ZARZĄDZENIE NR 8
GENERALNEGO DYREKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA
z dnia 6 czerwca 2022 r.
w sprawie zadań wykonywanych w ramach obrony Ojczyzny przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska i regionalne dyrekcje ochrony środowiska
z dnia 6 czerwca 2022 r. (DUGDOŚ z 2022 r., poz. 8)
t.j. z dnia 9 stycznia 2023 r. (DUGDOŚ z 2023 r., poz. 2)
(DUGDOŚ. z 2023 r., poz. 4; DUGDOŚ. z 2024 r., poz. 4;ostatnia zmiana: DUGDOŚ. z 2024 r., poz. 9)
Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. z 2024 r. poz. 248) w związku z § 3 ust. 1, § 4 ust. 1 pkt 4 i 10 i § 16 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2023 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 1569), art. 123 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 i 2 załącznika do zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 7 lutego 2023 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (Dz. Urz. GDOŚ poz. 3, 8 i 11 oraz z 2024 r. poz. 1) zarządza się, co następuje:
§ 1. Zarządzenie określa:
1) warunki i tryb planowania zadań wykonywanych w ramach obrony Ojczyzny, zwanych dalej "zadaniami obronnymi", przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, zwaną dalej "GDOŚ" oraz przez regionalne dyrekcje ochrony środowiska, zwane dalej "rdoś";
2) organizację wykonywania zadań obronnych przez GDOŚ oraz przez rdoś;
3) warunki i tryb finansowania zadań obronnych.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) Generalnym Dyrektorze - należy przez to rozumieć Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
2) komórkach organizacyjnych GDOŚ - należy przez to rozumieć departamenty, biura oraz Zespół do spraw Budżetu i Finansów, funkcjonujące w GDOŚ;
3) planowaniu operacyjnym - należy przez to rozumieć ustalanie czynności dotyczących przygotowania i działania GDOŚ i rdoś, opracowanych w celu reagowania na zagrożenia lub ich symptomy w każdym stanie gotowości obronnej państwa, ujętych w formie zestawów zadań operacyjnych, a także ustalanie sił i środków niezbędnych do ich wykonania;
4) pracownikach - należy przez to rozumieć pracowników GDOŚ lub rdoś oraz osoby współpracujące z GDOŚ lub rdoś na podstawie umowy cywilnoprawnej;
5) pracowniku do spraw obronnych - należy przez to rozumieć pracownika zajmującego stanowisko właściwe do prowadzenia spraw obronnych;
6) programowaniu obronnym - należy przez to rozumieć ustalanie zadań obronnych realizowanych w czasie pokoju na piętnastoletni okres planistyczny rozpoczynający się w roku nieparzystym, ujętych w formie przedsięwzięć rzeczowo-finansowych, w celu utrzymania i rozwoju potencjału obronnego państwa oraz przygotowania GDOŚ i rdoś do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, a także projektowanie środków budżetowych przeznaczonych na ten cel;
7) przeglądach obronnych - należy przez to rozumieć analizy, ankiety, raporty, sprawozdania i inne dokumenty wykonywane okresowo przez GDOŚ i rdoś, zawierające ocenę stanu przygotowań obronnych oraz kierunki doskonalenia systemu obronnego państwa i poszczególnych jego elementów;
8) stanowisku kierowania - należy przez to rozumieć stanowisko kierowania w stałej siedzibie oraz stanowisko kierowania w zapasowym miejscu pracy, będące obiektem wraz z infrastrukturą techniczną i wyposażeniem oraz obsługującymi je pracownikami, przygotowanymi do realizacji zadań obronnych w systemie kierowania;
9) zadaniach operacyjnych - należy przez to rozumieć tę część zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa, które są realizowane w celu reagowania na powstałe zagrożenia lub ich symptomy w każdym stanie gotowości obronnej państwa.
§ 3. Do zadań obronnych, wykonywanych w GDOŚ oraz w rdoś, zalicza się w szczególności:
1) tworzenie warunków organizacyjno-prawnych do wykonywania zadań obronnych;
2) planowanie obronne, które obejmuje:
a) planowanie operacyjne,
b) programowanie obronne,
c) przeglądy obronne;
3) przygotowanie systemu kierowania Generalnego Dyrektora, w tym stanowisk kierowania;
4) [1] tworzenie warunków do wprowadzania wyższych stanów gotowości obronnej państwa, w tym tworzenie stałego dyżuru;
5) współpracę cywilno-wojskową;
6) wsparcie przez państwo-gospodarza, zwane dalej "HNS", realizowane na rzecz wojsk sojuszniczych i organizacji międzynarodowych;
7) planowanie i organizowanie świadczeń osobistych i rzeczowych, niezbędnych do realizacji zadań obronnych;
8) zapewnienie zasobów osobowych do wykonywania zadań obronnych;
9) szkolenie obronne;
10) kontrole wykonywania zadań obronnych.
§ 4. 1. W ramach wykonywanych zadań obronnych kierujący komórkami organizacyjnymi GDOŚ, kierujący Stanowiskiem do spraw Bezpieczeństwa Informacji, Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych oraz kierujący Stanowiskiem do spraw koordynacji pomocy technicznej w GDOŚ w szczególności: [2]
1) prowadzą analizy aktów normatywnych lub ich projektów wydawanych przez Generalnego Dyrektora, pod względem zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa oraz uwarunkowań funkcjonowania w czasie kryzysu i stanie wojny;
2) biorą udział w tworzeniu i przygotowywaniu:
a) warunków organizacyjno-prawnych do planowania i realizacji zadań obronnych,
b) [3] systemu kierowania Generalnego Dyrektora w wyższych stanach gotowości obronnej państwa, w tym stanowiska kierowania oraz stałych dyżurów;
3) biorą udział w opracowywaniu:
a) planu operacyjnego funkcjonowania GDOŚ w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz dokumentów wykonawczych do planu,
b) regulaminów organizacyjnych i regulaminu pracy GDOŚ w sytuacji zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w czasie kryzysu i w czasie wojny,
c) instrukcji, planów, koncepcji oraz harmonogramów wykonywania zadań obronnych;
4) realizują zadania zawiązane z udziałem Generalnego Dyrektora w kierowaniu bezpieczeństwem narodowym;
5) współpracują z pracownikiem do spraw obronnych w zakresie:
a) realizacji przedsięwzięć szkolenia obronnego w GDOŚ,
b) opracowywania planów, programów i przeglądów obronnych dotyczących pozamilitarnych przygotowań obronnych, realizowanych w dziale administracji rządowej - środowisko;
6) współpracują z pracownikiem do spraw obronnych oraz naczelnikiem Wydziału Kadr Biura Dyrektora Generalnego w zakresie wyłączenia podległych pracowników, którym powierzono wykonywanie zadań obronnych, od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
7) biorą udział w realizacji zadań operacyjnych.
2. [4] Planowanie oraz realizację zadań obronnych, o których mowa w § 3, w imieniu Generalnego Dyrektora w GDOŚ prowadzi pracownik do spraw obronnych przy wsparciu kierujących komórkami organizacyjnymi GDOŚ, kierującego Stanowiskiem do spraw Bezpieczeństwa Informacji, Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych oraz kierującego Stanowiskiem do spraw koordynacji pomocy technicznej w GDOŚ.
3. Zasoby osobowe do realizacji zadań obronnych w GDOŚ zapewnia Dyrektor Generalny GDOŚ.
4. Tworzenie warunków organizacyjno-technicznych do realizacji zadań obronnych w GDOŚ zapewnia Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego GDOŚ.
5. Przetwarzanie i ochronę informacji niejawnych dotyczących realizacji zadań obronnych zapewnia Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych GDOŚ.
§ 5. 1. Przygotowanie rdoś do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz kierowanie wykonywaniem zadań obronnych należy do obowiązków regionalnych dyrektorów ochrony środowiska.
2. Regionalni dyrektorzy ochrony środowiska uzgadniają z Generalnym Dyrektorem przyjęte do realizacji zadania obronne.
3. W rdoś planowanie oraz realizację zadań obronnych, o których mowa w § 3, prowadzą w imieniu regionalnego dyrektora ochrony środowiska, pracownicy do spraw obronnych lub pracownicy, którym powierzono prowadzenie spraw obronnych.
4. Regionalni dyrektorzy ochrony środowiska określają zakres wykonywanych zadań obronnych, strukturę organizacyjną i szczegółowe zakresy obowiązków pracowników wyznaczonych do ich realizacji oraz sprawują nadzór nad realizacją tych zadań.
§ 6. Do zadań w zakresie tworzenia warunków organizacyjno-prawnych do wykonywania zadań obronnych, o którym mowa w § 3 pkt 1, w GDOŚ i w rdoś należy:
1) opracowanie oraz aktualizowanie:
a) koncepcji wykonywania zadań obronnych,
b) harmonogramów wykonywania zadań obronnych,
c) aktów prawnych regulujących realizację zadań obronnych, w tym regulaminów organizacyjnych
- lub ich projektów;
2) zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do:
a) planowania i realizacji zadań obronnych,
b) przetwarzania i ochrony informacji niejawnych dotyczących realizacji zadań obronnych;
3) realizowanie współdziałania z innymi podmiotami właściwymi w realizacji zadań obronnych.
§ 7. 1. Do zadań wykonywanych w obszarze planowania operacyjnego, o którym mowa w § 3 pkt 2 lit. a, w GDOŚ i w rdoś należy opracowanie:
1) planu operacyjnego funkcjonowania GDOŚ,
2) planów operacyjnych funkcjonowania rdoś, o ile Generalny Dyrektor zlecił wykonanie takiego planu
- w celu reagowania na zagrożenia lub ich symptomy w każdym stanie gotowości obronnej państwa.
2. Tryb, zasady i terminy opracowania, uzgadniania, zatwierdzania i aktualizacji planów operacyjnych, o których mowa w ust. 1, odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§ 8. 1. Do zadań wykonywanych w obszarze programowania obronnego, o którym mowa w § 3 pkt 2 lit. b, w GDOŚ i w rdoś należy:
1) zgłaszanie ministrowi kierującemu działem administracji rządowej - środowisko przedsięwzięć rzeczowo-finansowych do Programu pozamilitarnych przygotowań obronnych działu administracji rządowej - środowisko, zwanego dalej "Programem";
2) udział w sporządzaniu Programu;
3) udział w sporządzaniu aneksów do Programu;
4) planowanie wydatków na realizację przedsięwzięć rzeczowych w ramach zadania budżetowego dotyczącego pozamilitarnych przygotowań obronnych;
5) realizowanie zadań wynikających z Programu, w szczególności dotyczących przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym, zaspakajania potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych oraz organizacji lub udziału w ćwiczeniach obronnych.
2. Terminy oraz zakres udziału GDOŚ i rdoś w sporządzaniu Programu i aneksów do niego, każdorazowo określa minister kierujący działem administracji rządowej - środowisko.
§ 9. 1. Do zadań wykonywanych w GDOŚ i w rdoś w ramach przeglądów obronnych, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. c, należy udział w sporządzaniu narodowych kwestionariuszy pozamilitarnych przygotowań obronnych, zawierających dane liczbowe i oceny opisowe dotyczące stanu przygotowań obronnych działu administracji rządowej - środowisko.
2. W celu sporządzenia narodowego kwestionariusza pozamilitarnych przygotowań obronnych działu administracji rządowej - środowisko, Generalny Dyrektor przekazuje do komórki organizacyjnej do spraw obronnych urzędu obsługującego ministra kierującego działem administracji rządowej - środowisko, sprawozdanie obejmujące dane liczbowe i oceny opisowe dotyczące stanu przygotowań obronnych GDOŚ i rdoś, w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku, za który składane jest sprawozdanie.
3. W celu sporządzenia narodowego kwestionariusza pozamilitarnych przygotowań obronnych działu administracji rządowej - środowisko regionalni dyrektorzy ochrony środowiska przekazują Generalnemu Dyrektorowi, sprawozdania obejmujące dane liczbowe i oceny opisowe dotyczące stanu przygotowań obronnych rdoś, w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku, za który składane jest sprawozdanie.
§ 10. 1. W celu zapewnienia Generalnemu Dyrektorowi kierowania GDOŚ i rdoś w wyższych stanach gotowości obronnej państwa, tworzy się system kierowania Generalnego Dyrektora, o którym mowa w § 3 pkt 3.
2. Organizacja i przygotowanie systemu kierowania Generalnego Dyrektora, w tym sprawy związane z przygotowaniem stanowiska kierowania w wyższych stanach gotowości obronnej państwa, odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§ 11. 1. Do zadań realizowanych w ramach tworzenia warunków do wprowadzania wyższych stanów gotowości obronnej państwa, o którym mowa w § 3 pkt 4, należy:
1) ustalenie procedur wprowadzania wyższych stanów gotowości obronnej państwa w GDOŚ i w rdoś;
2) zapewnienie ciągłości i terminowości działania GDOŚ i rdoś podczas podwyższania i w czasie trwania wyższych stanów gotowości obronnej państwa;
3) [5] tworzenie stałych dyżurów w GDOŚ i w rdoś na potrzeby uruchamiania przedsięwzięć związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa oraz przekazywania decyzji w sprawach dotyczących uruchamiania zadań operacyjnych, a także monitorowania ich realizacji.
2. [6] Tworzenie, organizacja i funkcjonowanie stałych dyżurów w GDOŚ i w rdoś odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
3. Stały dyżur może być wykorzystywany w GDOŚ i w rdoś do realizacji przedsięwzięć wynikających z: [7]
1) planu zarządzania kryzysowego GDOŚ;
2) wprowadzonych stopni alarmowych, o których mowa w art. 15 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 92)
- na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§ 12. 1. Realizacja zadań wynikających ze współpracy cywilno-wojskowej, o której mowa w § 3 pkt 5, w czasie pokoju, kryzysu i wojny obejmuje w szczególności udział GDOŚ i rdoś w zaspokajaniu potrzeb Sił Zbrojnych i sojuszniczych sił zbrojnych, w tym Celów Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego i Wymagań dla Rzeczypospolitej Polskiej, okresowo przyjmowanych przez Radę Północnoatlantycką Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego.
2. Sposób i tryb realizacji oraz zakres współpracy cywilno-wojskowej, realizowanej przez GDOŚ i rdoś, odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§ 13. 1. Realizacja zadań w zakresie HNS, o których mowa w § 3 pkt 6, w GDOŚ i w rdoś obejmuje w szczególności:
1) ujmowanie problematyki HNS w procesie planowania i realizacji pozamilitarnych przygotowań obronnych;
2) współdziałanie w zakresie gromadzenia, przetwarzania, aktualizowania i wymiany informacji zawartych w Centralnej Bazie Danych HNS, dotyczących zasobów oraz terenów możliwych do wykorzystania dla potrzeb HNS w dziale administracji rządowej - środowisko;
3) udział w opracowywaniu i negocjowaniu umów oraz porozumień HNS w obszarze wynikającym z zakresu właściwości GDOŚ lub rdoś;
4) udzielanie uzgodnionego wsparcia, a także utrzymywanie w gotowości do działania zadeklarowanych sił i środków na potrzeby wojsk sojuszniczych i organizacji międzynarodowych.
2. Realizacja zadań HNS w GDOŚ i w rdoś odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
3. Dane zawarte w Centralnej Bazie Danych HNS, o której mowa w ust. 1 pkt 2, mogą być wykorzystywane w GDOŚ i w rdoś do realizacji przedsięwzięć wynikających z:
1) planu zarządzania kryzysowego GDOŚ;
2) wprowadzonych stopni alarmowych, o których mowa w art. 15 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych.
§ 14. 1. Planowanie i organizowanie świadczeń osobistych i rzeczowych niezbędnych do realizacji zadań obronnych, o których mowa w § 3 pkt 7, obejmuje:
1) określenie potrzeb w zakresie obiektów, urządzeń, środków transportu i osób, zapewniających realizację zadań obronnych;
2) wnioskowanie do właściwych organów administracji publicznej o nałożenie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych;
3) tworzenie warunków organizacyjnych do przyjmowania świadczeń.
2. Za występowanie ze stosownymi wnioskami o nałożenie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych odpowiedzialni są:
1) w GDOŚ - pracownik do spraw obronnych;
2) w rdoś - regionalni dyrektorzy ochrony środowiska.
3. Zadania związane z przyjmowaniem obiektów, urządzeń i środków transportu, uzyskanych w drodze świadczeń rzeczowych oraz świadczeń osobistych, realizują w GDOŚ i w rdoś komórki organizacyjne i pracownicy właściwi w sprawach administrowania i zabezpieczenia logistycznego.
§ 15. 1. Do zadań realizowanych w ramach zapewnienia zasobów osobowych do wykonywania zadań obronnych, o którym mowa w § 3 pkt 8, należy:
1) wyznaczenie w GDOŚ oraz w rdoś:
a) kierujących zespołami oraz członków tych zespołów, przewidzianych do realizacji zadań na stanowiskach kierowania,
b) pracowników zabezpieczających funkcjonowanie stanowisk kierowania,
c) pracowników realizujących zadania operacyjne,
d) [8] pracowników zabezpieczających funkcjonowanie stałych dyżurów;
2) opracowywanie i wysyłanie do właściwego szefa wojskowego centrum rekrutacji zawiadomień o wyłączeniu z urzędu pracowników GDOŚ lub rdoś od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
3) występowanie do właściwego szefa wojskowego centrum rekrutacji z wnioskami w sprawie wyłączenia pracowników GDOŚ lub rdoś, którym powierzono wykonywanie zadań obronnych, od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
4) opracowywanie i wysyłanie do właściwego szefa wojskowego centrum rekrutacji zawiadomień o ustaniu przyczyn wyłączenia pracowników GDOŚ lub rdoś od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
2. Zawiadomienia i wnioski w sprawie wyłączenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, sporządzają i przesyłają właściwemu szefowi wojskowego centrum rekrutacji:
1) w GDOŚ - pracownik do spraw obronnych, po otrzymaniu od naczelnika Wydziału Kadr Biura Dyrektora Generalnego informacji niezbędnych do sporządzenia zawiadomienia lub wniosku;
2) w rdoś - komórka organizacyjna właściwa do spraw kadrowych lub pracownik wyznaczony przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska do prowadzenia spraw kadrowych.
3. Ewidencję pracowników wyłączonych od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny prowadzą:
1) w GDOŚ - pracownik do spraw obronnych;
2) w rdoś - pracownik do spraw obronnych lub pracownik, któremu powierzono prowadzenie spraw obronnych przy współudziale komórki organizacyjnej właściwej do spraw kadrowych lub pracownika wyznaczonego przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska do prowadzenia spraw kadrowych.
§ 16. 1. Szkolenie obronne, o którym mowa w § 3 pkt 9, w GDOŚ i w rdoś realizowane jest na zasadach i w sposób określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 31 października 2022 r. w sprawie szkolenia obronnego (Dz. U. poz. 2348).
2. W ramach szkolenia obronnego, w GDOŚ organizowane są ćwiczenia obronne pracowników GDOŚ i rdoś, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§ 17. 1. Kontrole zewnętrzne realizacji zadań obronnych wykonywanych przez GDOŚ i przez rdoś prowadzone są na zasadach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2023 r. w sprawie kontroli realizacji zadań obronnych (Dz. U. poz. 253).
2. Kontrole realizacji zadań obronnych wykonywanych przez rdoś prowadzone są przez Generalnego Dyrektora na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
3. Pracownicy GDOŚ i rdoś mogą być zapraszani przez organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego do udziału w pracach zespołu prowadzącego kontrolę realizacji zadań obronnych wykonywanych przez ich jednostki organizacyjne i przedsiębiorców.
§ 18. 1. Finasowanie zadań obronnych, realizowanych przez GDOŚ i rdoś, odbywa się z budżetu państwa i jest planowane w części budżetowej, której dysponentem jest minister kierujący działem administracji rządowej - środowisko, w ramach zaplanowanych na dany rok wydatków budżetowych, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 1, mające charakter administracyjno-biurowy, są finansowane ze środków własnych odpowiednio GDOŚ lub rdoś.
§ 19 . Traci moc zarządzenie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 22 sierpnia 2019 r. w sprawie zadań wykonywanych w ramach powszechnego obowiązku obrony przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska i regionalne dyrekcje ochrony środowiska (Dz. Urz. GDOŚ poz. 5).
§ 20. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
[1] § 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 1 zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[2] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 2 lit. a) zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[3] § 4 ust. 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 2 lit. a) zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[4] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 2 lit. b) zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[5] § 11 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 3 lit. a) zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[6] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 3 lit. b) zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[7] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 3 lit. c) zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
[8] § 15 ust. 1 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 4 zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie stałych dyżurów w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00