Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2014-07-01
Wersja aktualna od 2014-07-01
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 38
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 27 czerwca 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej Centrum Unijnych Projektów Transportowych
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 5 Ministra Transportu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Dz. Urz. MT Nr 3, poz. 8 oraz Dz. Urz. Ml z 2008 r. Nr 6, poz. 32) załącznik otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
Minister Infrastruktury i Rozwoju: E. Bieńkowska
|
1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działami administracji rządowej – rozwój regionalny oraz transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 i 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646 oraz z 2014 r. poz. 379.
Załącznik do zarządzenia nr 38 Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 27 czerwca 2014 r. (poz. 46)
STATUT CENTRUM UNIJNYCH PROJEKTÓW TRANSPORTOWYCH
§ 1. 1. Centrum Unijnych Projektów Transportowych, zwane dalej „CUPT”, jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Infrastruktury i Rozwoju.
2. CUPT działa na podstawie:
1) zarządzenia nr 5 Ministra Transportu z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Dz. Urz. MT Nr 3, poz. 8, Dz. Urz. Ml z 2008 r. Nr 6, poz. 32 oraz Dz. Urz. MliR z 2014 r. poz. 46);
2) niniejszego statutu.
3. Siedzibą CUPT jest Warszawa.
4. Obszarem działania CUPT jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2. 1. Przedmiotem działalności CUPT jest:
1) wdrażanie programów i projektów rozwoju infrastruktury transportowej współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
2) opracowywanie, wdrażanie i inicjowanie rozwiązań organizacyjnych i systemowych wspierających realizację projektów transportowych.
2. CUPT może uczestniczyć w realizacji programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.1)) jako:
1) instytucja wdrażająca (instytucja pośrednicząca II stopnia);
2) beneficjent.
3. W ramach wykonywanych zadań, CUPT w szczególności:
1) wdraża powierzone programy i monitoruje realizację projektów;
2) planuje, rozlicza i kontroluje płatności i gospodarkę środkami finansowymi w ramach tych programów;
3) zawiera umowy o dofinansowanie projektów;
4) odpowiada za dane zgromadzone na swoim poziomie wdrażania programu, w szczególności za ich zbieranie, opracowywanie, zmianę, udostępnianie i usuwanie.
4. W trakcie wykonywania zadań, o których mowa w ust. 3, CUPT:
1) stosuje zasady i procedury obowiązujące przy realizacji poszczególnych programów i określone we właściwych dla danego programu dokumentach;
2) współpracuje z odpowiednimi komórkami urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, transportu oraz gospodarki morskiej, a także właściwymi jednostkami, wykonującymi zadania związane z działalnością, o której mowa w § 2.
§ 3. 1. Działalnością CUPT kieruje Dyrektor, który reprezentuje CUPT na zewnątrz.
2. Dyrektor CUPT wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w CUPT.
3. Dyrektora CUPT powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Strukturę organizacyjną oraz szczegółowy zakres zadań komórek wewnętrznych CUPT określa regulamin organizacyjny CUPT, ustalony przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
§ 4. 1. Działalność CUPT jest finansowana z części budżetowej 34 – Rozwój regionalny.
2. CUPT, w ramach programów, o których mowa w § 2, realizuje także zadania finansowane z części budżetowej 39 – Transport dotyczące:
1) krajowych pasażerskich przewozów kolejowych – w ramach rozdziału 60001 – Krajowe pasażerskie przewozy kolejowe;
2) infrastruktury kolejowej – w ramach rozdziału 60002 – Infrastruktura kolejowa;
3) pozostałych projektów finansowanych w innych rozdziałach klasyfikacji budżetowej, dla których beneficjentem jest PKP PLK S.A.
3. CUPT jest dysponentem drugiego stopnia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
4. Podstawą gospodarki finansowej CUPT jest plan finansowy, zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
5. CUPT prowadzi sprawozdawczość budżetową przewidzianą dla jednostek budżetowych.