia komisji odbywają się w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie, przy ul. Nowy Świat 6/12.
2. Posiedzenie komisji odbywa się nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów, wskazanego w ogłoszeniu konkursu.
3. Przewodniczący komisji ustala termin i miejsce posiedzenia komisji, o czym powiadamia drogą elektroniczną bądź telefonicznie członków komisji oraz kandydatów, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
4. Konkurs odbywa się w dwóch etapach przeprowadzonych w jednym dniu.
§ 4. 1. Pierwszy etap przebiega bez udziału kandydatów. Członkowie komisji zapoznają się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, orzekają czy kandydaci spełniają kryteria określone w przepisach prawa i ogłoszeniu o konkursie.
2. Komisja, na podstawie złożonej oferty, podejmuje uchwałę o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego. Uchwała zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów, głos decydujący należy do przewodniczącego komisji.
3. Komisja podejmuje uchwałę o odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego, jeżeli:
1) oferta została złożona po terminie;
2) oferta nie zawiera wszystkich dokumentów wskazanych w ogłoszeniu konkursu;
3) z oferty wynika, że kandydat nie spełnia wymagań wskazanych w ogłoszeniu konkursu.
4. Przewodniczący komisji informuje ustnie kandydatów o dopuszczeniu albo odmowie dopuszczenia do postępowania konkursowego.
5. Kandydat, któremu odmówiono dopuszczenia do postępowania konkursowego, może, w terminie 3 dni od otrzymania ustnej informacji o odmowie dopuszczenia do postępowania konkursowego, wystąpić z pisemnym wnioskiem o podanie przyczyn odmowy.
6. Przewodniczący komisji informuje kandydata na piśmie o przyczynach odmowy dopuszczenia do postępowania konkursowego w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 5. 1. Drugi etap to rozmowa z kandydatem na temat perspektyw funkcjonowania szkoły, własnej koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły. Komisja przeprowadza rozmowy z kandydatami oddzielnie. Członkowie komisji mogą zadawać kandydatom pytania. Celem rozmów kwalifikacyjnych jest ocena merytoryczna kandydatów, ocena predyspozycji i umiejętności kandydatów gwarantujących prawidłowe prowadzenie szkoły.
2. Komisja wyłania kandydata na stanowisko Dyrektora w głosowaniu tajnym.
3. Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem.
4. Członkowie komisji oddają głosy na kartach do głosowania przygotowanych przez przewodniczącego komisji.
5. Kandydat na stanowisko Dyrektora zostaje wyłoniony, jeżeli jeden z kandydatów otrzyma bezwzględną większość głosów obecnych na posiedzeniu członków komisji.
6. Jeżeli pierwsze głosowanie nie wyłoni kandydata, a do konkursu przystąpiło co najmniej dwóch kandydatów, przeprowadza się drugie głosowanie. Do drugiej tury przechodzą dwaj kandydaci, którzy uzyskali najwięcej głosów, a jeżeli według powyższej zasady nie można wyłonić dwóch kandydatów, wszyscy kandydaci, którzy uzyskali dwie największe liczby głosów.
7. Jeżeli w drugim głosowaniu kandydat nie zostanie wyłoniony zgodnie z ust. 5, komisja zarządza jeszcze jedno głosowanie według reguł określonych w ust. 6 albo stwierdza nierozstrzygnięcie konkursu.
§ 6. 1. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu członkowie komisji.
2. Protokół zawiera, w szczególności:
1) skład komisji;
2) imiona i nazwiska kandydatów na stanowisko Dyrektora;
3) uchwałę o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydatów do dalszego postępowania konkursowego wraz z podaniem przyczyn odrzucenia oferty;
4) informację o rozmowach przeprowadzonych z kandydatami, pytania zadane kandydatom w czasie postępowania konkursowego oraz informację o udzielonych odpowiedziach;
5) informację o liczbie głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów w kolejnych głosowaniach;
6) informację o wyniku postępowania konkursowego.
§ 7. O wynikach konkursu przewodniczący komisji niezwłocznie powiadamia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz przekazuje mu dokumentację postępowania konkursowego.
§ 8. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie w przypadku stwierdzenia:
1) nieuzasadnionego niedopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego;
2) przeprowadzenia przez komisję postępowania konkursowego bez wymaganej obecności 2/3 jej członków;
3) naruszenia tajności głosowania;
4) innych nieprawidłowości w postępowaniu konkursowym, które mogły wpłynąć na wynik konkursu.
§ 9. Członkowie komisji są zobowiązani do zachowania w tajemnicy spraw poruszanych na posiedzeniach komisji.
§ 10. Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zakończenia postępowania konkursowego bez względu na wynik tego postępowania.