Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Administracji i Cyfryzacji rok 2012 poz. 8
Wersja archiwalna od 2012-01-19 do 2015-11-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Administracji i Cyfryzacji rok 2012 poz. 8
Wersja archiwalna od 2012-01-19 do 2015-11-03
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI

z dnia 19 stycznia 2012 r.

w sprawie ustanowienia i zadań Pełnomocnika Ministra Administracji i Cyfryzacji do spraw rozwoju kompetencji cyfrowych w administracji

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) w związku z § 4 ust. 1 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 5 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Ustanawia się Pełnomocnika Ministra Administracji i Cyfryzacji do spraw rozwoju kompetencji cyfrowych w administracji, zwanego dalej „Pełnomocnikiem”.

2. Pełnomocnika wyznacza i odwołuje, w drodze decyzji, Minister Administracji i Cyfryzacji.

3. Pełnomocnik może używać skróconej nazwy „Pełnomocnik Ministra Administracji i Cyfryzacji ds. kompetencji cyfrowych”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. Pełnomocnik inicjuje, wspomaga i nadzoruje procesy związane z rozwojem kompetencji cyfrowych, przez które rozumie się umiejętności skutecznego i twórczego wykorzystywania narzędzi teleinformatycznych oraz ich projektowania i implementowania, w zakresie właściwości Ministra Administracji i Cyfryzacji.

2. Do zadań Pełnomocnika należy w szczególności:

1) analizowanie i raportowanie o sytuacji w zakresie zatrudnienia oraz kompetencjach pracowników komórek odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji administracji państwowej;

2) określanie rekomendacji w sprawie minimum kwalifikacji dla pracowników komórek odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji w administracji publicznej;

3) określenie rekomendacji w sprawie minimum kompetencji cyfrowych dla pracowników administracji publicznej;

4) przygotowywanie zaleceń odnośnie podnoszenia kwalifikacji pracowników odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji uwzględniając stały rozwój technologii teleinformatycznych oraz metod jej wykorzystywania;

5) inicjowanie i programowanie szkoleń kierowanych do pracowników odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji administracji, w tym podyplomowego studium dla dyrektorów oraz osób kierujących projektami teleinformatycznymi w administracji państwowej;

6) inicjowanie i promowanie innych działań związanych z podnoszeniem kwalifikacji cyfrowych pracowników administracji publicznej;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Ministra Administracji i Cyfryzacji w zakresie określonym w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. Przy wypełnianiu powierzonych zadań Pełnomocnik może współpracować z innymi jednostkami administracji publicznej a także spoza administracji publicznej, w szczególności z instytutami i uczelniami kształcącymi specjalistów w dziedzinie teleinformatyki i jej wykorzystywania.

2. Pełnomocnik może powoływać grupy zadaniowe, do których zaprasza przedstawicieli administracji publicznej oraz ekspertów zewnętrznych. Powołując grupę zadaniową Pełnomocnik określa zakres tematyczny jej prac oraz określa okres na jaki jest powołana.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. W zakresie wykonywanych zadań Pełnomocnik podlega bezpośrednio Ministrowi Administracji i Cyfryzacji.

2. Pełnomocnik przedstawia Ministrowi Administracji i Cyfryzacji opinie i wnioski w zakresie zadań określonych w § 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Obsługę merytoryczną Pełnomocnika zapewniają komórki organizacyjne Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

2. Obsługę kancelaryjną Pełnomocnika zapewnia Departament Społeczeństwa Informacyjnego. W Departamencie Społeczeństwa Informacyjnego powołuje się zespół Pełnomocnika, który zapewnia jego obsługę organizacyjno-techniczną.

3. Wydatki związane z działalnością Pełnomocnika, w tym koszty podróży służbowych, pokrywane są ze środków przydzielonych do dyspozycji komórki obsługującej Pełnomocnika.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

MINISTER
ADMINISTRACJI
I CYFRYZACJI

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277, z 2010 r. Nr 57, poz. 354 oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 676, Nr 185, poz. 1092 i Nr 232, poz. 1378.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00