Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rok 2020 poz. 2
Wersja archiwalna od 2020-07-18 do 2020-08-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rok 2020 poz. 2
Wersja archiwalna od 2020-07-18 do 2020-08-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 2
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 16 stycznia 2020 r.

w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

(ostatnia zmiana: DUMRPiPS. z 2020 r., poz. 19)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171) ustala się następujące zakresy czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

1. [1] Sekretarze stanu i podsekretarze stanu realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów, a podejmowane przez nich działania są wyrazem polityki uzgodnionej z Ministrem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministrem”.

2. [2] Sekretarze stanu i podsekretarze stanu wykonują, każdy w zakresie swojej właściwości, zadania ustawowe Ministra i współdziałają z Ministrem oraz ze sobą przez:

1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;

2) wzajemne informowanie się o istotnych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.

3. Do decyzji Ministra zastrzeżone jest w szczególności:

1) zatwierdzanie materiałów i opracowań przeznaczonych dla Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, komisji parlamentarnych oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;

2) ustalanie i zatwierdzanie planu działalności Ministra;

3) nadzór nad polityką medialną;

4) nadzorowanie prac legislacyjnych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem”;

5) koordynowanie prac związanych z opiniowaniem projektów aktów normatywnych inicjowanych przez właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa oraz związanych z opiniowaniem dokumentów rządowych i projektów aktów normatywnych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;

6) koordynowanie spraw wynikających z uczestnictwa Ministra w systemie notyfikacji norm i aktów prawnych;

7) koordynowanie prac związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra;

8) akceptowanie projektów aktów normatywnych opracowanych w Ministerstwie wnoszonych do Prezesa Rady Ministrów oraz pod obrady Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów;

9) wydawanie aktów normatywnych;

10) tworzenie, łączenie, podział i likwidacja jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;

11) powoływanie i odwoływanie kierowników jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;

12) zatwierdzanie instrukcji do prowadzenia negocjacji i innych rozmów, których skutkiem może być podjęcie przez Ministra zobowiązań prawnych lub finansowych;

13) zatwierdzanie urlopów oraz delegacji służbowych sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego, pracowników gabinetu politycznego Ministra oraz dyrektorów komórek organizacyjnych bezpośrednio nadzorowanych przez Ministra;

14) występowanie o nadanie odznaczeń państwowych oraz nadawanie honorowych odznak resortowych;

15) nadzorowanie zadań Samodzielnego Stanowiska Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869, 1622, 1649 i 2020), w szczególności:

a) zatwierdzanie planu audytu wewnętrznego,

b) udzielanie upoważnień do przeprowadzania audytu wewnętrznego.

4. Do podpisu Ministra zastrzega się:

1) pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, marszałków i wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa i wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3 pkt 1;

2) pisma kierujące projekty aktów normatywnych opracowywane przez Ministerstwo i kierowane do uzgodnień międzyresortowych oraz do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, a także Stały Komitet Rady Ministrów.

5. Minister może upoważnić sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.

6. W celu realizacji zadań Minister może powoływać rady i zespoły jako organy pomocnicze w sprawach należących do zakresu jego działania, wskazując komórkę organizacyjną zapewniającą obsługę prac rady lub zespołu.

7. Minister sprawuje bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym.

8. Minister inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:

1) Biuro Ministra;

2) Biuro Promocji;

3) Departament Prawny;

4) Samodzielne Stanowisko Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.

1. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu przedkładają Ministrowi dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach dotyczących zakresu działania Ministra.

1a. [3] Kierunki realizacji działań będących w obszarze właściwości sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu wymagają uzgodnienia z Ministrem.

2. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu wykonują powierzone im zadania we współpracy z dyrektorem generalnym oraz przy pomocy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.

3. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu podpisują:

1) pisma w zakresie spraw prowadzonych przez nadzorowane komórki organizacyjne, w tym odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych i senackich;

2) stanowiska Ministra przedstawiane w trakcie uzgodnień międzyresortowych wobec projektów aktów normatywnych opracowywanych i rozpatrywanych przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów z inicjatywy innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej.

4. [4] (uchylony)

5. Sekretarze stanu, podsekretarze stanu i dyrektor generalny, wykonując zadania Ministra, odpowiadają za zgodne z prawem i terminowe ich wykonanie w zakresie nadzorowanych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych.

6. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu w zakresie spraw przez nich nadzorowanych mogą upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.

Jeżeli wykonanie zadań wymaga współdziałania sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu, koordynatorem działań jest wyznaczony przez Ministra sekretarz stanu lub podsekretarz stanu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.

1. Ministra w czasie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Stanisław Szwed.

2. W czasie nieobecności sekretarzy stanu lub podsekretarzy stanu ustala się następujące zastępstwa:

1) Sekretarza Stanu Stanisława Szweda zastępuje w czasie jego nieobecności Podsekretarz Stanu Alina Nowak;

2) Podsekretarza Stanu Alinę Nowak zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu Stanisław Szwed;

3) Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwonę Michałek zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha,

4) Podsekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbarę Sochę zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwona Michałek;

5) Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Annę Schmidt-Rodziewicz zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha;

6) Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika zastępuje w czasie jego nieobecności Sekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania Anna Schmidt-Rodziewicz.

3. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących i zastępowanych wymienionych w ust. 2 decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.

Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Stanisława Szweda należy w szczególności:

1) określanie kierunków rozwiązań i koordynowanie zadań w zakresie indywidualnego prawa pracy;

2) kształtowanie polityki wynagrodzeń i świadczeń związanych z pracą w niektórych jednostkach sektora finansów publicznych;

3) kształtowanie rozwiązań w zakresie warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz świadczeń związanych z warunkami pracy;

4) określanie kierunków prac związanych z dostosowaniem polskiego prawodawstwa z zakresu prawa pracy do prawa Unii Europejskiej;

5) koordynowanie realizacji zadań związanych ze współpracą z Międzynarodową Organizacją Pracy;

6) kształtowanie polityki w zakresie ubezpieczeń społecznych;

7) kształtowanie polityki pozaubezpieczeniowych świadczeń na rzecz kombatantów, inwalidów wojennych i wojskowych oraz ofiar wojny;

8) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pomocy w rozwiązywaniu sporów zbiorowych pracy z udziałem mediatorów;

9) koordynowanie realizacji zadań związanych z dialogiem społecznym, w szczególności dotyczących współpracy z organizacjami partnerów społecznych i instytucjami dialogu społecznego;

10) określanie kierunków rozwiązań i koordynowanie zadań w zakresie zbiorowego prawa pracy;

11) koordynowanie realizacji zadań Ministra w zakresie spraw dotyczących zawodów zaufania publicznego;

12) kształtowanie polityki senioralnej, koordynacja podejmowanych w tej sferze działań oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań i standardów, współpraca z podmiotami publicznymi i niepublicznymi, kierującymi swoje działania, zorientowane na współpracę wewnątrz- i międzypokoleniową, do seniorów oraz ukierunkowane na rzecz aktywnego i godnego starzenia;

13) koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów służących poprawie poziomu życia osób starszych oraz programów kreujących możliwości rozwoju aktywnych form pomocy oraz usług nakierowanych na potrzeby osób starszych;

14) koordynowanie prac nad przygotowaniem oraz wykonaniem budżetu resortu;

15) bieżąca koordynacja spraw parlamentarnych;

16) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra:

a) [5] Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych,

b) Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” im. Andrzeja Bączkowskiego,

17) zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad:

a) Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,

b) Centralnym Instytutem Ochrony Pracy – Państwowym Instytutem Badawczym;

18) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:

a) Departament Prawa Pracy,

b) Departament Ubezpieczeń Społecznych,

c) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego,

d) Departament Polityki Senioralnej,

e) [6] Biuro Budżetu i Finansów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.

Do zakresu czynności Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika należy w szczególności:

1) kształtowanie polityki i inicjowanie zadań w zakresie problematyki osób niepełnosprawnych;

2) realizacja zadań Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych;

3) koordynowanie i realizowanie spraw związanych z gospodarowaniem środkami Funduszu Solidarnościowego;

4) współpraca z Krajową Radą Konsultacyjną do Spraw Osób Niepełnosprawnych;

5) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

6) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.

Do zakresu czynności Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwony Michałek należy w szczególności:

1) tworzenie ram strategicznych, programowych i prawnych sprzyjających rozwojowi ekonomii społecznej i solidarnej;

2) podejmowanie działań mających na celu zwiększenie udziału podmiotów ekonomii społecznej i solidarnej w realizacji zadań publicznych, w tym usług społecznych oraz stosowanie społecznych aspektów w zamówieniach publicznych;

3) upowszechnianie, promocja i edukacja w obszarze ekonomii społecznej i solidarnej;

4) kształtowanie warunków do rozwoju ekonomii społecznej i solidarnej oraz zatrudnienia socjalnego, a także współpracy Ministra z podmiotami ekonomii społecznej, w tym organizacjami pozarządowymi, spółdzielniami socjalnymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;

5) projektowanie rozwiązań służących reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz realizacji usług społecznych;

6) kształtowanie polityki dotyczącej pomocy społecznej, określanie kierunków i koordynacja podejmowanych działań w tej sferze oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań;

7) koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów wsparcia osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym;

8) koordynowanie wykonywania zadań z zakresu walki z ubóstwem i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu przez integrację społeczną;

9) wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Krajowego Koordynatora Realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;

10) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru nad:

a) Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych,

b) Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego;

11) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:

a) Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej,

b) Departament Pomocy i Integracji Społecznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.(uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8a.

Do zakresu czynności Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Anny Schmidt-Rodziewicz należy w szczególności:

1) realizowanie polityki rządu w zakresie zasady równego traktowania, w tym przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na płeć, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię wyznanie, światopogląd, wiek, niepełnosprawność oraz orientację seksualną;

2) opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie zasady równego traktowania;

3) prowadzenie analiz i ocen rozwiązań prawnych pod kątem respektowania zasady równego traktowania, a także występowanie do właściwych organów z wnioskami o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie spraw należących do Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;

4) podejmowanie działań zmierzających do eliminacji lub ograniczenia skutków powstałych w wyniku naruszenia zasady równego traktowania;

5) dokonywanie analiz i ocen sytuacji prawnej i społecznej w zakresie, o którym mowa w pkt 1, oraz inicjowanie, realizowanie, koordynowanie lub monitorowanie działań zmierzających do zapewnienia równego traktowania, a także do ochrony przed dyskryminacją;

6) monitorowanie sytuacji w zakresie przestrzegania zasady równego traktowania;

7) promowanie, upowszechnianie i propagowane problematyki równego traktowania;

8) współpraca z krajowymi organizacjami społecznymi, w tym ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;

9) współpraca w sprawach związanych z równym traktowaniem oraz przeciwdziałaniem dyskryminacji z innymi państwami, organizacjami oraz instytucjami międzynarodowymi i zagranicznymi;

10) współpraca w przygotowywaniu sprawozdań i raportów z realizacji wiążących Rzeczpospolitą Polską do umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji;

11) przedstawianie opinii w sprawie możliwości przystąpienia przez Rzeczpospolitą Polską do umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji – w porozumieniu z właściwymi ministrami;

12) koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego;

12a) [7] realizowanie i koordynowanie działań Ministerstwa w zakresie spraw wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej oraz międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej (w tym z organizacjami międzynarodowymi) w zakresie rodziny, pracy i polityki społecznej, z zastrzeżeniem § 5 pkt 5;

13) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:

a) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania,

b) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.

c) [8] Departament Współpracy Międzynarodowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.

Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu Aliny Nowak należy w szczególności:

1) kształtowanie kierunków polityki rynku pracy, tworzenie programów przeciwdziałania bezrobociu oraz koordynowanie publicznych służb zatrudnienia;

2) koordynowanie zadań w zakresie ustalania klasyfikacji zawodów i specjalności;

3) określanie standardów realizacji pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, organizacji szkoleń oraz prowadzenia centrów informacji zawodowej i klubów pracy;

4) współpraca z Radą Rynku Pracy;

5) koordynowanie zadań dotyczących migracji pracowniczych, z wyłączeniem zagadnień integracji cudzoziemców;

6) kształtowanie zasad zarządzania Funduszem Pracy i Funduszem Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;

7) koordynowanie prac związanych z konstruowaniem i realizacją budżetu w odniesieniu do Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;

8) współpraca z właściwymi resortami i instytucjami w zakresie wykorzystywania środków Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przy określaniu instrumentów restrukturyzacji zatrudnienia w procesach restrukturyzacji branż i sektorów oraz w programach lokalnych i regionalnych;

9) wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Ministra roli władzy właściwej w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz merytoryczny nadzór nad instytucjami realizującymi tę koordynację;

10) koordynowanie realizacji zadań instytucji łącznikowych w ramach wspólnotowej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń dla bezrobotnych;

11) zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Ochotniczymi Hufcami Pracy;

12) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:

a) Departament Rynku Pracy,

b) Departament Funduszy,

c) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.

Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbary Sochy należy w szczególności:

1) przygotowanie projektu Strategii Demograficznej, której celem jest zwiększenie dzietności i promocja tradycyjnej rodziny;

2) wdrażanie postanowień zawartych w przyjętej przez Radę Ministrów Strategii Demograficznej;

3) promowanie i upowszechnianie kultury prorodzinnej;

4) inicjowanie i opiniowanie działań mających na celu promocję dobrych praktyk sprzyjających rozwojowi rodziny, w szczególności związanych z godzeniem rodzicielstwa i pracy zawodowej;

5) współpraca z Radą Rodziny;

6) kształtowanie polityki rodzinnej, koordynacja przygotowywania standardów oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań z zakresu:

a) wsparcia rodziny, systemu pieczy zastępczej oraz adopcji,

b) świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i wsparcia osób uprawnionych do alimentów oraz innych pozaubezpieczeniowych pieniężnych świadczeń socjalnych na rzecz rodziny,

c) opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3.

7) nadzorowanie prac analitycznych oraz prognoz dla działów administracji rządowej: praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina;

7a) [9] (uchylony)

8) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:

a) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej,

b) Departament Polityki Rodzinnej,

c) Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz.

d) [10] (uchylona)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.

1. Sekretarze stanu oraz podsekretarze stanu uczestniczą w posiedzeniach Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz w pracach komisji sejmowych i senackich, jeżeli rozpatrywane sprawy należą do zakresu powierzonych im zadań.

2. Sekretarze stanu oraz podsekretarze stanu prezentują stanowisko Ministra i uczestniczą w pracach komitetów Rady Ministrów oraz innych gremiów, w skład których został powołany minister właściwy do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego oraz rodziny, oraz w pracach i posiedzeniach zespołów międzyresortowych, do których zostali wyznaczeni przez Ministra.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.

Minister może zlecić sekretarzom stanu i podsekretarzom stanu inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.

1. Postanowienia niniejszego zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.

2. [11] Dyrektor generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2020 r poz. 265 i 285), w szczególności przez:

1) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;

2) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;

3) koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych;

4) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, służby zastępczej oraz działań antyterrorystycznych;

5) nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.

2a. Dyrektor Generalny koordynuje realizację zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych w Ministerstwie;

3. Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.

4. Projekty wystąpień, wniosków i decyzji dotyczących środków finansowych będących w planie finansowym Ministerstwa wymagają każdorazowo uzgodnienia z dyrektorem generalnym i uzyskania jego parafy.

5. Dyrektor generalny zapewnia prowadzenie spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra Zakładu Wydawniczo-Poligraficznego Ministerstwa.

6. Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:

1) Biuro Administracyjne;

2) [12] (uchylony)

3) Biuro Dyrektora Generalnego;

4) Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 1 ust. 8 pkt 4;

5) Departament Informatyki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.

Traci moc zarządzenie nr 5 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 lutego 2019 r. w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. Urz. Min. Rodź. Prac. i Pol. Społ. poz. 6).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

[1] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[2] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[3] § 2 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[4] § 2 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[5] § 5 pkt 16 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[6] § 5 pkt 18 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[7] § 8a pkt 12a dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[8] § 8a pkt 13 lit. c) dodana przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[9] § 10 pkt 7a uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[10] § 10 pkt 8 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[11] § 13 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

[12] § 13 ust. 6 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00