Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-05-18 do 2024-04-20
Wersja archiwalna od 2022-05-18 do 2024-04-20
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 11
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)
z dnia 9 lutego 2022 r.
w sprawie utworzenia Rady Ekspertów do spraw Turystyki
(ostatnia zmiana: DUMSiT. z 2022 r., poz. 24)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535, 2105) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Radę Ekspertów do spraw Turystyki, zwaną dalej „Radą”.
2. Rada jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw turystyki, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2. 1. Do zadań Rady realizowanych w celu rozwoju turystyki, należy:
1) opiniowanie i formułowanie stanowisk dotyczących propozycji systemowych rozwiązań w turystyce;
2) opiniowanie i przedstawianie propozycji inicjatyw legislacyjnych z zakresu turystyki;
3) inicjowanie działań na rzecz:
a) zrównoważonego rozwoju turystyki,
b) konkurencyjności oferty polskiej turystyki na rynku międzynarodowym,
c) tworzenia innowacyjnych produktów turystycznych, w szczególności poprzez wzmocnienie aktywności społecznej i przedsiębiorczości w sektorze turystyki.
§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady - Dawid Lasek;
2) Zastępcy Przewodniczącego Rady:
a) Gheorghe Marian Cristescu,
b) Bogdan Dyjuk,
c) Andrzej Kindler.
3) Członkowie Rady:
a) Robert Andrzejczyk,
b) Grzegorz Biedroń,
c) Jacek Borzyszkowski,
d) Krzysztof Celuch,
e) Marek Cierpiał-Wolan,
f) Grzegorz Cius,
g) Wiesław Czerniec,
h) Jan Dziedzina,
i) Wojciech Fedyk,
j) Jan Golba,
k) Katarzyna Gruszecka-Spychała,
l) Tomasz Kobierski,
m) Zygmunt Kruczek,
n) Jarosław Lichacy,
o) Krzysztof Łopaciński,
p) Jan Mazurczak,
q) Daniel Puciato,
r) Grzegorz Sokoliński,
s) Hanna Zawistowska,
t) [1] Mieczysław Kucharski.
2. W pracach Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby niewchodzące w skład Rady, zaproszone przez Przewodniczącego, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Rady.
3. W posiedzeniach Rady udział bierze Dyrektor Departamentu Turystyki pełniący funkcję Sekretarza Rady. W przypadku, gdy Dyrektor Departamentu Turystyki nie może wziąć udziału w posiedzeniu Rady, wyznaczy, za zgodą Przewodniczącego, zastępującą go osobę.
§ 4. 1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący, który w szczególności:
1) zwołuje posiedzenia Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek minimum 5 członków Rady;
2) ustala program kolejnych posiedzeń Rady z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Rady;
3) przewodniczy posiedzeniom Rady;
4) przedstawia Ministrowi, uzgodnione z Członkami Rady, podsumowanie prac Rady na koniec każdego roku kalendarzowego. Uzgodnienia odbywają się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Podsumowanie, przed przedłożeniem go Ministrowi, zostanie podpisane przez Przewodniczącego i Sekretarza Rady.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje wskazany przez niego Zastępca Przewodniczącego.
3. Sekretarz Rady:
a) sporządza protokół z posiedzeń Rady,
b) przygotowuje program kolejnych posiedzeń Rady,
c) prowadzi korespondencję dotyczącą prac Rady,
d) wykonuje określone czynności powierzone przez Przewodniczącego Rady, a w przypadku jego nieobecności - zastępującego go Zastępcę Przewodniczącego, służących realizacji zadań Rady.
§ 5. 1. W sprawach wymagających rozstrzygnięcia Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej połowy liczby osób wchodzących w skład Rady. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności - zastępującego go Zastępcy Przewodniczącego.
2. Rada rozpatruje sprawy związane z realizacją zadań określonych w § 2 na posiedzeniach.
3. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności - zastępujący go Zastępca Przewodniczącego, oraz Sekretarz. Projekt protokołu podlega konsultacjom z osobami wchodzącymi w skład Rady, które brały udział w posiedzeniu. Konsultacje odbywają się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
4. Przewodniczący może zdecydować, że posiedzenie Rady odbędzie się przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, które powinny zapewnić:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu Rady wypowiadanie się w toku obrad.
5. Rada może rozpatrywać sprawy związane z realizacją zadań określonych w § 2 w trybie obiegowym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. O rozpatrzeniu sprawy w trybie obiegowym rozstrzyga Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności - zastępujący go Zastępca Przewodniczącego. Do rozpatrywania spraw w trybie obiegowym postanowienia ust. 1 i 3 stosuje się odpowiednio.
6. Obsługę organizacyjno-biurową, w tym logistyczną Rady zapewnia Departament Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
7. Koszty związane z obsługą, o której mowa w ust. 4, są pokrywane z części 40 budżetu państwa, której dysponentem jest Minister.
§ 6 . 1. Udział w pracach Rady jest nieodpłatny. Za udział w posiedzeniach Rady nie przysługuje wynagrodzenie, ani też rekompensata za utracone zarobki.
2. Członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, przysługuje zwrot kosztów podróży odbywanej środkiem komunikacji zbiorowej, w tym, w uzasadnionych przypadkach, odbywanej samolotem, na podstawie dołączonych do rozliczeń biletów. Zwrot kosztów podróży odbywanej transportem kolejowym przysługuje w wysokości ceny biletu 2 klasy, a podróży odbywanej samolotem w wysokości ceny biletu klasy ekonomicznej.
3. W przypadku odbycia podroży samochodem zwrot następuje na podstawie oświadczenia akceptowanego przez przewodniczącego Rady, w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów oraz stawki za jeden kilometr przebiegu, określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919, 1005, 1997).
§ 7. 1. Kadencja Rady trwa od dnia pierwszego posiedzenia Rady do dnia rozwiązania jej przez Ministra.
2. W przypadku uznania przez Ministra zasadności rozwiązania Rady, Rada przedstawi, w terminie wyznaczonym przez Ministra podsumowanie prac Rady. Podsumowanie zostanie uzgodnione z osobami wchodzącymi w skład Rady oraz podpisane przez Przewodniczącego Rady. Uzgodnienia odbywają się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3. Rada ulega rozwiązaniu z dniem wejścia w życie Zarządzenia Ministra znoszącego funkcjonowanie Rady.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działami administracji rządowej - kultura fizyczna oraz turystyka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 1946).
[1] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. t) dodana przez § 1 zarządzenia nr 23 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 17 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia Rady Ekspertów do spraw Turystyki (Dz.Urz.MSiT. poz. 24). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.