Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2016-04-28
Wersja aktualna od 2016-04-28
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 25
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 26 kwietnia 2016 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert „Partnerstwa przeciw wykluczeniu społecznemu – profesjonalne formy pomocy ze szczególną rolą zatrudnienia socjalnego”. Edycja 2016 r.
Na podstawie art. 15 ust. 2a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2016 r. poz. 239 i 395) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Komisję Konkursową, zwaną dalej „Komisją”, w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert „Partnerstwa przeciw wykluczeniu społecznemu – profesjonalne formy pomocy ze szczególną rolą zatrudnienia socjalnego”. Edycja 2016 r.
§ 2.
1. Do zadań Komisji należy:
1) analiza i ocena złożonych ofert w oparciu o kryteria określone przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert;
2) przedłożenie Ministrowi opinii co do złożonych ofert wraz z rekomendacją ich wyboru do przyznania dotacji.
§ 3.
1. W skład Komisji wchodzą:
1) przewodniczący – Zastępca Dyrektora Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej;
2) wiceprzewodniczący – wyznaczony przez przewodniczącego spośród członków Komisji, o których mowa w pkt 4;
3) sekretarz – wyznaczony przez przewodniczącego spośród członków Komisji, o których mowa w pkt 4 lit. a;
4) członkowie rekomendowani przez przewodniczącego w liczbie:
a) trzech przedstawicieli Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej,
b) jednego przedstawiciela, reprezentującego organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wybranego z listy zgłoszeń do prac w komisjach konkursowych w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, zatwierdzonej przez Podsekretarza Stanu nadzorującego Departament Pomocy i Integracji Społecznej.
2. Listę członków Komisji przedstawioną przez przewodniczącego zatwierdza Minister.
§ 4.
Do prac Komisji mogą zostać zaproszone przez przewodniczącego osoby będące ekspertami w dziedzinie pomocy społecznej i zatrudnienia socjalnego.
§ 5.
1. Przewodniczący Komisji:
1) kieruje pracami Komisji;
2) zwołuje posiedzenia Komisji i określa porządek obrad;
3) przewodniczy posiedzeniom Komisji;
4) określa tryb pracy Komisji;
5) podejmuje ostateczne decyzje w przypadkach spornych;
6) akceptuje sporządzony przez sekretarza protokół z posiedzenia Komisji.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komisji jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący albo upoważniony pisemnie przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego inny członek Komisji.
§ 6.
Do obowiązków sekretarza Komisji należy:
1) powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia Komisji;
2) sporządzanie protokołu z posiedzenia Komisji;
3) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.
§ 7.
1. Udział w pracach Komisji członków wyznaczonych spośród pracowników Ministerstwa odbywa się w ramach obowiązków służbowych bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu.
2. Udział w pracach Komisji członka reprezentującego organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4 lit. b, odbywa się na ich koszt lub koszt organizacji, które reprezentują.
3. Osobom, o których mowa w § 4, za udział w pracach Komisji nie przysługuje wynagrodzenie oraz zwrot kosztów przejazdów i noclegów.
§ 8.
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia Departament Pomocy i Integracji Społecznej.
§ 9.
Komisja działa do dnia ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2016 r.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY, |
Elżbieta Rafalska |