Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-06-03 do 2019-04-05
Wersja archiwalna od 2016-06-03 do 2019-04-05
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 5
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 23 maja 2016 r.
w sprawie organizacji wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony
Na podstawie art. 18 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 827, 1220, 1224, 1830, 2183 i 2281 oraz z 2016 r. poz. 178), w związku z § 3 ust. 1 pkt 1 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie ogólnych zasad wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony (Dz. U. Nr 16, poz. 152) zarządza się, co następuje:
§ 1.Zarządzenie określa organizację wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej lub przez niego nadzorowanych oraz przez przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, na których minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w drodze decyzji administracyjnych, nałożył obowiązek realizacji zadań na rzecz obronności państwa.
§ 2.Przedsiębiorcy o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, w stosunku do których, zgodnie z art. 5 pkt 3 ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o organizowaniu zadań na rzecz obronności państwa realizowanych przez przedsiębiorców (Dz. U. Nr 122, poz. 1320 oraz z 2002 r. Nr 188, poz. 1571), organem organizującym i nadzorującym wykonywanie zadań na rzecz obronności państwa jest minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, stosują przepisy zarządzenia. § 3. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) BDG – rozumie się przez to Biuro Dyrektora Generalnego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
2) BM – rozumie się przez to Biuro Ministra Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
3) CIMIC (Civil-Military Co-operation) – rozumie się przez to współpracę cywilno-wojskową, w tym koordynację i współpracę pomiędzy dowódcą NATO a podmiotami cywilnymi, włączając w to ludność, władze lokalne oraz organizacje i agencje międzynarodowe, narodowe i pozarządowe, obejmującą w szczególności udział w przygotowaniu kompleksowych rozwiązań w zakresie planowania i prowadzenia operacji wojskowych z udziałem podmiotów cywilnych;
4) DAR – rozumie się przez to działy administracji rządowej;
5) DGM – rozumie się przez to Departament Gospodarki Morskiej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
6) DR – rozumie się przez to Departament Rybołówstwa Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
7) DWM – rozumie się przez to Departament Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
8) DŻŚ – rozumie się przez to Departament Żeglugi Śródlądowej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
9) HNS (Host Nation Support) – rozumie się przez to cywilną i wojskową pomoc świadczoną w czasie pokoju, w sytuacjach kryzysowych i podczas konfliktów, przez państwo, na którego terytorium przemieszczają się lub są rozmieszczone i działają siły i organizacje NATO;
10) jednostkach – rozumie się przez to jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wymienione w art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U z 2016 r. poz. 281), art. 10 ust. 3, art. 10a ust. 2 i art. 23c ust. 2 ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 543) lub przez niego nadzorowane wymienione w art. 10 ust. 4 i art. 23c ust. 3 ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej;
11) komórkach organizacyjnych – rozumie się przez to komórki organizacyjne Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
12) Ministerstwie – rozumie się przez to Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
13) Ministrze – rozumie się przez to Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej;
14) NATO (North Atlantic Treaty Organization) – rozumie się przez to międzynarodową organizację opartą na sojuszniczym systemie bezpieczeństwa zgodnie z Traktatem Waszyngtońskim, stawiającą sobie za cel zbiorową ochronę swoich członków, jako podstawę zachowania pokoju i umocnienia bezpieczeństwa międzynarodowego;
15) NK PPO – rozumie się przez to Narodowy Kwestionariusz Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych;
16) PMG – rozumie się przez to Program Mobilizacji Gospodarki na lata 2013–2022 będący dokumentem planistycznym, opracowywanym w czasie pokoju w ramach programowania obronnego, sporządzanym w trybie określonym w art. 4a ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o organizowaniu zadań na rzecz obronności państwa realizowanych przez przedsiębiorców (Dz. U. Nr 122, poz. 1320 oraz z 2002 r. Nr 188, poz. 1571);
17) PPPO – rozumie się przez to Program Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2013–2022, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2004 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 152, poz. 1599 oraz z 2007 r. Nr 197, poz. 1426);
18) przedsiębiorcach – rozumie się przez to przedsiębiorców, o których mowa w części III załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 listopada 2015 r. w sprawie wykazu przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym (Dz. U. poz. 1871), na których, w trybie decyzji administracyjnych, minister właściwy do spraw gospodarki morskiej nałożył obowiązek realizacji zadań na rzecz obronności państwa zgodnie z art. 5 ust. 3 ustawy w dnia 23 sierpnia 2001 r. o organizowaniu zadań na rzecz obronności państwa realizowanych przez przedsiębiorców;
19) zadaniach obronnych – rozumie się przez to zadania wykonywane w ramach powszechnego obowiązku obrony przez organy i jednostki administracji państwowej oraz przez przedsiębiorców wynikające z odrębnych przepisów.
§ 4.Do zadań obronnych wykonywanych w Ministerstwie zalicza się, w szczególności:
1) planowanie obronne;
2) uwzględnianie potrzeb obronnych państwa w planowaniu przestrzennym:
3) współpracę cywilno-wojskową;
4) gotowość do realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza;
5) przygotowanie elementów systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym;
6) planowanie i organizowanie świadczeń niezbędnych do realizacji zadań;
7) tworzenie warunków do wprowadzania wyższych stanów gotowości obronnej państwa;
8) przygotowanie i utrzymanie systemów łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz kierowania bezpieczeństwem narodowym;
9) mobilizację gospodarki;
10) zapewnienie zasobów osobowych do wykonywania zadań;
11) militaryzację;
12) organizowanie i prowadzenie szkolenia obronnego;
13) kontrolę realizacji zadań obronnych.
§ 5.1. Zadania obronne, o których mowa w § 4, realizowane są w danym roku kalendarzowym na podstawie „Harmonogramu wykonywania zadań obronnych” w Ministerstwie oraz przez kierowników jednostek, a także przez przedsiębiorców w ramach realizacji przedsięwzięć na rzecz obronności państwa.
2. Harmonogram realizacji zadań, o którym mowa w ust. 1, zwany dalej „harmonogramem”, sporządza BDG.
3. Wzór harmonogramu określa załącznik Nr 1 do zarządzenia.
4. Z realizacji zadań ujętych w harmonogramie sporządza się sprawozdanie z realizacji zadań obronnych, którego wzór określa załącznik Nr 2 do zarządzenia.
§ 6.1. Realizację zadań obronnych Ministra w ramach powszechnego obowiązku obrony w Ministerstwie koordynuje BDG.
2. Komórki organizacyjne współdziałają z BDG w realizacji zadań, o których mowa w ust. 1.
§ 7.1. W komórkach organizacyjnych zadania obronne wykonują pracownicy wyznaczeni przez kierowników tych komórek.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych uwzględniają zadania obronne w regulaminach wewnętrznych komórek i opisach stanowisk pracowników wyznaczonych do wykonywania zadań obronnych.
§ 8.1. Planowanie obronne obejmuje, w szczególności:
1) programowanie obronne;
2) planowanie operacyjne;
3) przegląd obronny.
2. W ramach programowania obronnego, co cztery lata, na dziesięcioletni okres planistyczny rozpoczynający się w roku nieparzystym, BDG opracowuje, uzgadnia, aktualizuje i realizuje PPPO DAR gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa.
3. W planie, o którym mowa w ust. 2, uwzględnia się:
1) nakłady rzeczowo-finansowe na realizację zadań obronnych przez kierowników jednostek niebędących dysponentami części budżetowych;
2) wydatki na pozamilitarne przygotowania obronne kierowników jednostek oraz przedsiębiorców będących dysponentami części budżetowych;
3) przedsięwzięcia wynikające z programów dotyczące przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym, zaspakajania potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych, organizacji szkolenia obronnego oraz kontroli problemowych realizacji zadań obronnych oraz zadań na rzecz obronności.
4. W ramach planowania operacyjnego:
1) BDG opracowuje i aktualizuje plany operacyjne funkcjonowania DAR gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
2) kierownicy jednostek opracowują, uzgadniają z BDG i aktualizują plany operacyjne funkcjonowania jednostki w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
3) przedsiębiorcy opracowują, uzgadniają z kierownikami jednostek, według właściwości, i aktualizują plany funkcjonowania przedsiębiorcy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
4) komórki organizacyjne, w uzgodnieniu z BDG, opracowują karty realizacji zadań operacyjnych;
5) przedsiębiorcy, w uzgodnieniu z właściwymi kierownikami jednostek opracowują karty realizacji zadań operacyjnych;
6) BDG opracowuje, uzgadnia i aktualizuje Plan osłony technicznej działu administracji rządowej gospodarka morska;
7) kierownicy jednostek, według właściwości, opracowują, uzgadniają i aktualizują plany osłony technicznej infrastruktury portowej i transportu morskiego.
5. W planach, o których mowa w ust. 4 pkt 7, uwzględnia się zadania operacyjne przewidziane do wykonania przez komórki organizacyjne oraz jednostki.
6. W ramach przeglądów obronnych w Ministerstwie i w jednostkach będących dysponentami części budżetowych sporządza się NK PPO, a w jednostkach niebędących dysponentami części budżetowych – wyciągi z NKPPO obejmujące:
1) ocenę stanu przygotowań obronnych w DAR gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa;
2) tworzenie warunków organizacyjno-prawnych procesu przygotowań obronnych, w tym uczestniczenie w nowelizacji i aktualizacji aktów prawnych w tym zakresie.
7. Dane liczbowe i oceny opisowe dotyczące stanu przygotowań obronnych DAR kierowanych przez Ministra kierownicy komórek organizacyjnych przekazują do Dyrektora BDG w terminie przez niego określonym.
8. NK PPO sporządza się zgodnie z „Metodyką Opracowywania Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych”.
§ 9.1. W ramach planowania i zagospodarowania przestrzennego uwzględnia się wymagania obronne dla polskich obszarów morskich.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, realizuje DGM, we współpracy z BDG.
§ 10.1. W ramach CIMIC tworzy się Punkt Kontaktowy na potrzeby pozyskiwania informacji o narodowych cywilnych zasobach osobowych dotyczących dokonywania uzgodnień z organizacjami międzynarodowymi i krajowymi, rządowymi i pozarządowymi działającymi na obszarze prowadzenia operacji wojskowej, lub gdzie taka operacja jest planowana w zakresie możliwości udostępnienia cywilnej infrastruktury portowej i transportu morskiego i żeglugi śródlądowej na potrzeby sił prowadzących operację.
2. Sposób zbierania, utrwalania i przechowywania informacji, o których mowa w ust. 1, a także tryb i zakres ich udostępniania, określono w „Zadaniach działów administracji rządowej i innych instytucji państwowych w realizacji Celów NATO dla Rzeczypospolitej Polskiej” wskazanych do realizacji w działach gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa.
3. Zadania, o których mowa w ust. 2, realizuje BGD we współdziałaniu z DGM, DR, DWM, DŻŚ oraz z właściwymi w tym zakresie jednostkami i przedsiębiorcami.
§ 11.1. Realizacja zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza (HNS) obejmuje tworzenie Punktu Kontaktowego HNS w Ministerstwie, Punktów Kontaktowych/ Informacji HNS w jednostkach i u przedsiębiorców.
2. Zadania Punktu Kontaktowego HNS w Ministerstwie wykonuje BDG.
3. W ramach realizacji zadań HNS prowadzi się bazy danych o zasobach obronnych HNS obejmujące zbieranie i gromadzenie danych o zasobach obronnych HNS przez PK /PI HNS.
§ 12.1. W celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania Ministerstwa oraz jednostek w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w stanie stałej gotowości obronnej państwa tworzy się System Kierowania Bezpieczeństwem Narodowym.
2. Strukturę systemu kierowania, zasady organizowania stanowisk kierowania w Ministerstwie oraz w jednostkach określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz. U. Nr 98, poz. 978).
3. Organizację pracy i funkcjonowanie Ministra oraz kierowników jednostek wraz z wydzieloną częścią obsługującego Ministra urzędu i komórek organizacyjnych kierowników jednostek na stanowiskach kierowania określają regulaminy oraz instrukcje pracy na stanowiskach, o których mowa w § 8 ust. 3 rozporządzenia w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym.
§ 13.1. Przygotowanie elementów systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym obejmuje przygotowanie głównego stanowiska kierowania Ministra:
1) w stałej siedzibie;
2) w zapasowym miejscu pracy.
2. Za przygotowanie stanowisk kierowania odpowiada BDG.
3. BDG opracowuje dokumentację związaną z funkcjonowaniem Ministerstwa w razie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w tym:
1) regulamin organizacyjny i plan przemieszczania do zapasowego miejsca pracy;
2) regulamin pracy na stanowiskach kierowania.
4. W opracowaniu dokumentów, o których mowa w ust. 3, uczestniczą wszystkie komórki organizacyjne.
§ 14.1. Planowanie i organizowanie świadczeń niezbędnych do realizacji zadań obejmuje:
1) określenie potrzeb w zakresie nieruchomości, urządzeń, sprzętu transportowego i osób, zapewniających realizację zadań;
2) wnioskowanie do właściwych organów administracji o nałożenie na wskazane podmioty i osoby obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych.
2. Za planowanie i organizowanie świadczeń odpowiada BDG.
3. Zadania związane z przyjmowaniem obiektów, urządzeń i środków transportu uzyskanych w drodze świadczeń rzeczowych oraz świadczeń osobistych wykonuje BDG.
§ 15.W zakresie tworzenia warunków do wprowadzania wyższych stanów gotowości obronnej państwa:
1) dla komórek organizacyjnych oraz dla kierowników jednostek i przedsiębiorców ustala się zadania do realizacji podczas wprowadzania wyższych stanów gotowości obronnej państwa;
2) zapewnia się ciągłość i terminowość działania Ministerstwa, jednostek oraz przedsiębiorców podczas podnoszenia gotowości obronnej państwa;
3) tworzy się system stałego dyżuru Ministra na potrzeby uruchamiania przedsięwzięć związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym przekazywania decyzji w sprawach dotyczących realizacji zadań ujętych w Planie Reagowania Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej oraz przedsięwzięć wynikających z planu zarządzania kryzysowego.
§ 16.1. Zadania w zakresie mobilizacji gospodarki wynikają z PMG w części dotyczącej Ministra i przewidują zapewnienie transportu morskiego dla ministrów oraz kierowników urzędów centralnych, według potrzeb transportowych wynikających z tego Programu.
2. Realizację zadań wymienionych w ust. 2, zapewnia BDG, we współpracy z właściwymi w tym zakresie jednostkami.
§ 17.1. Zapewnienie zasobów osobowych do wykonywania zadań obronnych obejmuje zwolnienie pracowników Ministerstwa oraz jednostek z obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny w drodze reklamowania z urzędu i na wniosek.
2. W komórkach organizacyjnych oraz w jednostkach wyznacza się pracowników niezbędnych do realizacji zadań obronnych, w tym do zabezpieczenia funkcjonowania na stanowiskach kierowania i realizacji zadań stałego dyżuru.
3. Komórki organizacyjne występują do BGD o reklamowanie podlegających obowiązkowi służby wojskowej pracowników, o których mowa w ust. 2.
4. BDG i jednostki prowadzą reklamowanie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny (Dz. U. Nr 210, poz. 2136, z późn. zm.2)).
§ 18.1. Zadania w zakresie militaryzacji przewidują kontynuowanie procesu przygotowań jednostek przewidzianych do objęcia militaryzacją w obszarze transportu morskiego ustalonych przez Radę Ministrów w wykazie jednostek organizacyjnych podlegających militaryzacji.
2. Realizację zadań wymienionych w ust. 1 zapewnia BDG, we współpracy z właściwymi jednostkami i przedsiębiorcami.
§ 19.1. W Ministerstwie, jednostkach oraz u przedsiębiorców realizuje się szkolenie obronne zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 października 2015 r. w sprawie szkolenia obronnego (Dz. U. poz. 1829) oraz z:
1) wytycznymi Ministra Obrony Narodowej dla ministrów i wojewodów do szkolenia obronnego;
2) wytycznymi Ministra do szkolenia obronnego w DAR gospodarka morska, rybołówstwo i żegluga śródlądowa na dany rok szkoleniowy;
3) programem szkolenia obronnego w DAR gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa;
4) planem szkolenia obronnego sporządzanym przez organizatorów szkolenia obronnego, wskazanych w Wytycznych do szkolenia obronnego w DAR gospodarka morska, rybołówstwo i żegluga śródlądowa na dany rok szkoleniowy.
2. Szkolenie obronne obejmuje:
1) programowanie i planowanie szkolenia;
2) kwalifikowanie osób podlegających szkoleniu;
3) zapewnienie środków i warunków do realizacji procesu szkolenia oraz realizację szkolenia;
4) prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
3. Szkoleniu obronnemu w Ministerstwie, w jednostkach oraz u przedsiębiorców podlegają:
1) osoby zajmujące kierownicze stanowiska w Ministerstwie, w jednostkach oraz u przedsiębiorców;
2) kierownicy komórek organizacyjnych i ich zastępcy w Ministerstwie;
3) kadra kierownicza w jednostkach;
4) pracownicy prowadzący sprawy programowania i planowania obronnego w Ministerstwie, w jednostkach oraz u przedsiębiorców, w tym realizujący zadania stałego dyżuru;
5) pracownicy, którym nadano przydziały organizacyjno-mobilizacyjne do jednostek zmilitaryzowanych.
4. Sprawy organizacji szkolenia obronnego w Ministerstwie prowadzi BDG.
5. W ramach programowania szkolenia obronnego BDG sporządza Program szkolenia obronnego w DAR gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa – na sześcioletni okres planistyczny z jego aktualizacją co dwa lata.
6. Wyciągi z programu, o którym mowa w ust. 5, otrzymują organizatorzy szkolenia obronnego, o których mowa w ust. 1 pkt 4.
7. W ramach planowania szkolenia obronnego BDG sporządza Plan szkolenia obronnego w DAR gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa na dany rok szkoleniowy.
8. Wyciągi z planu, o którym mowa w ust. 7, otrzymują organizatorzy szkolenia obronnego, o których mowa w ust. 1 pkt 4.
§ 20.1. Kontrola realizacji zadań obronnych realizowana jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli wykonywania zadań obronnych (Dz. U. Nr 16, poz. 151 oraz z 2008 r. Nr 105, poz. 669) i obejmuje:
1) przygotowanie Ministerstwa, jednostek oraz przedsiębiorców do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
2) praktyczne stosowanie zasad postępowania w sprawie finansowania zadań na rzecz obronności państwa przez kierowników jednostek oraz przedsiębiorców;
3) proces przygotowania wybranych jednostek przewidzianych do militaryzacji z obszaru gospodarki morskiej.
2. Kontrolę prawidłowości wykonywania zadań obronnych prowadzi Minister w stosunku do komórek organizacyjnych, jednostek oraz przedsiębiorców.
3. Kontrolę realizacji zadań obronnych realizuje się w trybie:
1) kontroli problemowych planowanych, organizowanych oraz prowadzonych przez Ministra w stosunku do jednostek oraz przedsiębiorców – nie częściej niż raz na dwa lata;
2) kontroli doraźnych organizowanych i prowadzonych przez Ministra.
4. Podstawę do kontroli realizacji zadań obronnych realizowanych przez Ministra stanowi Plan kontroli realizacji zadań obronnych Ministerstwa.
§ 21.Zarządzenie wchodzi w życie w dniu następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk
|
1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działami administracji rządowej: gospodarka morska, rybołówstwo oraz żegluga śródlądowa na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 1909 i 2091).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 11, poz. 60 z 2009 r. Nr 106, poz. 883 oraz z 2014 r. poz. 1703.
Załączniki do zarządzenia Nr 5 Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
z dnia 23 maja 2016 r. (poz. 4)
Załącznik Nr 1
WZÓR – HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ OBRONNYCH W MINISTERSTWIE GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ ORAZ PRZEZ KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ LUB PRZEZ NIEGO NADZOROWANYCH, A TAKŻE ZADAŃ REALIZOWANYCH NA RZECZ OBRONNOŚCI PAŃSTWA PRZEZ PRZEDSIĘBIORCÓW
Załącznik Nr 2
WZÓR – SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA ZADAŃ OBRONNYCH I ZADAŃ NA RZECZ OBRONNOŚCI PAŃSTWA