Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Cyfryzacji rok 2018 poz. 1
Wersja archiwalna od 2018-02-01 do 2018-06-02
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Cyfryzacji rok 2018 poz. 1
Wersja archiwalna od 2018-02-01 do 2018-06-02
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 1
MINISTRA CYFRYZACJI

z dnia 26 stycznia 2018 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Cyfryzacji

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Cyfryzacji, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 36 Ministra Cyfryzacji z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Cyfryzacji (Dz. Urz. Min. Cyf. poz. 36), zarządza się co następuje:

1) § 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. 1. Do zakresu zadań Biura Ministra należy w szczególności:

1) obsługa parlamentarna, rządowa i protokolarna Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu;

2) wykonywanie zadań związanych ze strategią komunikacyjną Ministerstwa, w tym:

a) obsługa informacyjna i prasowa Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu w porozumieniu z Rzecznikiem prasowym,

b) opracowanie strategii komunikacyjnej Ministerstwa w porozumieniu z Rzecznikiem prasowym,

c) inicjowanie i koordynowanie wybranych kampanii społecznych w obszarach działania Ministra we współpracy z Rzecznikiem prasowym,

d) współpraca z komórkami komunikacji społecznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministerstw oraz innych urzędów,

e) prowadzenie i rozwijanie strony internetowej Ministerstwa, profili Ministerstwa na portalach społecznościowych, strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej, strony podmiotowej Ministra w Biuletynie Informacji Publicznej oraz innych narzędzi dwustronnej komunikacji;

3) obsługa interesariuszy Ministerstwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z załatwianiem skarg, wniosków lub petycji wpływających do Ministerstwa,

b) udostępnianie informacji publicznej oraz udostępnianie i przekazywanie informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, w szczególności prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego;

4) prowadzenie spraw w zakresie przyznawania patronatów honorowych Ministra;

5) prowadzenie ewidencji podmiotów, do których składów osobowych zostali powołani Minister, Sekretarz Stanu lub Podsekretarz Stanu;

6) prowadzenie ewidencji podmiotów, do których składów osobowych zostali powołani pracownicy Ministerstwa;

7) koordynowanie udziału Ministra i jego przedstawicieli w posiedzeniach zespołów międzyresortowych, komisji, komitetów, rad, instytucji dialogu społecznego oraz organów instytucji rządowych i organizacji pozarządowych;

8) organizowanie i obsługa posiedzeń Rady do Spraw Cyfryzacji;

9) koordynowanie i udzielanie odpowiedzi na wystąpienia posłów i senatorów, komisji sejmowych i senackich, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w sprawach parlamentarnych, a także Rzecznika Praw Obywatelskich;

10) koordynowanie odpowiedzi na wystąpienia Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w sprawach nienależących do właściwości innych komórek organizacyjnych;

11) obsługa krajowych wyjazdów służbowych Członków Kierownictwa Ministerstwa;

12) organizacja wizyt i spotkań z udziałem Ministra i pozostałych Członków Kierownictwa Ministerstwa na szczeblu krajowym;

13) zapewnienie obsługi sekretarskiej Członków Kierownictwa Ministerstwa;

14) prowadzenie ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych Ministrowi;

15) przygotowywanie materiałów informacyjnych dla Ministra;

16) prowadzenie kontroli:

a) w komórkach organizacyjnych Ministerstwa, organów podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych i w urzędach obsługujących te organy oraz w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,

b) udzielania, wykorzystania i rozliczania dotacji pod względem legalności i oszczędności wykorzystania środków finansowych przekazanych z części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister, na zadania zlecone oraz rzetelności prowadzenia dokumentacji księgowej,

c) działania systemów teleinformatycznych, używanych do realizacji zadań publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z art. 13 ust. 2 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, pod względem zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych lub minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej;

17) współpraca z organami kontroli upoważnionymi do przeprowadzania kontroli w Ministerstwie, w tym udzielanie odpowiedzi na wystąpienia organów kontroli, zgłaszanie zastrzeżeń do wyników kontroli oraz udzielanie odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne i monitorowanie realizacji wniosków pokontrolnych, z wyłączeniem kontroli projektów, w których koordynacja czynności kontrolnych i monitorowanie zaleceń są zastrzeżone dla innych komórek organizacyjnych;

18) prowadzenie spraw wynikających ze sprawowania przez Ministra nadzoru nad fundacjami;

19) koordynacja działań z zakresu kontroli zarządczej prowadzonej przez Ministra;

20) koordynowanie spraw związanych z nadzorem Ministra nad jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;

21) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowej oceny przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków przez organy i jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane oraz sporządzaniem rocznej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim;

22) realizacja zadań w zakresie zapewnienia jednego punktu dostępu do informacji publicznej - portalu gov.pl, z wyłączeniem informacji publicznych udostępnianych w CRIP;

23) wykonywanie zadań w zakresie integracji stron internetowych: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, urzędów obsługujących ministrów, urzędów obsługujących centralne organy administracji rządowej, urzędów wojewódzkich, urzędów obsługujących organy rządowej administracji zespolonej oraz organy niezespolonej administracji rządowej, ze stronami podmiotowymi Biuletynu Informacji Publicznej organów obsługiwanych przez wymienione urzędy;

24) realizacja zadań związanych z realizacją projektu "Kronik@";

25) zarządzanie Intranetem Ministerstwa;

26) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad:

a) Instytutem Technik Innowacyjnych EMAG,

b) Instytutem Maszyn Matematycznych;

27) prowadzenie spraw związanych z podległością wobec Ministra Centrum Projektów Polska Cyfrowa;

28) wykonywanie zadań związanych z realizacją działania polegającego na rozwoju i utrzymaniu systemu "Informacja dla obywatela", w tym obsługa infolinii Ministerstwa.

2. Sprawy z zakresu audytu wewnętrznego w Ministerstwie, w tym zapewnienie obsługi Komitetu Audytu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, prowadzi znajdujący się organizacyjnie w Biurze Ministra, podległy w zakresie swoich obowiązków Ministrowi, kierownik samodzielnego Zespołu Audytu Wewnętrznego.";

2) w § 21 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) realizacja zadań Ministra Cyfryzacji wynikających z uchwały nr 76/2015 Rady Ministrów z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie przygotowania i wdrożenia inicjatywy "Obywatel", zmienionej uchwałą nr 210/2017 Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r., z wyłączeniem zadań określonych w § 15 ust. 1 pkt 28;".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER CYFRYZACJI

- z up. MAREK ZAGÓRSKI
SEKRETARZ STANU
w MINISTERSTWIE CYFRYZACJI

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00