Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-04-18 do 2018-03-15
Wersja archiwalna od 2016-04-18 do 2018-03-15
archiwalny
ZARZĄDZENIE
GENERALNEGO DYREKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA
z dnia 18 kwietnia 2016 r.
w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska
§ 1.
Zarządzenie reguluje wprowadzenie legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska, zwanych dalej „pracownikami rdoś”.
§ 2.
Wprowadza się legitymację służbową dla pracowników rdoś, której wzór określa załącznik Nr 1 do zarządzenia.
§ 3.
1. Legitymacje służbowe pracownikom rdoś wystawia właściwy regionalny dyrektor ochrony środowiska, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Legitymacje służbowe regionalnym dyrektorom ochrony środowiska wystawia Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
3. W regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska oraz Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska prowadzi się Ewidencje legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska, której wzór określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
4. Legitymacja służbowa zachowuje swoją ważność do końca roku kalendarzowego, w którym została wydana. Ważność legitymacji służbowej przedłuża się na kolejny rok kalendarzowy przez użycie pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz w otoku właściwej regionalnej dyrekcji ochrony środowiska, oraz wpisanie w legitymacji służbowej numeru kolejnego roku kalendarzowego jej ważności.
5. Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko i wyłącznie do celów służbowych.
§ 4.
1. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty legitymacji służbowej, pracownik rdoś obowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni od powstania zdarzenia, zawiadomić o tym fakcie odpowiednio właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska lub Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
2. W przypadkach określonych w ust. 1, legitymacja służbowa podlega unieważnieniu odpowiednio przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska lub Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska przez dokonanie adnotacji w Ewidencji legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska.
3. Pracownik rdoś z uwagi na okoliczność, o której mowa w ust. 2, zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie odpowiednio właściwemu regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska, w którym przedstawi datę, miejsce i powstanie okoliczności, o których mowa w ust. 1.
4. Informacje o utracie legitymacji służbowej należy na okres nie krótszy niż 90 dni umieścić na tablicy ogłoszeń oraz w biuletynie informacji publicznej właściwej regionalnej dyrekcji ochrony środowiska.
5. W informacji, o której mowa w ust. 4, należy podać następujące dane: numer legitymacji służbowej, imię i nazwisko posiadacza legitymacji służbowej, miejsce i dzień wystawienia legitymacji służbowej, imię i nazwisko wystawcy legitymacji służbowej wraz z pełnioną przez tę osobę funkcją.
§ 5.
Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany danych w niej zawartych;
2) uszkodzenia lub zniszczenia;
3) braku rubryk do przedłużenia ważności legitymacji służbowej.
§ 6.
Pracownik rdoś obowiązany jest niezwłocznie oddać legitymację służbową odpowiednio właściwemu regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska do depozytu albo dokonać jej zwrotu w przypadku:
1) urlopu w wymiarze dłuższym niż trzy miesiące;
2) zawieszenia w czynnościach służbowych;
3) ustania stosunku pracy;
4) innej nieprzerwanej nieobecności w pracy trwającej dłużej niż trzy miesiące.
§ 7.
1. Pracownicy rdoś obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych oraz chronić je przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
2. Pracownicy rdoś nie mogą odstępować legitymacji służbowych innym osobom
oraz przesyłać ich listownie (pocztą).
§ 8.
Legitymacje służbowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność do czasu wydania legitymacji służbowych na podstawie niniejszego zarządzenia.
§ 9.
Traci moc zarządzenie Nr 9 Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 marca 2010 roku w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowej dla pracowników Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
GENERALNY DYREKTOR |
Załączniki do zarządzenia Generalnego
Dyrektora Ochrony Środowiska
z dnia 18 kwietnia 2016 r.
Załącznik nr 1
WZÓR LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ PRACOWNIKA REGIONALNEJ DYREKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA
Okładka
Wnętrze
Okładka legitymacji służbowej jest sztywna i posiada kolor zielony, nadruk we wnętrzu legitymacji służbowej na białym tle.
Załącznik nr 2
WZÓR – EWIDENCJA LEGITYMACJI SŁUŻBOWYCH PRACOWNIKÓW REGIONALNEJ DYREKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA
Lp. | Wydanie | Zwrot z powodu | Utrata (przyczyna według oświadczenia) | Podpis | |||||||||
Data | Numer legitymacji | Nazwisko | Podpis otrzymującego | Zmiana danych | Uszkodzenie lub zniszczenie | Brak rubryk | Urlop trwający dłużej | Zawieszenie w czynnościach służbowych | Ustanie stosunku pracy | Inna nieprzerwana nieobecność | |||
-1- | -2- | -3- | -4- | -5- | -6- | -7- | -8- | -9- | -10- | -11- | -12- | -13- | -14- |