Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2016-11-23
Wersja aktualna od 2016-11-23
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 47
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 18 listopada 2016 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw analizy i opracowania planu wdrożenia jednolitego konta ewidencyjnego świadczeń przyznawanych ze środków publicznych
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Zespół do spraw analizy i opracowania planu wdrożenia jednolitego konta ewidencyjnego świadczeń przyznawanych ze środków publicznych, zwany dalej „Zespołem”.
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2.
Do zadań Zespołu należy:
1) opracowanie listy świadczeń pieniężnych finansowanych ze środków publicznych, przyznanych danemu beneficjentowi na podstawie przepisów prawa będących w zakresie właściwości Ministra;
2) zweryfikowanie poszczególnych świadczeń pieniężnych pod kątem technicznej i prawnej możliwości zawarcia informacji o tych świadczeniach na jednolitym koncie ewidencyjnym świadczeń przyznawanych ze środków publicznych oraz udostępnienia tych informacji innym organom przyznającym świadczenia oraz Ministrowi;
3) opracowanie zestawu rekomendowanych świadczeń pieniężnych, które powinny zostać objęte projektem „Od papierowej do cyfrowej Polski” w zakresie strumienia e-Świadczenia;
4) opracowanie planu wdrożenia integracji informacji o rekomendowanych świadczeniach, z uwzględnieniem wymagań prawnych, organizacyjnych i technologicznych.
§ 3.
W skład Zespołu wchodzą następujący członkowie:
1) przewodniczący Zespołu – Bartosz Marczuk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie;
2) I zastępca przewodniczącego Zespołu – Marek Kulawczyk, Dyrektor Departamentu Informatyki;
3) II zastępca przewodniczącego Zespołu – Cezary Gaweł, Zastępca Dyrektora Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
4) sekretarz Zespołu – przedstawiciel Departamentu Polityki Rodzinnej;
5) przedstawiciel Biura Ministra;
6) przedstawiciel Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
7) przedstawiciel Departamentu Informatyki;
8) przedstawiciel Departamentu Polityki Rodzinnej;
9) przedstawiciel Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej;
10) przedstawiciel Departamentu Prawnego;
11) przedstawiciel Departamentu Rynku Pracy;
12) przedstawiciel Departamentu Ubezpieczeń Społecznych;
13) przedstawiciel Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 4.
1. Na zaproszenie przewodniczącego Zespołu w pracach Zespołu, w zależności od potrzeb, mogą brać udział także osoby inne niż wymienione w § 3, w tym przedstawiciele pozostałych komórek organizacyjnych Ministerstwa, innych resortów oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
2. Przewodniczący Zespołu może powoływać ekspertów zewnętrznych, korzystać z doradców spośród osób, których wiedza merytoryczna i doświadczenie dają gwarancję rzetelnego pełnienia funkcji, oraz zlecać przygotowanie odpowiednich ekspertyz, raportów oraz innych opracowań.
3. Na prośbę przewodniczącego Zespołu kierujący komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych są obowiązani do traktowania sprawy jako priorytetowej i udzielenia wszelkiej pomocy oraz udostępniania informacji i dokumentów niezbędnych do prac Zespołu.
4. Członkowie Zespołu wykonują swoje funkcje osobiście, ich udział w posiedzeniach Zespołu oraz podejmowanych pracach jest obowiązkowy.
5. Praca w Zespole odbywa się w ramach obowiązków służbowych. Z tytułu uczestnictwa w pracach Zespołu jego członkom oraz osobom zaproszonym nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 5.
1. Do obowiązków przewodniczącego Zespołu należy:
1) kierowanie pracami Zespołu;
2) zwoływanie, w zależności od potrzeb, posiedzeń Zespołu;
3) występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Zespołu.
2. Prace Zespołu mogą być prowadzone w trybie obiegowym, przy użyciu poczty elektronicznej.
3. Przewodniczący Zespołu przy wykonywaniu swoich zadań korzysta z pomocy sekretarza Zespołu.
4. W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu jego obowiązki wykonuje I zastępca przewodniczącego Zespołu, a w przypadku jego nieobecności II zastępca przewodniczącego.
§ 6.
Do obowiązków sekretarza Zespołu należy:
1) sporządzanie protokołów z posiedzeń Zespołu;
2) dokumentowanie obecności członków Zespołu na posiedzeniach Zespołu;
3) przechowywanie dokumentacji;
4) organizowanie spraw proceduralnych oraz przepływu informacji związanych z działalnością Zespołu.
§ 7.
Obsługę organizacyjno-administracyjną Zespołu zapewnia Departament Polityki Rodzinnej.
§ 8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY, |
Elżbieta Rafalska |