Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-03-22 do 2017-11-15
Wersja archiwalna od 2016-03-22 do 2017-11-15
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 14
MINISTRA ROZWOJU1)
z dnia 17 marca 2016 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się regulamin organizacyjny Centrum Projektów Europejskich, zwanego dalej „Centrum”, który określa szczegółową organizację, zakres zadań i tryb pracy Centrum.
§ 2. Regulamin organizacyjny Centrum, zwany dalej „regulaminem”, stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 3. Traci moc zarządzenie nr 26 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lipca 2015 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich (Dz. Urz. Min. Inf. i Roz. poz. 42).
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia z mocą obowiązywania od dnia 1 stycznia 2016 r.
Minister Rozwoju: M. Morawiecki
|
1) Minister Rozwoju kieruje działami administracji rządowej: gospodarka oraz rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju (Dz. U. poz. 1895).
Załącznik do zarządzenia nr 14 Ministra Rozwoju
z dnia 17 marca 2016 r. (poz. 12)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
§ 1. Centrum realizuje zadania określone w Statucie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 27 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lipca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej – Centrum Projektów Europejskich. (Dz. Urz. Min. Infr. i Roz. poz. 43)
§ 2. 1. W skład Centrum wchodzą:
1) Dyrektor;
2) Zastępca Dyrektora do Spraw Europejskiego Funduszu Społecznego i Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (ds. EFS i PIFE);
3) Zastępca Dyrektora do Spraw Wspólnych Sekretariatów Technicznych i Kontroli (ds. WST i Kontroli)
– zwani dalej „Zastępcami Dyrektora”;
4) Główny Księgowy;
5) Radca Prawny;
6) Wydział Finansowy (WF);
7) Wydział Administracji (WA);
8) Wydział Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich;
9) Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Słowacja z siedzibą w Krakowie (WST PL-SK), pełniący funkcje:
a) Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka 2007–2013 do czasu zakończenia wszystkich czynności prawnych i faktycznych związanych z realizacją zadań w ramach Porozumienia z dnia 30 lipca 2013 r. zawartego pomiędzy Centrum Projektów Europejskich a Ministrem Rozwoju Regionalnego w sprawie określenia zasad współpracy i podziału kompetencji pomiędzy stronami w zakresie zadań powierzonych Centrum w związku z wykonywaniem przez Ministra Rozwoju Regionalnego funkcji Instytucji Zarządzającej dla programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007–2013,
b) Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Interreg V-A Polska-Słowacja 2014–2020;
10) Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk z siedzibą w Gdańsku (WST PB), pełniący funkcje:
a) Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2007–2013 do czasu zakończenia wszystkich czynności prawnych i faktycznych związanych z realizacją zadań w ramach Porozumienia z dnia 30 lipca 2013 r. zawartego pomiędzy Centrum Projektów Europejskich a Ministrem Rozwoju Regionalnego w sprawie określenia zasad współpracy i podziału kompetencji pomiędzy stronami w zakresie zadań powierzonych Centrum w związku z wykonywaniem przez Ministra Rozwoju Regionalnego funkcji Instytucji Zarządzającej dla programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007–2013,
b) Wspólnego Sekretariatu Programu Współpracy Interreg V-A Południowy Bałtyk 2014–2020;
11) Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007–2013 z siedzibą w Warszawie (WST PL-BY-UA);
12) Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007–2013 z siedzibą w Warszawie (WST LT-PL-RU);
13) Wspólny Sekretariat Programu Współpracy Interreg V-A Polska-Saksonia 2014-2020 z siedzibą we Wrocławiu (WS PL-SN);
14) Wydział Kontroli;
15) Wydział Projektów EFS (WP EFS);
16) Wydział Informacji Funduszy Europejskich (WIFE);
17) Samodzielne stanowisko Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI);
18) Sekretariat.
2. Strukturę organizacyjną Centrum przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik do regulaminu.
§ 3. 1. Centrum kieruje Dyrektor przy pomocy dwóch Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 6-16.
2. Zastępców Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.
3. W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje Zastępca Dyrektora lub kierownik komórki organizacyjnej wyznaczony zgodnie z decyzją, o której mowa w § 17 ust. 1 regulaminu.
4. Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Centrum i wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum.
5. Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.
6. Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 oraz pracowników Centrum, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§ 4. Do zadań Dyrektora należy kierowanie działalnością Centrum, w szczególności:
1) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z:
a) przepisów o finansach publicznych,
b) przepisów o rachunkowości;
2) wykonywanie zadań powierzonych instytucji pośredniczącej (IP) dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), wynikających z porozumienia zawartego między ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego a Centrum, w tym:
a) zawieranie umów o dofinansowanie projektów lub wydawanie decyzji o dofinansowaniu projektów,
b) wydawanie decyzji, o których mowa w art. 61, art. 64, art. 189 ust. 3b i art. 207 ust. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.);
3) wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi części budżetowej;
4) bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Radcy Prawnego, Wydziału Administracji, Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich, Samodzielnego stanowiska ABI oraz Sekretariatu.
§ 5. 1. Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. EFS i PIFE należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącą pracą WP EFS, i WIFE;
2) bezpośrednie nadzorowanie Naczelników WP EFS i WIFE;
3) koordynacja zadań związanych z wdrożeniem Strategii Centrum Projektów Europejskich, zwanej dalej „Strategią”, w tym koordynacja zadań związanych z monitorowaniem realizacji Strategii we współpracy z kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum;
4) koordynacja zadań związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem w Centrum systemu kontroli zarządczej;
5) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
2. Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. WST i Kontroli należy w szczególności:
1) bezpośrednie nadzorowanie Kierowników Wspólnych Sekretariatów Technicznych, w zakresie określonym w obowiązujących porozumieniach zawartych między ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego a Centrum w sprawie zapewnienia ciągłości i funkcjonowania Wspólnych Sekretariatów Technicznych;
2) bezpośrednie nadzorowanie naczelnika Wydziału Kontroli;
3) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§ 6. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
1) bezpośrednie nadzorowanie Naczelnika Wydziału Finansowego;
2) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.) i ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.) oraz zgodnie z przepisami finansowymi programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej obsługiwanych przez Centrum;
3) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§ 7. Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:
1) prowadzenie obsługi legislacyjnej Centrum, w tym opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych;
2) prowadzenie obsługi prawnej Centrum:
a) opiniowanie projektów umów i decyzji,
b) wydawanie opinii prawnych,
c) reprezentowanie Centrum przed sądami, innymi organami i instytucjami.
§ 8. Do zadań Wydziału Finansowego należy między innymi:
1) realizacja zadań Dysponenta III stopnia, w tym planowanie i realizacja budżetu, w szczególności w ujęciu zadaniowym, prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej, w tym w zakresie funduszu świadczeń socjalnych, a także sporządzanie sprawozdań budżetowych (miesięcznych i kwartalnych i rocznych) oraz sprawozdań finansowych;
2) prowadzenie spraw dotyczących obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z budżetu państwa, budżetu Unii Europejskiej oraz budżetu Środków Europejskich w zakresie PO WER, w tym wystawianie na rzecz beneficjentów Działania 4.3 PO WER zleceń płatności, o których mowa w art. 188 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz dokonywanie wypłat dotacji celowej na rzecz beneficjentów w części odpowiadającej wkładowi krajowemu ze środków budżetu państwa;
3) weryfikacja oraz przygotowywanie poświadczania wydatków w ramach Działania 4.3 PO WER w tym przygotowywanie deklaracji wydatków;
4) prowadzenie i obsługa finansowo-księgowa wydatków dla Punktów Kontaktowych w ramach programu Interreg V-A Południowy- Bałtyk 2014-2020 oraz Interreg V-A Polska Słowacja 2014-2020; PL-BY-UA 2014-2020;
5) sporządzanie w zakresie finansowym, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność, w tym obsługa systemów SL 2014 oraz SL 2014-PT w tym zakresie;
6) prowadzenie spraw pozostających we właściwości Centrum związanych ze zmianą w planie finansowym, przygotowywanie Decyzji finansowych;
7) przygotowywanie oraz bieżąca aktualizacja we współpracy z innymi komórkami Centrum planu inwestycyjnego i planu zatrudnienia;
8) realizacja płatności z poszczególnych wyodrębnionych rachunków bankowych oraz prowadzenie Kasy Centrum;
9) sporządzanie harmonogramu i zapotrzebowania na środki budżetowe;
10) opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie zarządzania finansami;
11) przygotowywanie okresowych kwartalnych i rocznych analiz z wykonania dochodów i wydatków budżetowych;
12) opiniowanie przygotowanych przez poszczególne komórki organizacyjne Centrum projektów porozumień, umów, zarządzeń i decyzji;
13) prowadzenie spraw płacowych w tym naliczanie oraz ewidencja; przygotowywanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagradzaniu (w tym, Rp - 7), a także prowadzenie rozliczeń, przygotowywanie deklaracji miesięcznych i rocznych, w tym współpraca z ZUS i US z tytułu ubezpieczeń społecznych, podatku dochodowego od osób fizycznych, prowadzenie rozliczeń i współpraca z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
14) prowadzenie ewidencji i bieżąca aktualizacja rejestru kart kredytowych;
15) przygotowywanie metodologii podziału kosztów administracyjnych Centrum;
16) prowadzenie bieżącego monitoringu postępu finansowego projektów realizowanych z PO PT oraz PO WER;
17) prowadzenie spraw w zakresie rozliczenia podróży służbowych pracowników Centrum;
18) przygotowywanie sprawozdań i współpraca z GUS;
19) prowadzenie windykacji należności;
20) weryfikacja w zakresie finansowym rocznych planów działań przygotowywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Centrum.
§ 9. Do zadań Wydziału Administracji należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu informacji i promocji Centrum;
2) obsługa administracyjna Centrum, w szczególności w zakresie:
a) zaopatrzenia, łączności, transportu,
b) gospodarowania mieniem, prowadzenia ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;
3) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z zadaniami Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) prowadzenie spraw związanych z organizacją Centrum;
5) planowanie i realizacja działań związanych z rozwojem i utrzymaniem systemu informatycznego;
6) prowadzenie archiwum zakładowego;
7) organizacja kontroli warunków pracy w Centrum, w tym przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
8) prowadzenie rejestrów umów, pełnomocnictw i upoważnień, z wyłączeniem ewidencji i rejestrów prowadzonych przez ABI;
9) publikowanie w formie elektronicznej w intranecie wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora oraz decyzji i zarządzeń Ministra Rozwoju.
§ 10. Do zadań Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich należy w szczególności:
1) prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej pracowników Centrum;
2) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie spraw płacowo-kadrowych;
3) prowadzenie spraw związanych z rekrutacją pracowników;
4) koordynowanie prac związanych z procesem ocen okresowych pracowników oraz analizowanie ich wyników;
5) organizowanie w Centrum staży, praktyk oraz wolontariatu;
6) prowadzenie spraw związanych z rozwojem zawodowym pracowników;
7) realizowanie zadań związanych z działalnością zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
§ 11. 1 Do zadań Wspólnych Sekretariatów Technicznych należy w szczególności:
1) wspieranie Instytucji Zarządzającej i Komitetu Monitorującego oraz w stosownych przypadkach, Instytucji Audytowej w realizacji ich obowiązków;
2) promowanie programów i rozpowszechnianie informacji o programach oraz ich celach;
3) udzielanie informacji wnioskodawcom i beneficjentom programów dotyczących warunków uzyskania dofinansowania ze środków programów oraz przygotowania wniosków o dofinansowanie;
4) przygotowanie zestawu dokumentów dla wnioskodawców oraz zapewnienie dostępności dokumentów dla beneficjentów programów;
5) ogłaszanie i organizacja naboru projektów;
6) rejestrowanie projektów;
7) koordynacja procesu oceny wniosków projektowych;
8) organizacja posiedzeń komitetów i grup roboczych utworzonych w ramach programów oraz sporządzanie protokołów z posiedzeń komitetów i grup roboczych;
9) wdrażanie decyzji Komitetu Monitorującego;
10) weryfikacja raportów sporządzanych przez beneficjentów programów;
11) przygotowywanie raportów z realizacji programów;
12) organizowanie szkoleń w zakresie programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) oraz Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (EISP).
2. W skład WST PL-SK wchodzą:
1) Zespół do spraw Programowych;
2) Zespół do spraw Projektowych;
3) Stanowisko do spraw Obsługi Administracyjnej.
3. W skład WST PL-BY-UA wchodzą:
1) Zespół do spraw Programowych;
2) Zespół do spraw Projektowych;
3) Stanowisko do spraw Informacji i Promocji;
4) Stanowisko do spraw Obsługi Administracyjnej.
4. W skład WST LT-PL-RU wchodzą:
1) Zespół do spraw Projektowych I;
2) Zespół do spraw Projektowych II;
3) Stanowisko do spraw Informacji i Promocji;
4) Stanowisko do spraw Obsługi Administracyjnej.
5. W skład WS PL-SN wchodzą:
1) Zespół do spraw Programowych;
2) Zespół do spraw Projektowych;
3) Stanowisko do spraw Informacji i Promocji.
§ 12. Do zadań Wydziału Kontroli należy w szczególności:
1) realizowanie zadań związanych z kontrolą w zakresie działania Centrum;
2) kontrola l-go stopnia w ramach transnarodowych i międzyregionalnych Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2014-2020, w tym:
a) kontrola administracyjna wydatków zadeklarowanych przez partnera projektu,
b) kontrola na miejscu realizacji projektu,
c) informowanie Instytucji Zarządzających/Wspólnych Sekretariatów oraz Krajowego Koordynatora EWT o nieprawidłowościach,
d) prowadzenie oceny ex-ante postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na potrzeby projektów,
e) aktualizacja podręczników (poradników) dla partnerów w zakresie rozliczania projektów,
f) udzielanie partnerom wsparcia w zakresie właściwego udokumentowania wydatków deklarowanych w ramach rozliczenia projektu, w tym organizacja szkoleń,
g) uczestniczenie w spotkaniach i grupach roboczych związanych z kontrolą zarówno na poziomie krajowym jak i międzynarodowym;
3) kontrola trwałości projektów zrealizowanych w ramach transnarodowych i międzyregionalnych Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2007-2013;
4) prowadzenie kontroli krzyżowych w zakresie wykrywania i eliminowania podwójnego finansowania wydatków pomiędzy Programami Współpracy Interreg V-A 2014-2020: Polska -Słowacja, Południowy Bałtyk, Polska – Saksonia;
5) prowadzenie kontroli krzyżowej horyzontalnej w zakresie wykrywania i eliminowania podwójnego finansowania wydatków pomiędzy Programami Współpracy Interreg V-A a Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 i Programem Operacyjnym „Rybactwo i Morze”;
6) wykonywanie zadań IP PO WER w zakresie kontroli, w tym:
a) prowadzenie kontroli projektu na miejscu jego realizacji, w tym prowadzenie wizyt monitoringowych,
b) prowadzenie kontroli na zakończenie realizacji projektu na miejscu jego realizacji,
c) prowadzenie kontroli doraźnych,
d) prowadzenie kontroli trwałości projektu,
e) przekazywanie, na prośbę IZ PO WER, dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia kontroli krzyżowych PO WER,
f) raportowanie o nieprawidłowościach,
g) wzywanie do zwrotu środków uznanych za niekwalifikowalne w ramach PO WER,
h) udzielanie odpowiedzi na skargi i zapytania dotyczące projektów w ramach PO WER, których CPE jest stroną umowy o dofinasowanie,
i) zgłaszanie podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych na zasadach określonych w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
§ 13. 1. Do zadań WP EFS należy wykonywanie zadań związanych z pełnieniem przez Centrum funkcji IP PO WER.
2. W skład WP EFS wchodzi:
1) Zespół Realizacji Projektów;
2) Zespół Finansowo-Organizacyjny.
3. Do zadań Zespołu Realizacji Projektów należy w szczególności:
1) opracowywanie dokumentacji związanej z realizacją zadań IP PO WER, a tym Rocznych Planów Działania PO WER oraz dokumentacji konkursowej;
2) organizacja i przeprowadzanie konkursów w celu wyboru projektów do dofinansowania w ramach PO WER;
3) dokonywanie wyboru projektów konkursowych w oparciu o kryteria zatwierdzone przez Komitet Monitorujący dla PO WER;
4) przygotowywanie do zawarcia umów o dofinansowanie z wnioskodawcami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania, zgodnie z minimalnym wzorem określonym przez Instytucję Zarządzającą, przygotowywanie aneksów oraz oświadczeń o rozwiązaniu tych umów w przypadku wystąpienia do tego przesłanek określonych w tych umowach;
5) przygotowywanie projektów decyzji o dofinansowaniu projektów, które zostały wybrane do dofinansowania, zgodnie z minimalnym wzorem określonym przez Instytucję Zarządzającą, projektów zmian tych decyzji oraz projektów decyzji uchylających decyzje o dofinansowaniu w przypadku wystąpienia do tego przesłanek określonych w tych decyzjach;
6) wykonywanie obowiązków dotyczących procedury odwoławczej, o której mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2014 r., poz. 1146);
7) przeprowadzanie weryfikacji wniosków o płatność składanych w ramach PO WER wraz z załączonymi dokumentami oraz sporządzanie informacji o wynikach weryfikacji wniosku o płatność, w tym, w przypadku wystąpienia przesłanek, informacji o nałożeniu korekt finansowych;
8) monitorowanie postępów realizacji umów o dofinansowanie projektu lub decyzji o dofinansowaniu projektu;
9) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2007 r. o finansach publicznych, w tym w szczególności w art. 207 ust. 9, art. 189 ust. 3b, art. 61 i art. 64 tej ustawy;
10) monitorowanie postępów w realizacji działania 4.3 PO WER, w tym przygotowywanie prognoz wydatków, monitorowanie osiągania celów rocznych i końcowych określonych w PO WER w formie wskaźników;
11) prowadzenie ewaluacji w oparciu o Plan ewaluacji PO WER;
12) prowadzenie oraz zamieszczanie na stronie internetowej IP POWER wykazu kandydatów na ekspertów, o którym mowa w art. 49 ust. 10 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020;
13) wprowadzanie danych do centralnego systemu teleinformatycznego.
4. Do zadań Zespołu Finansowo-Organizacyjnego należy w szczególności:
1) zarządzanie budżetem pomocy technicznej PO WER, w szczególności przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów pomocy technicznej PO WER i sprawozdań z ich realizacji oraz współpraca z WF w tym zakresie;
2) przekazywanie Instytucji Zarządzającej wszystkich niezbędnych informacji o procedurach i weryfikacjach prowadzonych w związku z rozliczaniem wydatków, w szczególności dla potrzeb certyfikacji;
3) koordynacja opracowania Rocznego Planu działań informacyjno-promocyjnych oraz realizacja działań informacyjno-promocyjnych dla projektów współpracy ponadnarodowej PO WER zgodnie z właściwymi Wytycznymi;
4) prowadzenie działań związanych z zamówieniami publicznymi na potrzeby realizacji projektów współpracy ponadnarodowej PO WER oraz współpraca z WA w tym zakresie;
5) administrowanie stronami internetowymi www.equal.org.pl i www.kiw-pokl.org.pl oraz stroną internetową w zakresie IP PO WER;
6) utrzymywanie baz produktów wypracowanych w ramach IW EQUAL oraz w ramach projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej PO KL;
7) pełnienie funkcji administratora merytorycznego PO WER;
8) wykonywanie innych działań finansowo-administracyjnych związanych w szczególności z: rozliczaniem faktur i rachunków, szkoleniami wewnętrznymi, archiwizacją dokumentacji, koordynacją aktualizacji instrukcji wykonawczych, itp.
§ 14. 1. Do zadań WIFE należy w szczególności podejmowanie działań wynikających z udziału Centrum w strukturach Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.
2. W skład WIFE wchodzą:
1) Zespół do spraw Centralnego Punktu Informacyjnego (Zespół CPI);
2) Zespół do spraw Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (Zespół PIFE).
3. Do zadań Zespołu CPI należy w szczególności:
1) prowadzenie w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb informacyjnych klienta telefonicznej, elektronicznej, pisemnej i osobistej obsługi klientów poszukujących informacji o Funduszach Europejskich, zwanych dalej „FE” (programy Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia i Umowy Partnerstwa) w poniższym zakresie:
a) informowanie o możliwościach uzyskania dofinansowania z FE,
b) informowanie o dostępnych, aktualnie realizowanych projektach dofinansowanych z FE,
c) informowanie o zasadach przygotowania projektu lub wniosku o dofinansowanie z FE,
d) informowanie o zasadach realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych z FE,
e) informowanie o możliwościach realizacji projektów w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, dofinansowanych z FE,
f) udzielanie informacji uzupełniających w zakresie programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Rolnego Rozwoju Obszarów Wiejskich;
2) organizowanie spotkań informacyjnych i szkoleń w zakresie tematyki FE, a także udział w tego typu przedsięwzięciach;
3) opracowywanie, wydawanie i dystrybuowanie materiałów informacyjno-promocyjnych oraz publikacji związanych z działalnością CPI;
4) wsparcie merytoryczne IK UP w zakresie informacji i promocji oraz realizowanych przez nią projektów;
5) opracowywanie pytań testowych dla specjalistów do spraw FE Sieci Punktów Informacyjnych FE (Sieć PIFE) w regionach.
4. Do zadań Zespołu PIFE należy wsparcie Sieci PIFE, w szczególności zaś:
1) zapewnienie szkoleń i rozwoju kompetencji personelu Sieci PIFE 2014-2020;
2) wsparcie współpracy i wymiany doświadczeń w ramach Sieci PIFE 2014-2020;
3) organizacja testów wiedzy dla specjalistów ds. FE Sieci PIFE w regionach;
4) wykonywanie innych zadań wynikających z udziału w Sieci PIFE 2014-2020 koordynowanych przez Ministerstwo Rozwoju.
§ 15. Do zadań ABI należy w szczególności:
1) zapewnianie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w szczególności przez:
a) sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowywanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
b) nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych,
c) zapewnianie zapoznania się osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
2) prowadzenie w sposób zgodny z przepisami o ochronie danych osobowych rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych, z wyjątkiem zbiorów określonych w art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135);
3) koordynowanie procesu wydawania uprawnień do przetwarzania danych osobowych, w tym prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
4) nadzór nad zabezpieczeniem danych osobowych oraz podejmowanie działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie przetwarzania danych osobowych;
5) nadzór nad procesem udostępniania danych osobowych instytucjom i osobom spoza Centrum, w tym wydawania stosownych opinii;
6) nadzór nad procesem powierzania przetwarzania danych osobowych innym podmiotom, w tym opiniowanie umów z tymi podmiotami w zakresie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych;
7) współpraca z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182).
§ 16. Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
1) przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
2) prowadzenie terminarza spotkań kierownictwa Centrum;
3) prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych Centrum, w szczególności listy obecności, delegacje służbowe;
4) prowadzenie rejestrów zarządzeń i decyzji Dyrektora oraz gromadzenie zbiorów zarządzeń i decyzji Ministra Rozwoju mających związek z działalnością Centrum;
5) przygotowywanie na polecenia Dyrektora lub Zastępców Dyrektora pism dotyczących spraw z zakresu działania Centrum;
6) obsługa Centrum w zakresie administracyjno-biurowym, w tym zabezpieczenie materiałów biurowych i eksploatacyjnych;
7) archiwizacja dokumentacji.
§ 17 1. System zastępstw i upoważnień oraz szczegółowy zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum określa Dyrektor w drodze decyzji.
2. Strukturę etatową komórek organizacyjnych Centrum i zakresy obowiązków pracowników zatwierdza Dyrektor.
Załącznik do regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH