Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2020-07-18 do 2020-08-01
Wersja archiwalna od 2020-07-18 do 2020-08-01
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 2
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 16 stycznia 2020 r.
w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
(ostatnia zmiana: DUMRPiPS. z 2020 r., poz. 19) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171) ustala się następujące zakresy czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
§ 1
1. [1] Sekretarze stanu i podsekretarze stanu realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów, a podejmowane przez nich działania są wyrazem polityki uzgodnionej z Ministrem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministrem”.
2. [2] Sekretarze stanu i podsekretarze stanu wykonują, każdy w zakresie swojej właściwości, zadania ustawowe Ministra i współdziałają z Ministrem oraz ze sobą przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o istotnych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. Do decyzji Ministra zastrzeżone jest w szczególności:
1) zatwierdzanie materiałów i opracowań przeznaczonych dla Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, komisji parlamentarnych oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;
2) ustalanie i zatwierdzanie planu działalności Ministra;
3) nadzór nad polityką medialną;
4) nadzorowanie prac legislacyjnych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem”;
5) koordynowanie prac związanych z opiniowaniem projektów aktów normatywnych inicjowanych przez właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa oraz związanych z opiniowaniem dokumentów rządowych i projektów aktów normatywnych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;
6) koordynowanie spraw wynikających z uczestnictwa Ministra w systemie notyfikacji norm i aktów prawnych;
7) koordynowanie prac związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra;
8) akceptowanie projektów aktów normatywnych opracowanych w Ministerstwie wnoszonych do Prezesa Rady Ministrów oraz pod obrady Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów;
9) wydawanie aktów normatywnych;
10) tworzenie, łączenie, podział i likwidacja jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
11) powoływanie i odwoływanie kierowników jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
12) zatwierdzanie instrukcji do prowadzenia negocjacji i innych rozmów, których skutkiem może być podjęcie przez Ministra zobowiązań prawnych lub finansowych;
13) zatwierdzanie urlopów oraz delegacji służbowych sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego, pracowników gabinetu politycznego Ministra oraz dyrektorów komórek organizacyjnych bezpośrednio nadzorowanych przez Ministra;
14) występowanie o nadanie odznaczeń państwowych oraz nadawanie honorowych odznak resortowych;
15) nadzorowanie zadań Samodzielnego Stanowiska Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869, 1622, 1649 i 2020), w szczególności:
a) zatwierdzanie planu audytu wewnętrznego,
b) udzielanie upoważnień do przeprowadzania audytu wewnętrznego.
4. Do podpisu Ministra zastrzega się:
1) pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, marszałków i wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa i wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3 pkt 1;
2) pisma kierujące projekty aktów normatywnych opracowywane przez Ministerstwo i kierowane do uzgodnień międzyresortowych oraz do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, a także Stały Komitet Rady Ministrów.
5. Minister może upoważnić sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
6. W celu realizacji zadań Minister może powoływać rady i zespoły jako organy pomocnicze w sprawach należących do zakresu jego działania, wskazując komórkę organizacyjną zapewniającą obsługę prac rady lub zespołu.
7. Minister sprawuje bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym.
8. Minister inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Ministra;
2) Biuro Promocji;
3) Departament Prawny;
4) Samodzielne Stanowisko Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
§ 2.
1. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu przedkładają Ministrowi dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach dotyczących zakresu działania Ministra.
1a. [3] Kierunki realizacji działań będących w obszarze właściwości sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu wymagają uzgodnienia z Ministrem.
2. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu wykonują powierzone im zadania we współpracy z dyrektorem generalnym oraz przy pomocy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.
3. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu podpisują:
1) pisma w zakresie spraw prowadzonych przez nadzorowane komórki organizacyjne, w tym odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych i senackich;
2) stanowiska Ministra przedstawiane w trakcie uzgodnień międzyresortowych wobec projektów aktów normatywnych opracowywanych i rozpatrywanych przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów z inicjatywy innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej.
4. [4] (uchylony)
5. Sekretarze stanu, podsekretarze stanu i dyrektor generalny, wykonując zadania Ministra, odpowiadają za zgodne z prawem i terminowe ich wykonanie w zakresie nadzorowanych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych.
6. Sekretarze stanu i podsekretarze stanu w zakresie spraw przez nich nadzorowanych mogą upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
§ 3.
Jeżeli wykonanie zadań wymaga współdziałania sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu, koordynatorem działań jest wyznaczony przez Ministra sekretarz stanu lub podsekretarz stanu.
§ 4.
1. Ministra w czasie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Stanisław Szwed.
2. W czasie nieobecności sekretarzy stanu lub podsekretarzy stanu ustala się następujące zastępstwa:
1) Sekretarza Stanu Stanisława Szweda zastępuje w czasie jego nieobecności Podsekretarz Stanu Alina Nowak;
2) Podsekretarza Stanu Alinę Nowak zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu Stanisław Szwed;
3) Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwonę Michałek zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha,
4) Podsekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbarę Sochę zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwona Michałek;
5) Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Annę Schmidt-Rodziewicz zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha;
6) Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika zastępuje w czasie jego nieobecności Sekretarz Stanu – Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania Anna Schmidt-Rodziewicz.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących i zastępowanych wymienionych w ust. 2 decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.
§ 5.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Stanisława Szweda należy w szczególności:
1) określanie kierunków rozwiązań i koordynowanie zadań w zakresie indywidualnego prawa pracy;
2) kształtowanie polityki wynagrodzeń i świadczeń związanych z pracą w niektórych jednostkach sektora finansów publicznych;
3) kształtowanie rozwiązań w zakresie warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz świadczeń związanych z warunkami pracy;
4) określanie kierunków prac związanych z dostosowaniem polskiego prawodawstwa z zakresu prawa pracy do prawa Unii Europejskiej;
5) koordynowanie realizacji zadań związanych ze współpracą z Międzynarodową Organizacją Pracy;
6) kształtowanie polityki w zakresie ubezpieczeń społecznych;
7) kształtowanie polityki pozaubezpieczeniowych świadczeń na rzecz kombatantów, inwalidów wojennych i wojskowych oraz ofiar wojny;
8) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pomocy w rozwiązywaniu sporów zbiorowych pracy z udziałem mediatorów;
9) koordynowanie realizacji zadań związanych z dialogiem społecznym, w szczególności dotyczących współpracy z organizacjami partnerów społecznych i instytucjami dialogu społecznego;
10) określanie kierunków rozwiązań i koordynowanie zadań w zakresie zbiorowego prawa pracy;
11) koordynowanie realizacji zadań Ministra w zakresie spraw dotyczących zawodów zaufania publicznego;
12) kształtowanie polityki senioralnej, koordynacja podejmowanych w tej sferze działań oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań i standardów, współpraca z podmiotami publicznymi i niepublicznymi, kierującymi swoje działania, zorientowane na współpracę wewnątrz- i międzypokoleniową, do seniorów oraz ukierunkowane na rzecz aktywnego i godnego starzenia;
13) koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów służących poprawie poziomu życia osób starszych oraz programów kreujących możliwości rozwoju aktywnych form pomocy oraz usług nakierowanych na potrzeby osób starszych;
14) koordynowanie prac nad przygotowaniem oraz wykonaniem budżetu resortu;
15) bieżąca koordynacja spraw parlamentarnych;
16) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra:
a) [5] Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych,
b) Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” im. Andrzeja Bączkowskiego,
17) zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad:
a) Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
b) Centralnym Instytutem Ochrony Pracy – Państwowym Instytutem Badawczym;
18) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Departament Prawa Pracy,
b) Departament Ubezpieczeń Społecznych,
c) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego,
d) Departament Polityki Senioralnej,
e) [6] Biuro Budżetu i Finansów.
§ 6.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika należy w szczególności:
1) kształtowanie polityki i inicjowanie zadań w zakresie problematyki osób niepełnosprawnych;
2) realizacja zadań Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych;
3) koordynowanie i realizowanie spraw związanych z gospodarowaniem środkami Funduszu Solidarnościowego;
4) współpraca z Krajową Radą Konsultacyjną do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
5) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
6) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 7.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwony Michałek należy w szczególności:
1) tworzenie ram strategicznych, programowych i prawnych sprzyjających rozwojowi ekonomii społecznej i solidarnej;
2) podejmowanie działań mających na celu zwiększenie udziału podmiotów ekonomii społecznej i solidarnej w realizacji zadań publicznych, w tym usług społecznych oraz stosowanie społecznych aspektów w zamówieniach publicznych;
3) upowszechnianie, promocja i edukacja w obszarze ekonomii społecznej i solidarnej;
4) kształtowanie warunków do rozwoju ekonomii społecznej i solidarnej oraz zatrudnienia socjalnego, a także współpracy Ministra z podmiotami ekonomii społecznej, w tym organizacjami pozarządowymi, spółdzielniami socjalnymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
5) projektowanie rozwiązań służących reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz realizacji usług społecznych;
6) kształtowanie polityki dotyczącej pomocy społecznej, określanie kierunków i koordynacja podejmowanych działań w tej sferze oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań;
7) koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów wsparcia osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym;
8) koordynowanie wykonywania zadań z zakresu walki z ubóstwem i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu przez integrację społeczną;
9) wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Krajowego Koordynatora Realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
10) zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru nad:
a) Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych,
b) Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego;
11) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej,
b) Departament Pomocy i Integracji Społecznej.
§ 8a.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Anny Schmidt-Rodziewicz należy w szczególności:
1) realizowanie polityki rządu w zakresie zasady równego traktowania, w tym przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na płeć, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię wyznanie, światopogląd, wiek, niepełnosprawność oraz orientację seksualną;
2) opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie zasady równego traktowania;
3) prowadzenie analiz i ocen rozwiązań prawnych pod kątem respektowania zasady równego traktowania, a także występowanie do właściwych organów z wnioskami o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie spraw należących do Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;
4) podejmowanie działań zmierzających do eliminacji lub ograniczenia skutków powstałych w wyniku naruszenia zasady równego traktowania;
5) dokonywanie analiz i ocen sytuacji prawnej i społecznej w zakresie, o którym mowa w pkt 1, oraz inicjowanie, realizowanie, koordynowanie lub monitorowanie działań zmierzających do zapewnienia równego traktowania, a także do ochrony przed dyskryminacją;
6) monitorowanie sytuacji w zakresie przestrzegania zasady równego traktowania;
7) promowanie, upowszechnianie i propagowane problematyki równego traktowania;
8) współpraca z krajowymi organizacjami społecznymi, w tym ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;
9) współpraca w sprawach związanych z równym traktowaniem oraz przeciwdziałaniem dyskryminacji z innymi państwami, organizacjami oraz instytucjami międzynarodowymi i zagranicznymi;
10) współpraca w przygotowywaniu sprawozdań i raportów z realizacji wiążących Rzeczpospolitą Polską do umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji;
11) przedstawianie opinii w sprawie możliwości przystąpienia przez Rzeczpospolitą Polską do umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji – w porozumieniu z właściwymi ministrami;
12) koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego;
12a) [7] realizowanie i koordynowanie działań Ministerstwa w zakresie spraw wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej oraz międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej (w tym z organizacjami międzynarodowymi) w zakresie rodziny, pracy i polityki społecznej, z zastrzeżeniem § 5 pkt 5;
13) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania,
b) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
c) [8] Departament Współpracy Międzynarodowej.
§ 9.
Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu Aliny Nowak należy w szczególności:
1) kształtowanie kierunków polityki rynku pracy, tworzenie programów przeciwdziałania bezrobociu oraz koordynowanie publicznych służb zatrudnienia;
2) koordynowanie zadań w zakresie ustalania klasyfikacji zawodów i specjalności;
3) określanie standardów realizacji pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, organizacji szkoleń oraz prowadzenia centrów informacji zawodowej i klubów pracy;
4) współpraca z Radą Rynku Pracy;
5) koordynowanie zadań dotyczących migracji pracowniczych, z wyłączeniem zagadnień integracji cudzoziemców;
6) kształtowanie zasad zarządzania Funduszem Pracy i Funduszem Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
7) koordynowanie prac związanych z konstruowaniem i realizacją budżetu w odniesieniu do Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
8) współpraca z właściwymi resortami i instytucjami w zakresie wykorzystywania środków Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przy określaniu instrumentów restrukturyzacji zatrudnienia w procesach restrukturyzacji branż i sektorów oraz w programach lokalnych i regionalnych;
9) wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Ministra roli władzy właściwej w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz merytoryczny nadzór nad instytucjami realizującymi tę koordynację;
10) koordynowanie realizacji zadań instytucji łącznikowych w ramach wspólnotowej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń dla bezrobotnych;
11) zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Ochotniczymi Hufcami Pracy;
12) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Departament Rynku Pracy,
b) Departament Funduszy,
c) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.
§ 10.
Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu – Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej Barbary Sochy należy w szczególności:
1) przygotowanie projektu Strategii Demograficznej, której celem jest zwiększenie dzietności i promocja tradycyjnej rodziny;
2) wdrażanie postanowień zawartych w przyjętej przez Radę Ministrów Strategii Demograficznej;
3) promowanie i upowszechnianie kultury prorodzinnej;
4) inicjowanie i opiniowanie działań mających na celu promocję dobrych praktyk sprzyjających rozwojowi rodziny, w szczególności związanych z godzeniem rodzicielstwa i pracy zawodowej;
5) współpraca z Radą Rodziny;
6) kształtowanie polityki rodzinnej, koordynacja przygotowywania standardów oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań z zakresu:
a) wsparcia rodziny, systemu pieczy zastępczej oraz adopcji,
b) świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i wsparcia osób uprawnionych do alimentów oraz innych pozaubezpieczeniowych pieniężnych świadczeń socjalnych na rzecz rodziny,
c) opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3.
7) nadzorowanie prac analitycznych oraz prognoz dla działów administracji rządowej: praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina;
7a) [9] (uchylony)
8) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:
a) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej,
b) Departament Polityki Rodzinnej,
c) Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz.
d) [10] (uchylona)
§ 11.
1. Sekretarze stanu oraz podsekretarze stanu uczestniczą w posiedzeniach Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz w pracach komisji sejmowych i senackich, jeżeli rozpatrywane sprawy należą do zakresu powierzonych im zadań.
2. Sekretarze stanu oraz podsekretarze stanu prezentują stanowisko Ministra i uczestniczą w pracach komitetów Rady Ministrów oraz innych gremiów, w skład których został powołany minister właściwy do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego oraz rodziny, oraz w pracach i posiedzeniach zespołów międzyresortowych, do których zostali wyznaczeni przez Ministra.
§ 12.
Minister może zlecić sekretarzom stanu i podsekretarzom stanu inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.
§ 13.
1. Postanowienia niniejszego zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.
2. [11] Dyrektor generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2020 r poz. 265 i 285), w szczególności przez:
1) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;
2) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;
3) koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych;
4) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, służby zastępczej oraz działań antyterrorystycznych;
5) nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.
2a. Dyrektor Generalny koordynuje realizację zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych w Ministerstwie;
3. Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
4. Projekty wystąpień, wniosków i decyzji dotyczących środków finansowych będących w planie finansowym Ministerstwa wymagają każdorazowo uzgodnienia z dyrektorem generalnym i uzyskania jego parafy.
5. Dyrektor generalny zapewnia prowadzenie spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra Zakładu Wydawniczo-Poligraficznego Ministerstwa.
6. Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Administracyjne;
2) [12] (uchylony)
3) Biuro Dyrektora Generalnego;
4) Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 1 ust. 8 pkt 4;
5) Departament Informatyki.
§ 14.
Traci moc zarządzenie nr 5 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 lutego 2019 r. w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. Urz. Min. Rodź. Prac. i Pol. Społ. poz. 6).
§ 15.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
[1] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[2] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[3] § 2 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[4] § 2 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[5] § 5 pkt 16 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[6] § 5 pkt 18 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[7] § 8a pkt 12a dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[8] § 8a pkt 13 lit. c) dodana przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[9] § 10 pkt 7a uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[10] § 10 pkt 8 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[11] § 13 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.
[12] § 13 ust. 6 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U.MRPiPS. poz. 19). Zmiana weszła w życie 18 lipca 2020 r.