Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-12-15
Wersja aktualna od 2020-12-15
obowiązujący
OGŁOSZENIE NR 4
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 16 lutego 2021 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Zielona Góra-Babimost
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970) ogłasza się, obowiązującą od 15 grudnia 2020 r. zmianę postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Zielona Góra-Babimost ogłoszonej ogłoszeniem nr 2 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Zielona Góra-Babimost (Dz. Urz. ULC poz. 6), stanowiącą załącznik do ogłoszenia.
wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Michał Witkowski
Załącznik do ogłoszenia nr 4
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 16 lutego 2021 r.
ZMIANA TARYFY OPŁAT LOTNISKOWYCH NA LOTNISKU ZIELONA GÓRA-BABIMOST
W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Zielona Góra-Babimost (Dz. Urz. ULC z 2019 r. poz. 6) wprowadza się następujące zmiany:
1. Pkt 1.13. otrzymuje brzmienie:
"1.13. Niniejsze opłaty obowiązują od 15 grudnia 2020 r.";
2. Pkt 2.3.2. otrzymuje brzmienie:
"2.3.2. Wysokość opłaty postojowej wynosi:
Jednostka naliczenia opłaty | Stawka opłaty |
dla statków powietrznych o MTOM do 2 ton włącznie | |
za każde rozpoczęte 24 godziny postoju | 8,00 PLN |
dla statków powietrznych o MTOM powyżej 2 ton | |
za każdą rozpoczętą tonę MTOM statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, za postój nieprzekraczający 28 dni | 4,00 PLN |
za każdą tonę MTOM statku powietrznego i każde rozpoczęte 7 dni postoju, za postój przekraczający 28 dni | 23,80 PLN |
3. Pkt 2.3.4. otrzymuje brzmienie:
"2.3.4. Czas postoju jest liczony od momentu zatrzymania się statku powietrznego na płycie postojowej po lądowaniu do momentu rozpoczęcia kołowania lub holowania statku powietrznego do startu, na stanowisko odladzania przed startem lub w innym celu poza płytę postojową. Zmiana stanowiska postojowego stanowi kontynuację rozpoczętego postoju, a czas kołowania lub holowania statku powietrznego między stanowiskami wlicza się do łącznego czasu postoju. Jeśli po odladzaniu zaistnieje konieczność kontynuacji postoju, czas od momentu zatrzymania się statku powietrznego po powrocie na płytę postojową do ponownego rozpoczęcia kołowania lub holowania do startu, na stanowisko odladzania przed startem dolicza się do łącznego czasu postoju.";
4. Pkt 2.3.6. otrzymuje brzmienie:
"2.3.6. Opłata postojowa za dany postój jest pobierana od usługobiorcy, który wykonał start kończący ten postój lub od innego podmiotu, na rzecz którego dokonano odholowania statku powietrznego poza płytę postojową.";
5. Pkt 3.2.1. otrzymuje brzmienie:
"3.2.1. Zniżka od opłaty za lądowanie dla nowych tras jest udzielana w wysokości:
Rok wykonywania lotów na nowej trasie | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Wysokość zniżki: | 85% | 75% | 65% | 55% | 45% |
6. Pkt 3.2.2. otrzymuje brzmienie:
"3.2.2. Zniżka od opłaty pasażerskiej dla nowych tras jest udzielana w wysokości:
Rok wykonywania lotów na nowej trasie | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Wysokość zniżki: | 60% | 50% | 40% | 30% | 20% |