Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2022 poz. 19
Wersja aktualna od 2022-04-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2022 poz. 19
Wersja aktualna od 2022-04-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

OGŁOSZENIE NR 12
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 31 marca 2022 r.

w sprawie zmian elementów struktury przestrzeni powietrznej

Na podstawie § 15 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. z 2019 r. poz. 619) ogłasza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Zaakceptowane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zmiany w przestrzeni powietrznej FIR EPWW polegają na:

1) zmianie współrzędnych punktów o nazwie DELTA, FOXTROT, GOLF, HOTEL, INDIA, JULIETT, QUEBEC, TANGO, UNIFORM, VICTOR, X-RAY i YANKEE na nowe:

Nazwa punktu

Współrzędne

DELTA

52°30'12"N 016°46'05"E

FOXTROT

52°23'51''N 016°51'29''E

GOLF

52°25'56"N 016°50'48"E

HOTEL

52°26'30"N 016°47'50"E

INDIA

52°24'41''N 016°47'37''E

JULIETT

52°24'28"N 016°43'33"E

QUEBEC

52°30'41''N 016°58'29''E

TANGO

52°27'11"N 016°58'48"E

UNIFORM

52°22'03"N 016°51'37"E

VICTOR

52°28'20''N 016°47'26''E

X-RAY

52°23'45"N 016°36'27"E

YANKEE

52°27'53"N 016°53'19"E

2) połączeniu punktów VFR trasami dolotowymi i odlotowymi:

Doloty VFR do lotniska Poznań - Ławica mogą się odbywać po jednej z następujących tras VFR:

Trasa D-V-H: Od wiaduktu obwodnicy nad torami kolejowymi - punkt DELTA (52°30'12"N 016°46'05"E) wykonać lot wzdłuż torów kolejowych, w kierunku północno-wschodniego skraju Jeziora Kierskiego (kierunek magnetyczny 152°) - punkt VICTOR (52°28'20''N 016°47'26''E), następnie wzdłuż wschodniego brzegu Jeziora Kierskiego do jego południowego krańca (kierunek magnetyczny 165°) - punkt HOTEL (52°26'30"N 016°47'50"E). Przed dolotem do punktu HOTEL, zgodnie z instrukcją ATC, wejść w północną strefę oczekiwania lub rozpocząć podejście wchodząc w pozycję "po trzecim" lewego kręgu RWY 10 lub pozycję "z wiatrem" (po północnej stronie osiedla Smochowice) prawego kręgu RWY 28.

Trasa Q-Y-G: Trasa wykorzystywana do ominięcia aktywnego lotniska EPPK Kobylnica. Od Parku Orientacji Przestrzennej w Owińskach - punkt QUEBEC (52°30'41''N 016°58'29''E) wykonywać lot w kierunku wiaduktu Narutowicza (kierunek magnetyczny 224°) - punkt YANKEE (52°27'53"N 016°53'19"E), następnie skręcić w lewo w stronę jasnozielonych magazynów (kierunek magnetyczny 213°) - punkt GOLF (52°25'56"N 016°50'48"E). Przed dolotem do punktu GOLF, zgodnie z instrukcją ATC, wejść w północną strefę oczekiwania lub rozpocząć podejście wchodząc w pozycję "z wiatrem" lewego kręgu RWY 10 (po północnej stronie osiedla Smochowice) lub pozycję "po trzecim" prawego kręgu RWY28.

Trasa T-Y-G: Trasa wykorzystywana jako dolot do lub odlot z lotniska EPPK Kobylnica. Od oczyszczalni ścieków w Koziegłowach - punkt TANGO (52°27'11"N 016°58'48"E) wykonać lot w kierunku wiaduktu Narutowicza (kierunek magnetyczny 277°) - punkt YANKEE (52°27'53"N 016°53'19"E), następnie skręcić w lewo w stronę jasnozielonych magazynów (kierunek magnetyczny 213°) - punkt GOLF (52°25'56"N 016°50'48"E). Przed dolotem do punktu GOLF, zgodnie z instrukcją ATC, wejść w północną strefę oczekiwania lub rozpocząć podejście wchodząc w pozycję "z wiatrem" lewego kręgu RWY 10 (po północnej stronie osiedla Smochowice) lub pozycję "po trzecim" prawego kręgu RWY28.

Trasa X-J-I: Od północnego skraju Jeziora Niepruszewskiego - punkt X-RAY (52°23'45"N 016°36'27"E) wykonać lot wzdłuż drogi 307 (nie przekraczając jej na północ) do węzła drogowego Poznań-Ławica (kierunek magnetyczny 077°) - punkt JULIETT (52°24'28"N 016°43'33"E), następnie wzdłuż drogi 307 (nie przekraczając jej na północ) do radaru lotniczego (kierunek magnetyczny 080°) - punkt INDIA (52°24'41''N 016°47'37''E). Przed dolotem do punktu INDIA, zgodnie z instrukcją ATC, wejść w południową strefę oczekiwania lub rozpocząć podejście wchodząc w pozycję "po trzecim" prawego kręgu RWY 10 lub pozycję "z wiatrem" lewego kręgu RWY28 (po południowej stronie osiedla Ławica).

Trasa U-F: Od grobli przy stawie Nowakowskiego - punkt UNIFORM (52°22'03"N 016°51'37"E) wykonywać lot w kierunku stadionu (kierunek magnetyczny 353°) - punkt FOXTROT (52°23'51''N 016°51'29''E). Przed dolotem do punktu FOXTROT, zgodnie z instrukcją ATC, wejść w południową strefę oczekiwania lub rozpocząć podejście wchodząc w pozycję "z wiatrem" prawego kręgu RWY 10 (po południowej stronie osiedla Ławica) lub pozycję "po trzecim" lewego kręgu RWY28;

3) ustanowieniu dwóch stref oczekiwania NORTH HOLDING oraz SOUTH HOLDING:

PÓŁNOCNA STREFA OCZEKIWANIA (NORTH HOLDING AREA) - należy oczekiwać w wyznaczonej strefie (strefa o granicy w punktach: 52°26'30"N 016°47'50"E; 52°26'30"N 016°50'15"E; 52°26'00"N 016°51'00"E; 52°26'30"N 016°47'50"E; 52°26'20"N 016°52'00"E; 52°27'20"N 016°50'20"E; 52°27'20"N 016°47'50"E) wykonując lot nad terenami zielonymi (lasy i łąki), w bezpiecznej odległości od osiedli mieszkalnych. Gdy w użyciu jest RWY 10 wykonywać prawe zakręty w zachodniej części strefy. Gdy w użyciu jest RWY 28 wykonywać lewe zakręty we wschodniej części strefy.

POŁUDNIOWA STREFA OCZEKIWANIA (SOUTH HOLDING AREA) - należy oczekiwać w wyznaczonej strefie (strefa o granicy w punktach 52°24'41''N 016°47'37''E; 52°23'51''N 016°51'29''E; 52°23'20"N 016°48'50"E) wykonując lot nad terenami zielonymi (lasy i ogródki działkowe ROD), w bezpiecznej odległości od osiedli mieszkalnych. Gdy w użyciu jest RWY 10 wykonywać lewe zakręty w zachodniej części strefy. Gdy w użyciu jest RWY 28 wykonywać prawe zakręty we wschodniej części strefy;

4) utworzeniu RMZ (Radio Mandatory Zone) obowiązkowej dwukierunkowej łączności radiowej poniżej segmentu A TMA Poznań:

OPIS I GRANICE POZIOME DESIGNATION AND LATERAL LIMITS

GRANICE PIONOWE I KLASA PRZESTRZENI VERTICAL LIMITS AND AIRSPACE CLASSIFICATION

ORGAN ZAPEWNIAJĄC
SŁUŻBĘ UNIT PROVIDING SERVICE

CZĘSTOTLIWOŚĆ, ZNAK WYWOŁAWCZY, JĘZYKI FREQUENCY, CALL SIGN, LANGUAGES

CZAS OBOWIĄZYWANIA ACTIVATION TIMES

RMZ Poznań (EPPO)

Granice tożsame ze współrzędnymi granic TMA Poznań North sektor A Boundaries coincident with those of TMA Poznań North sector A

52°37'07"N 016°20'39"E

52°34'54"N 016°57'46"E

52°31'45"N 017°07'56"E

52°28'47"N 017°17'25"E

52°27'37"N 017°20'47"E

52°24'44"N 017°23'00"E

52°21'39"N 017°30'34"E

52°04'28"N 017°25'32"E

52°08'37"N 016°43'29"E

52°14'59"N 016°37'00"E

52°15'14"N 016°31'01"E

52°21'00"N 016°22'52"E

52°23'20"N 016°21'21"E

52°35'36"N 016°17'13"E

52°37'07"N 016°20'39"E

1600 ft AMSL G

700 ft AMSL

FIS POZNAŃ

Poznań INFORMACJA (126.300 MHz)
PL
Poznań INFORMATION
(126.300 MHz)
EN

H24


5) ustanowieniu BASE LIMIT dla lotów VFR w kręgu nadlotniskowym;

6) wprowadzeniu nowej procedury utraty łączności dla lotów VFR:

a) w czasie dolotu i podejścia od północnej strony lotniska:

- wykonać dolot do punktu YANKEE, wykonać orbity przez 5 minut, następnie dolecieć nad punkt GOLF i oczekiwać na sygnały świetlne z wieży kontroli lotniska POZNAŃ/Ławica,

- w czasie dolotu i oczekiwania włączyć całe dostępne oświetlenie nawigacyjne,

- po odebraniu zielonego sygnału wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej,

- po odebraniu czerwonego sygnału oczekiwać nad punktem GOLF do czasu otrzymania zielonego sygnału i po jego odebraniu wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej,

- jeżeli nie odebrano żadnego sygnału z wieży kontroli lotniska należy oczekiwać 5 minut nad punktem GOLF i wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej,

- po lądowaniu opuścić natychmiast drogę startową w pierwszą możliwą drogę kołowania i oczekiwać na samochód FOLLOW ME,

b) w czasie dolotu i podejścia od południowej strony lotniska:

- należy kierować się do punktu DELTA lub TANGO z ominięciem od zachodniej strony CTR EPPO oraz MCTR EPKS,

- następnie wykonać dolot do punktu YANKEE i postępować zgodnie z procedurą opisaną w lit. a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zmiany, o których mowa w § 1, wchodzą w życie z dniem 21 kwietnia 2022 r.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00