Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rok 2016 poz. 9
Wersja archiwalna od 2016-02-18 do 2024-01-04
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rok 2016 poz. 9
Wersja archiwalna od 2016-02-18 do 2024-01-04
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 9
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 17 lutego 2016 r.

w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.

W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Radę do spraw Polityki Senioralnej jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.

Do zadań Rady do spraw Polityki Senioralnej, zwanej dalej „Radą”, należy:

1) opracowywanie kierunków działań adresowanych na rzecz osób starszych w Polsce;

2) inicjowanie, wspieranie i promowanie rozwiązań z zakresu polityki społecznej na rzecz osób starszych;

3) przedstawianie Ministrowi propozycji rozwiązań na rzecz rozwoju systemu wsparcia osób starszych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.

1. Rada jest powoływana na 4-letnią kadencję.

2. W skład Rady wchodzą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach polityki senioralnej, powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:

a) poszczególne jednostki samorządu terytorialnego oraz związki tych jednostek,

b) administrację rządową,

c) organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2014 r. poz. 1118, z późn. zm.1)) oraz związki i porozumienia tych podmiotów,

d) organizacje pracodawców oraz związki zawodowe,

e) uczelnie i instytucje badawcze.

3. Kandydatów na członków Rady, za ich zgodą, zgłaszają podmioty wymienione w ust. 2, na 3 miesiące przed upływem kadencji pracującej Rady.

4. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister spośród zgłoszonych kandydatów, o których mowa w ust. 2.

5. Prezydium Rady składa się z:

1) Przewodniczącego Rady;

2) dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady;

3) Sekretarza Rady.

6. Przewodniczącego Rady wybiera Minister, pozostałych członków Prezydium Rady wybiera Rada spośród swoich członków.

7. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.

1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) kierowanie pracami Rady;

2) planowanie i organizowanie prac Rady;

3) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;

4) ustalanie harmonogramu prac Rady;

5) występowanie w zakresie określonym w § 2 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;

6) występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;

7) informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.

2. Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępców Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady, wskazany przez Przewodniczącego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.

Do zadań Sekretarza Rady należy:

1) koordynowanie prac zespołów tematycznych;

2) przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;

3) sporządzanie protokołu z posiedzenia Rady;

4) dokumentowanie obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;

5) przechowywanie dokumentacji;

6) prowadzenie spraw proceduralnych oraz organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.

Prezydium Rady:

1) wykonuje zadania Rady w okresie między jej posiedzeniami;

2) opracowuje i przedstawia na posiedzeniu Rady projekty planów prac Rady;

3) powierza zadania doraźnym zespołom tematycznym;

4) przygotowuje coroczne sprawozdania z działalności Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.

W celu realizacji zadań Rada może powoływać stałe oraz doraźne zespoły tematyczne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.

1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.

2. Prace Rady mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.

3. Z posiedzenia Rady Sekretarz Rady sporządza protokół.

4. Protokół z posiedzenia Rady akceptuje i podpisuje Przewodniczący Rady.

5. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.

1. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Z tytułu udziału w pracach Rady jego członkom przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 167) oraz przepisach wewnętrznych obowiązujących w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczących zasad i trybu organizacji podróży służbowej na obszarze kraju.

3. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 2, nie przysługuje, jeżeli udział w pracach Rady odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.

4. Wydatki, o których mowa w ust. 2, są finansowane ze środków przeznaczonych na realizację Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014–2020, a od dnia 1 stycznia 2021 r. ze środków będących w dyspozycji Departamentu Polityki Senioralnej w ramach budżetu części 44 na dany rok budżetowy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.

Obsługę organizacyjno-biurową i administracyjną Rady zapewnia Departament Polityki Senioralnej Ministerstwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.

Traci moc zarządzenie nr 2 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz. Urz. Min. Prac. i Pol. Społ. poz. 2 oraz z 2014 r. poz. 31).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER RODZINY,
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

Elżbieta Rafalska

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2014 r. poz. 1138 i 1146 oraz z 2015 r. poz. 1255, 1333, 1339 i 1777.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00