OGŁOSZENIE NR 16/2024
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 29 listopada 2024 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa-Radom
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222) ogłasza się, obowiązującą od 1 grudnia 2024 r. zmianę poszczególnych postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa-Radom (Dz. Urz. ULC z 2023 r. poz. 8), stanowiącą załącznik do ogłoszenia.
wz. Prezesa Urzędu
Lotnictwa Cywilnego
p.o. Wiceprezesa ds.
Transportu Lotniczego
Mateusz Bączkowski
Załącznik do ogłoszenia nr 16/2024
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 29 listopada 2024 r.
ZMIANA TARYFY OPŁAT LOTNISKOWYCH NA LOTNISKU WARSZAWA-RADOM
W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa-Radom (Dz. Urz. ULC z 2023 r. poz. 8) wprowadza się następujące zmiany:`
1. Pkt 1.14. otrzymuje brzmienie:
„1.14. Niniejsze opłaty obowiązują od 1 grudnia 2024 r.”;
2. Pkt 2.1.3. otrzymuje brzmienie:
„2.1.3. Wysokość opłaty za lądowanie wynosi:
Jednostka naliczenia opłaty | Stawka opłaty |
dla statków powietrznych o MTOM do 5 ton włącznie (z wyjątkiem śmigłowców) | |
za każde lądowanie (niezależnie od MTOM statku powietrznego) | 150,00 PLN |
dla statków powietrznych o MTOM powyżej 5 ton (z wyjątkiem śmigłowców) | |
za każdą rozpoczętą tonę MTOM statku powietrznego | 30,00 PLN |
dla śmigłowców | |
za każdą rozpoczętą tonę MTOM | 15,00 PLN |
3. Pkt 2.3.2. otrzymuje brzmienie:
„2.3.2. Wysokość opłaty postojowej wynosi:
Jednostka naliczenia opłaty | Stawka opłaty |
dla statków powietrznych o MTOM do 5 ton włącznie | |
za każde rozpoczęte 24 godziny postoju | 28,00 PLN |
dla statków powietrznych o MTOM powyżej 5 ton | |
za każdą rozpoczętą tonę MTOM statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju | 5,60 PLN |
4. Pkt 4.2. otrzymuje brzmienie
„4.2. Nie pobiera się opłat lotniskowych od podmiotu realizującego w interesie publicznym zadania związane z wykonaniem lotu:
1) w celu zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego, chyba że lot ten jest wykonywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej - potwierdzonego:
a) statusem lotu:
? HOSP (lot statku powietrznego wykonywany w celu niesienia pomocy medycznej zgłoszony przez odpowiednie służby medyczne), lub
? SAR (lot statku powietrznego wykonującego akcję poszukiwawczą-ratowniczą), lub
? HUM (lot statku powietrznego biorącego udział w akcji humanitarnej), lub
b) odpowiednią uwagą w planie lotu;
2) w przypadkach ochrony granic, zapewnienia bezpieczeństwa państwa lub porządku publicznego - potwierdzonego:
a) statusem lotu:
? STATE (lot państwowego i cywilnego statku powietrznego w misjach wojskowych, policyjnych, celnych lub Straży Granicznej), lub
? GARDA (hasło, na jakie statek powietrzny wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy), lub
b) odpowiednią uwagą w planie lotu;
3) wyłącznie w celu przewozu, w oficjalnej misji, panującego monarchy i jego najbliższej rodziny, głowy państwa, przewodniczącego parlamentu lub jego izby, szefa rządu lub osoby zajmującej stanowisko równorzędne - potwierdzonego:
a) statusem lotu HEAD (lot polskiego statku powietrznego nadany przez Komendanta Służby Ochrony Państwa), lub
b) odpowiednią uwagą w planie lotu.”;
5. Pkt 5.3.1. otrzymuje brzmienie:
„5.3.1. Udziela się zniżki od opłaty za lądowanie dla operacji „touch and go” w wysokości 50%.”;
6. Pkt 5.3.2. otrzymuje brzmienie:
„5.3.2. Udziela się zniżki od opłaty za lądowanie dla lotów szkolnych w wysokości 25%. Zniżka nie dotyczy operacji, o których mowa w pkt. 5.3.1.”.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00