Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-06-24
Wersja aktualna od 2024-06-24
obowiązujący
ZARZADZENIE NR 23
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 22 czerwca 2024 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021-2025
Na podstawie art. 15 ust. 2a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Komisję Konkursową w celu opiniowania ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021-2025, zwaną dalej „Komisją”.
§ 2. Zadaniem Komisji jest:
1) ocena formalna ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021-2025;
2) opiniowanie prawidłowości oceny merytorycznej ofert złożonych w ramach konkursu dokonanej przez ekspertów zewnętrznych pod względem zgodności z przyjętymi kryteriami merytorycznymi i dodatkowymi;
3) przedłożenie organowi wykonującemu zadania ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego związane z wykonywaniem programów wieloletnich ustanowionych na rzecz osób starszych na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.1)), zwanemu dalej „Ministrem”, listy ofert złożonych w ramach konkursu z zaznaczeniem przeznaczonych do dofinansowania wraz z uzasadnieniem opinii Komisji i podziałem na priorytety oraz z określonymi kwotami dotacji dla poszczególnych ofert.
§ 3. 1. W skład Komisji wchodzą:
1) przewodniczący Komisji, zwany dalej „przewodniczącym”, oraz pozostali członkowie Komisji - osoby wyznaczone przez Ministra na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej urzędu obsługującego Ministra, która realizuje zadania ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego związane z wykonywaniem programów wieloletnich ustanowionych na rzecz osób starszych na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, spośród pracowników tego urzędu realizujących wspomniane zadania;
2) sekretarz Komisji, zwany dalej „sekretarzem”, wyznaczony przez przewodniczącego spośród pozostałych członków Komisji, o których mowa w pkt 1;
2. Listę członków Komisji zatwierdza Minister.
3. Członkowie Komisji składają oświadczenie o bezstronności i poufności danych, a w przypadku zaistnienia konfliktu interesów powiadamiają o tym przewodniczącego i wyłączają się od opiniowania ofert złożonych w ramach konkursu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do zarządzenia.
4. Minister może dokonywać zmian w składzie Komisji, w szczególności powoływać i odwoływać jej członków.
§ 4. W pracach Komisji mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych dotyczących konkursu, zaproszeni do udziału w jej pracach przez przewodniczącego.
§ 5. 1. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1) kierowanie pracami Komisji;
2) zwoływanie posiedzeń Komisji i określanie porządku obrad;
3) podejmowanie decyzji w przypadkach spornych;
4) akceptowanie sporządzonego przez sekretarza protokołu z posiedzenia Komisji.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki wykonuje sekretarz albo upoważniony przez przewodniczącego inny członek Komisji.
3. Komisja obraduje na posiedzeniach, zwoływanych przez przewodniczącego, w trybie stacjonarnym lub zdalnym w formie wideokonferencji albo w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
§ 6. Do obowiązków sekretarza należy:
1) powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia Komisji;
2) sporządzanie protokołu z posiedzenia Komisji;
3) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.
§ 7. 1. Posiedzenie Komisji może się odbyć, jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa ogólnej liczby członków Komisji, w tym przewodniczący Komisji lub jej sekretarz, a w przypadku nieobecności przewodniczącego i sekretarza - inny członek Komisji upoważniony przez przewodniczącego do wykonywania jego obowiązków na posiedzeniu.
2. Za zgodą przewodniczącego Komisja może podejmować decyzje także w trybie obiegowym.
3. Miejsce i terminy posiedzeń Komisji wyznacza przewodniczący.
§ 8. 1. Do obowiązków członków Komisji należy w szczególności obecność oraz czynny udział w pracach Komisji.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji jest on zobowiązany niezwłoczne poinformować przewodniczącego Komisji
§ 9. 1. Praca w Komisji ma charakter nieodpłatny i jej członkowie oraz eksperci nie otrzymują z tego tytułu wynagrodzenia.
2. Członkom Komisji oraz ekspertom z tytułu udziału w pracach Komisji nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
§ 10. Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia urząd obsługujący Ministra.
§ 11. Komisja działa w terminie do 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER
RODZINY, PRACY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Agnieszka Dziemianowicz-Bąk
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872 oraz z 2024 r. poz. 858.
Załącznik do zarządzenia nr 23
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 22 czerwca 2024 r. (poz. 23)
WZÓR - OŚWIADCZENIE O BEZSTRONNOŚCI I POUFNOŚCI DANYCH