Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-06-30
Wersja aktualna od 2024-06-30
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 16
MINISTRA CYFRYZACJI1)
z dnia 27 czerwca 2024 r.
w sprawie w sprawie nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Nadaje się statut Centrum Projektów Polska Cyfrowa, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 16 Ministra Cyfryzacji z dnia 22 października 2021 r. w sprawie nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Dz. Urz. Min. Cyf. poz. 19).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 30 czerwca 2024 r.
Minister Cyfryzacji: K. Gawkowski
1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 2720).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 1407, 1429, 1641, 1693, 1872 oraz z 2024 r. poz. 858)
Załącznik do zarządzenia Nr 16
Ministra Cyfryzacji
z dnia 27 czerwca 2024 r.
STATUT
CENTRUM PROJEKTÓW POLSKA CYFROWA
§ 1. 1. Centrum Projektów Polska Cyfrowa, zwane dalej „CPPC”, jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji, zwanemu dalej „Ministrem”.
2. Siedzibą CPPC jest Warszawa.
3. CPPC realizuje zadania związane z wdrażaniem programów i projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej zapewniających między innymi wsparcie w ramach polityki spójności, środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, środków pochodzących z budżetu państwa i funduszy celowych, w szczególności Funduszu Szerokopasmowego, o którym mowa w art. 16a ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 604 i 834) oraz środków pochodzących z innych programów w zakresie mu powierzonym do realizacji na podstawie właściwych umów lub porozumień.
4. CPPC zarządza programami powierzonymi mu do realizacji w zakresie i w sposób zgodny z decyzjami uprawnionych organów administracji rządowej oraz zasadami obowiązującymi przy realizacji tych programów.
5. CPPC może uczestniczyć w realizacji zadań, o których mowa w ust. 3, jako beneficjent.
§ 2. 1. W skład CPPC wchodzą:
1) Dyrektor;
2) Zastępca Dyrektora I;
3) Zastępca Dyrektora II;
4) Departament Strategii;
5) Departament Zarządzania Centrum;
6) Departament Kontroli Projektów;
7) Departament Prawny;
8) Departament Naboru Projektów;
9) Departament Koordynacji Realizacji Projektów;
10) Departament Koordynacji spraw Finansowo-Kadrowych;
11) Biura;
12) samodzielne stanowiska pracy.
2. Biura są samodzielnymi komórkami organizacyjnymi albo wchodzą w skład Departamentu Koordynacji Realizacji Projektów oraz Departamentu Koordynacji spraw Finansowo-Kadrowych, zwanych dalej „departamentami koordynacji”.
3. Regulamin organizacyjny CPPC ustala, w drodze zarządzenia, Dyrektor, po uzgodnieniu z Ministrem.
§ 3. 1. Dyrektora powołuje i odwołuje Minister.
2. Zastępców Dyrektora powołuje i odwołuje Minister po zasięgnięciu opinii Dyrektora.
3. Dyrektor kieruje CPPC i reprezentuje jednostkę jednoosobowo na zewnątrz.
4. Dyrektor wykonuje zadania CPPC przy pomocy Zastępców Dyrektora, dyrektorów departamentów, dyrektorów departamentów koordynacji, dyrektorów biur oraz samodzielnych stanowisk pracy.
5. CPPC jest pracodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878).
6. Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w CPPC i może powierzać wykonywanie określonych zadań innym osobom nana podstawie umów cywilnoprawnych, pełnomocnictw oraz upoważnień.
7. Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z funkcjonowaniem i zakresem działania CPPC.
8. Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora, dyrektorów departamentów, dyrektorów departamentów koordynacji, dyrektorów biur, kierowników komórek organizacyjnych wchodzących w skład departamentów lub biur lub pracowników departamentów, departamentów koordynacji lub biur, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.