Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska rok 2023 poz. 8
Wersja archiwalna od 2023-08-26 do 2024-11-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska rok 2023 poz. 8
Wersja archiwalna od 2023-08-26 do 2024-11-12
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
GENERALNEGO DYREKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA

z dnia 25 sierpnia 2023 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska

Na podstawie art. 39 ust. 6 w zw. z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188, 1234) oraz § 3 ust. 2 statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 listopada 2008 r. w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2015 r. poz. 1350, z 2016 r. poz. 1380 i z 2023 r. poz.1140 ) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1 . W załączniku do zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 7 lutego 2023 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (Dz. Urz. GDOŚ poz. 3) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 3:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dyrektor kieruje działalnością komórki organizacyjnej przy pomocy zastępców dyrektora oraz naczelników wydziałów, zastępców naczelników wydziałów lub kierowników zespołów, o ile regulamin i przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Dyrektor ponosi odpowiedzialność za właściwą realizację zadań należących do zakresu działania komórki organizacyjnej, którą kieruje, w tym zadań powierzonych zastępcy dyrektora.”,

b) w ust. 9 wyrazy „o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 8 i 9” zastępuje się wyrazami „o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 8-10”,

c) w ust. 10 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) wydziały - kierowane przez naczelników przy pomocy zastępców naczelnika jeżeli zastępca lub zastępcy zostali wyznaczeni;”;

2) w § 4:

a) w ust. 1:

- pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa Informacji (SBI);”,

- w pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10 w brzmieniu:

„10) Stanowisko do spraw koordynacji pomocy technicznej (SKPT).”,

b) w ust. 2 wyrazy „o których mowa w ust. 1 pkt 1-4 i 7-9.” zastępuje się wyrazami „o których mowa w ust. 1 pkt 1-4, 7 i 9.”,

c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Dyrektor Generalny Urzędu określa szczegółowe zadania oraz nadzoruje pracę komórek organizacyjnych i stanowisk, o których mowa w ust. 1 pkt 5-6, 8 i 10.”;

3) w § 7:

a) w ust. 2:

„2. Dyrektorzy komórek organizacyjnych, ich zastępcy, naczelnicy wydziałów i ich zastępcy lub kierownicy, w zakresie udzielonych im upoważnień, podpisują, w imieniu Generalnego Dyrektora, wydawane przez niego decyzje administracyjne oraz inne dokumenty wskazane w upoważnieniu.”,

b) w ust. 4 wyrazy „o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 8 i 9” zastępuje się wyrazami „o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 8-10”;

4) w § 8 uchyla się pkt 9;

5) w § 9 uchyla się pkt 6;

6) w § 10:

a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) realizacja zadań wiążących się z utrzymaniem trwałości projektów zrealizowanych przez Departament, zgodnie z postanowieniami umów o dofinansowanie;”,

b) uchyla się pkt 10;

7) w § 11 uchyla się pkt 12;

8) w § 13 pkt 18 otrzymuje brzmienie:

„18) załatwianie w I instancji spraw prowadzonych na wniosek o wydanie zaświadczenia, zgodnie z przepisami Działu VII Kpa w sprawach należących do zadań BP i innych komórek organizacyjnych;”;

9) § 15 otrzymuje brzmienie:

§ 15.

Do zakresu działania Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa Informacji (SBI) należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru nad obowiązującym w Urzędzie Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, zwanym dalej „SZBI”, w tym opracowanie i konsultowanie propozycji zmian w dokumentacji SZBI oraz publikacja i archiwizacja dokumentacji SZBI;

2) realizacja zadań wskazanych w dokumentacji SZBI, w tym wdrażanie i utrzymywanie procesów wskazanych w dokumentacji SZBI;

3) współtworzenie oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją Polityki Bezpieczeństwa Informacji w Urzędzie;

4) współpraca z Wydziałem Informatyki w zakresie monitorowania bezpieczeństwa i ciągłości działania systemów teleinformatycznych Urzędu;

5) organizowanie przeglądów SZBI oraz wdrażanie i nadzorowanie realizacji ustaleń wynikających z tych przeglądów;

6) nadzorowanie procesu zarządzania ryzykiem w bezpieczeństwie informacji w Urzędzie, w tym utrzymywanie wykazu aktywów informacyjnych;

7) monitorowanie poziomu bezpieczeństwa informacji w Urzędzie oraz koordynacja obsługi incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa informacji w Urzędzie, w tym ustalanie przyczyn i skutków zgłaszanych naruszeń bezpieczeństwa informacji;

8) przedstawianie Dyrektorowi Generalnemu Urzędu sprawozdań dotyczących funkcjonowania SZBI oraz realizacji celów, jak również informowanie o skuteczności funkcjonującego SZBI;

9) organizacja i nadzorowanie szkoleń z zakresu SZBI;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Generalnego Urzędu.”;

10) po § 16 dodaje się § 16a w brzmieniu:

§ 16a.

Do zakresu działania Stanowiska do spraw koordynacji pomocy technicznej (SKPT) należy w szczególności:

1) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność dla projektów współfinansowanych ze środków Pomocy Technicznej dla Funduszy Europejskich (PTFE) w ramach wsparcia 16 regionalnych dyrekcji ochrony środowiska w zakresie wynagrodzeń oraz podnoszenia kwalifikacji w celu wzmocnienia instytucjonalnego;

2) dokonywanie wstępnej kontroli merytorycznej i finansowej dokumentacji projektowej, stanowiącej wkład do wniosku o płatność, przekazywanej do Urzędu przez regionalne dyrekcje ochrony środowiska;

3) tworzenie procedur wewnętrznych dla regionalnych dyrekcji ochrony środowiska opisujących zasady wdrażania projektów współfinansowanych ze środków PTFE;

4) opracowywanie formularzy planistycznych do budżetu państwa;

5) tworzenie analiz oraz prognoz dotyczących projektów realizowanych w ramach PTFE;

6) prowadzenie stałego monitoringu realizacji projektów w ramach PTFE;

7) prowadzenie czynności kontrolnych w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska w ramach upoważnienia Generalnego Dyrektora;

8) współpraca z regionalnymi dyrekcjami ochrony środowiska w zakresie prawidłowego wdrażania projektów;

9) współpraca z Instytucją Zarządzającą oraz innymi instytucjami w zakresie określonym przez Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego dla projektów PTFE w obszarze kadrowym i płacowym.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

GENERALNY DYREKTOR
OCHRONY ŚRODOWISKA

ANDRZEJ SZWEDA-LEWANDOWSKI

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00