Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-02-01 do 2021-07-08
Wersja archiwalna od 2018-02-01 do 2021-07-08
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 8
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 31 stycznia 2018 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej powołuje się Zespół do spraw kontroli zarządczej, zwany dalej "Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem".
§ 2.
1. Do zadań Zespołu należy:
1) dokonywanie przeglądu regulacji wewnętrznych w poszczególnych obszarach działalności Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej "Ministerstwem", w ramach kontroli zarządczej;
2) ocena funkcjonowania systemu kontroli zarządczej wraz ze wskazaniem jej słabości;
3) przedstawianie Ministrowi propozycji usprawnień systemu kontroli zarządczej, w tym informacji o potrzebie aktualizacji bądź udoskonalenia regulacji i procedur w tym zakresie obowiązujących w Ministerstwie;
4) rekomendowanie propozycji nowych lub modyfikacja już funkcjonujących w Ministerstwie rozwiązań systemowo-organizacyjnych i zasad funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Ministerstwie;
5) opiniowanie wzorów ankiet niezbędnych do dokonania samooceny funkcjonowania kontroli zarządczej;
6) analizowanie wyników procesu zarządzania ryzykiem i samooceny kontroli zarządczej, przedstawionych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
7) analiza rejestru ryzyk zidentyfikowanych w Ministerstwie;
8) opracowywanie i przedstawianie Ministrowi informacji o zidentyfikowanych kluczowych rodzajach ryzyka w celu przygotowania niezbędnych propozycji zmian w systemie kontroli zarządczej;
9) przedstawianie propozycji usprawnień i zmian mechanizmów kontrolnych dotyczących najistotniejszych zagrożeń związanych z działalnością Ministerstwa.
2. Skład Zespołu jest określony w załączniku do niniejszego zarządzenia.
3. Za udział w pracach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 3.
1. Do zadań przewodniczącego Zespołu należy:
1) kierowanie pracami Zespołu;
2) planowanie i organizowanie prac Zespołu;
3) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu;
4) ustalanie harmonogramu prac Zespołu;
5) występowanie do dyrektorów o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Zespołu.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu jego zadania wykonuje wyznaczony przez niego zastępca.
3. Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w posiedzeniach Zespołu, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w załączniku do zarządzenia.
§ 4.
1. Zespół obraduje na posiedzeniach, odbywających się nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Miejsce i termin posiedzeń Zespołu wyznacza przewodniczący Zespołu.
3. Prace Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
4. Zespół podejmuje decyzje w drodze głosowania zwykłą większością głosów.
5. W przypadku niepodjęcia decyzji w sposób, o którym mowa w ust. 4, ostateczną decyzję podejmuje przewodniczący Zespołu.
6. Z posiedzenia Zespołu sekretarz sporządza protokół.
7. Protokół z posiedzenia Zespołu akceptuje przewodniczący Zespołu.
8. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Zespołu w ciągu 21 dni od daty posiedzenia.
§ 5.
Obsługę organizacyjno-biurową Zespołu zapewnia Biuro Kontroli i Audytu.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY, |
Elżbieta Rafalska |
Załącznik do zarządzenia nr 8
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 31 stycznia 2018 r.
Skład Zespołu do spraw kontroli zarządczej
1. Przewodniczący - Dyrektor Generalny w Ministerstwie.
2. Zastępca przewodniczącego - dyrektor Biura Kontroli i Audytu.
3. Zastępca przewodniczącego - dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz.
4. Członkowie:
1) dyrektor Departamentu Informatyki;
2) dyrektor Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej;
3) dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
4) dyrektor Departamentu Polityki Rodzinnej;
5) dyrektor Departamentu Rynku Pracy;
6) dyrektor Departamentu Funduszy;
7) dyrektor Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
8) dyrektor Departamentu Polityki Senioralnej;
9) dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Społecznych;
10) dyrektor Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
11) dyrektor Biura Ministra i Komunikacji Społecznej;
12) dyrektor Biura Dyrektora Generalnego;
13) dyrektor Biura Administracyjnego;
14) dyrektor Biura Budżetu i Finansów.
5. Sekretarz - przedstawiciel Biura Kontroli i Audytu.