ZARZĄDZENIE NR 40
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 4 października 2024 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego dla 16 projektów wyłonionych do dofinansowania w ramach przeprowadzonego naboru projektów pt. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej - projekty ROPS, Działanie 04.13 Wysokiej jakości system włączenia społecznego, Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Komitet Sterujący dla 16 projektów wyłonionych do dofinansowania w ramach przeprowadzonego naboru projektów pt. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej - projekty ROPS, Działanie 04.13 Wysokiej jakości system włączenia społecznego, Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, zwany dalej „Komitetem”.
2. Komitet jest organem pomocniczym Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
§ 2. Do zadań Komitetu należy:
1) strategiczny nadzór nad prawidłową realizacją projektów, pod kątem ich spójności z założeniami dokumentów strategicznych i programowych związanych z obszarami projektów;
2) zapewnienie koordynacji i wymiany informacji między projektami;
3) monitorowanie realizacji działań zgodnie z założeniami projektów;
4) monitorowanie stopnia osiągania efektów i realizacji wskaźników przewidzianych w ramach projektów;
5) rekomendowanie zmian dotyczących kierunków działań w ramach projektów, po uwzględnieniu wniosków z równoległej realizacji przez Ministerstwo projektów parasolowych.
§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:
1) Przewodniczący - Dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego (DWF);
2) Zastępca Przewodniczącego - Zastępca Dyrektora DWF, który nadzoruje realizację projektów koordynacyjnych Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej (ROPS);
3) Sekretarz - pracownik DWF wyznaczony przez kierującego tym departamentem;
4) po jednym przedstawicielu 16 projektów koordynacyjnych ROPS;
5) sześciu przedstawicieli Ministerstwa - po jednym z:
a) Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
b) Departamentu Ekonomii Społecznej,
c) Departamentu Polityki Demograficznej,
d) Departamentu Pomocy Społecznej,
e) Departamentu Rynku Pracy,
f) DWF;
6) jeden przedstawiciel Departamentu Polityki Senioralnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
7) jeden przedstawiciel Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej;
8) jeden przedstawiciel Ministerstwa Zdrowia;
9) jeden przedstawiciel Konwentu Marszałków;
10) siedmiu przedstawicieli organizacji pozarządowych reprezentujących następujące grupy społeczne wskazane w uchwale nr 135 Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2022 r. w sprawie przyjęcia polityki publicznej pod nazwą Strategia rozwoju usług społecznych, polityka publiczna do roku 2030 (z perspektywą do 2035 r.) (M. P. poz. 767):
a) rodzinę - dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnościami,
b) osoby starsze,
c) osoby z niepełnosprawnościami,
d) osoby z zaburzeniami psychicznymi i w kryzysie psychicznym,
e) osoby w kryzysie bezdomności.
2. W posiedzeniach Komitetu, na zaproszenie Przewodniczącego - z głosem doradczym i opiniodawczym - mogą brać udział osoby niebędące członkami Komitetu, w szczególności członkowie zespołów projektowych, eksperci, przedstawiciele podmiotów ekonomii społecznej i organizacji pozarządowych, inni kluczowi interesariusze projektów.
3. Osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby zaproszone są obowiązane do bezstronności i zachowania poufności informacji i danych uzyskanych w związku z udziałem w pracach Komitetu.
§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący.
2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;
2) prowadzenie posiedzeń Komitetu;
3) planowanie i organizowanie pracy Komitetu;
4) reprezentowanie Komitetu na zewnątrz;
5) określanie sposobów i terminów wykonania zadań Komitetu.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
§ 5. Do zadań Sekretarza Komitetu należy w szczególności:
1) sporządzanie protokołu z każdego posiedzenia Komitetu;
2) dokumentowanie obecności członków Komitetu na jego posiedzeniach;
3) przechowywanie dokumentacji;
4) organizowanie spraw proceduralnych oraz przepływu informacji w związku z działalnością Komitetu.
§ 6. Tryb pracy Komitetu określa Regulamin przyjmowany przez Komitet zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Komitetu, na pierwszym posiedzeniu.
§ 7. 1. Praca w Komitecie ma charakter nieodpłatny. Członkom Komitetu oraz osobom zaproszonym, o których mowa w § 3 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie.
2. Koszty delegacji związane z uczestnictwem w posiedzeniach Komitetu ponosi instytucja, która wskazała członka do pracy w Komitecie.
3. Za udział w pracach Komitetu przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2190) oraz obowiązujących w Ministerstwie Wytycznych Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków zwrotu kosztów podróży członkom organów opiniodawczych, doradczych, opiniodawczo-doradczych, rad, zespołów i komisji działających przy Ministrze Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
4. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 3, jest finansowany ze środków pomocy technicznej Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 oraz ze środków 16 projektów koordynacyjnych ROPS.
§ 8. Obsługę merytoryczną i organizacyjną Komitetu zapewnia DWF.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY, PRACY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ
AGNIESZKA DZIEMIANOWICZ-BĄK
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00