Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2017-03-10 do 2017-12-16
Wersja archiwalna od 2017-03-10 do 2017-12-16
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 6
MINISTRA CYFRYZACJI
z dnia 10 marca 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Cyfryzacji
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.W regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Cyfryzacji, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 40 Ministra Cyfryzacji z dnia 24 października 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Cyfryzacji (Dz. Urz. Min. Cyf. poz. 47 i 50) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4:
a) w ust. 2:
– po pkt 1 dodaje się pkt 1aw brzmieniu:
„1a) Pełnomocnik Ministra do spraw otwartości danych, do którego zadań należy w szczególności koordynacja wykonywania zadań określonych w uchwale nr 107/2016 Rady Ministrów z 20 września 2016 r. w sprawie ustanowienia „Programu otwierania danych publicznych;”,
– uchyla się pkt 2 i 3,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Minister, w drodze zarządzenia, ustanawia pełnomocnika, określa szczegółowy zakres jego zadań i uprawnień oraz wskazuje komórkę organizacyjną zapewniającą jego obsługę.”;
2) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. W Ministerstwie Departament Cyberbezpieczeństwa, Departament Infrastruktury Państwa, Departament Utrzymania i Rozwoju Systemów, Departament Rozwoju Usług Cyfrowych i Otwartości Danych, Departament Zarządzania Danymi oraz Biuro Zarządzania Portfelem Projektów współdziałają ze sobą przy realizacji zadań związanych z rozwojem informatyzacji administracji publicznej oraz podmiotów wykonujących zadania publiczne jako Pion IT.”;
3) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Komórkami organizacyjnymi kierują dyrektorzy samodzielnie albo przy pomocy wyznaczonych przez siebie osób spośród zastępców dyrektorów, naczelników wydziałów lub koordynatorów zespołów. W komórce organizacyjnej mogą być ustanowieni zastępcy dyrektorów dedykowani do określonego strategicznego projektu lub zagadnienia dziedzinowego.”;
4) w § 17 w ust. 1 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 17 w brzmieniu:
„17) wykonywanie zadań Ministra w zakresie krajowej infrastruktury zaufania, nadzór nad dostawcami usług zaufania oraz współpraca międzynarodowa w tym zakresie.”;
5) po § 18 dodaje się § 18a w brzmieniu:
„§ 18a. Do zakresu zadań Departamentu Kompetencji Cyfrowych należy w szczególności:
1) realizacja zadań związanych z podnoszeniem wiedzy i umiejętności obywateli w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych (kompetencji cyfrowych) oraz przeciwdziałaniem wykluczeniu obywateli w tym obszarze;
2) realizacja zadań w zakresie 3. osi priorytetowej POPC, w tym współpraca, o której mowa w § 19 pkt 2, w ramach merytorycznej właściwości Departamentu, z Departamentem Koordynacji Funduszy Europejskich.”;
6) w § 19:
a) w pkt 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„2) pełnienie w imieniu Ministra funkcji Instytucji Otoczenia Umowy Partnerstwa w zakresie 2. osi priorytetowej POPC, we współpracy z Departamentem Kompetencji Cyfrowych – w zakresie 3. osi priorytetowej POPC oraz we współpracy z Departamentem Telekomunikacji – w zakresie 1. osi priorytetowej POPC, w tym:”,
b) uchyla się pkt 7;
7) po § 19 dodaje się § 19a w brzmieniu:
„§ 19a. Do zakresu zadań Departamentu Polityki Geoinformacyjnej należy w szczególności:
1) zapewnienie realizacji polityki geoinformacyjnej w Polsce;
2) realizacja zadań związanych z tworzeniem, utrzymywaniem i rozwijaniem infrastruktury informacji przestrzennej w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym geoportalu infrastruktury informacji przestrzennej;
3) opracowywanie projektów planów udziału organów administracji publicznej w tworzeniu, funkcjonowaniu i rozwoju infrastruktury informacji przestrzennej;
4) monitorowanie przebiegu prac w zakresie tworzenia, funkcjonowania i rozwoju infrastruktury informacji przestrzennej, w tym prowadzenie ewidencji zbiorów oraz usług danych przestrzennych objętych infrastrukturą informacji przestrzennej oraz nadawanie im identyfikatorów;
5) koordynowanie działań dotyczących tworzenia i utrzymywania wspólnych elementów infrastruktury technicznej infrastruktury informacji przestrzennej;
6) zapewnienie interoperacyjności i harmonizacji zbiorów i usług danych przestrzennych objętych infrastrukturą informacji przestrzennej;
7) zapewnianie publicznego dostępu do ewidencji zbiorów i usług danych przestrzennych objętych infrastrukturą informacji przestrzennej;
8) współpraca z wojewodami oraz jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie ich działań dotyczących tworzenia i funkcjonowania infrastruktury informacji przestrzennej;
9) realizacja zadań związanych ze współpracą z Komisją Europejską w zakresie infrastruktury informacji przestrzennej;
10) prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych z zakresu polityki geoinformacyjnej;
11) obsługa organizacyjno-techniczna Rady Infrastruktury Informacji Przestrzennej oraz posiedzeń tej Rady.”;
8) w § 21:
a) pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3) realizacja zadań w zakresie zapewnienia jednego punktu dostępu do usług administracji publicznej;
4) kreowanie polityki zarządzania dostępem do informacji publicznej, z wyłączeniem bezwnioskowego dostępu do informacji publicznej, i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego;”,
b) uchyla się pkt 7,
c) kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Otwierania Danych Publicznych, w tym w zakresie koordynacji działań realizatorów Programu.”;
9) po § 24 dodaje się § 24a i § 24b w brzmieniu:
„§ 24a. Do zakresu zadań Departamentu Zarządzania Danymi należy w szczególności:
1) działanie na rzecz współpracy między podmiotami administracji publicznej a przedsiębiorcami w rozwoju metod zarządzania w oparciu o dane oraz podnoszeniu efektywności administracji;
2) wspieranie interesariuszy w rozwoju kompetencji analitycznych, wykorzystania danych w zarządzaniu i osiąganiu związanych z tym korzyści społecznych;
3) tworzenie możliwości technicznych i proceduralnych dla usprawniania procesów zarządzania w oparciu o dane;
4) zarządzanie wspólnymi zasobami analitycznymi, metadanymi, ewidencją źródeł;
5) inicjowanie i nadzór nad projektami z zakresu analityki danych administracji publicznej, koordynacja inicjatyw o znaczeniu międzyresortowym;
6) bieżący monitoring korzyści, kosztów i zagrożeń związanych z wykorzystaniem danych w administracji publicznej;
7) wprowadzanie i kontrola stosowania standardów architektury danych systemów informatycznych i zarządzania danymi w administracji publicznej.
§ 24b. Do zakresu zadań Departamentu Zarządzania Informacją Publiczną należy w szczególności:
1) realizacja zadań w zakresie zapewnienia jednego punktu dostępu do informacji publicznej, z wyłączeniem informacji publicznych udostępnianych w CRIP;
2) kreowanie polityki zarządzania dostępem do informacji publicznej w zakresie bez wnioskowego dostępu do informacji publicznej oraz ustalanie standardów wykorzystywanych w tym zakresie narzędzi, z wyłączeniem informacji publicznych udostępnianych w CRIP;
3) wykonywanie zadań w zakresie integracji stron internetowych: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, urzędów obsługujących ministrów, urzędów obsługujących centralne organy administracji rządowej, urzędów wojewódzkich, urzędów obsługujących organy rządowej administracji zespolonej oraz organy niezespolonej administracji rządowej, ze stronami podmiotowymi Biuletynu Informacji Publicznej organów obsługiwanych przez wymienione urzędy;
4) realizacja zadań Ministra Cyfryzacji wynikających z uchwały nr 76/2015 Rady Ministrów z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie przygotowania i wdrożenia inicjatywy „Obywatel”;
5) realizacja zadań związanych z dostępnością stron internetowych administracji publicznej dla osób niepełnosprawnych, w tym związanych z przygotowaniem do implementacji prawa Unii Europejskiej z zakresu dostępności stron internetowych instytucji sektora publicznego.”.
§ 2.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
ANNA STREŻYŃSKA |
MINISTER CYFRYZACJI |