Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2018-11-01
Wersja aktualna od 2018-11-01
obowiązujący
OGŁOSZENIE NR 40
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 29 października 2018 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2018 r. poz. 1183, 1629 i 1637) ogłasza się, obowiązującą od 1 listopada 2018 r. zmianę poszczególnych postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |
Załącznik do ogłoszenia nr 40 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 29 października 2018 r.
Zmiany poszczególnych postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie
W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie (Dz. Urz. ULC z 2012 r. poz. 116, z 2014 r. poz. 74, z 2015 r. poz. 59, z 2016 r. poz. 176 oraz z 2017 r. poz. 532) wprowadza się następujące zmiany:
1) pkt 1.13. otrzymuje brzmienie:
"1.13. Jeżeli usługobiorca nie przekazał do PPL dokumentów zgodnie z pkt 1.9. lub nie przedstawił tych dokumentów zgodnie z pkt 1.12., dla celów naliczania opłat lotniskowych będzie przyjęta największa istniejąca MTOM danego typu i wersji statku powietrznego według danych posiadanych przez PPL, a opłata hałasowa zostanie naliczona w wysokości określonej dla kategorii 8, z zastrzeżeniem pkt 2.2.8. Przekazanie tych informacji po dniu wykonania lotu nie uprawnia do dokonania korekty naliczonej opłaty i pozytywnego rozpatrzenia reklamacji z tego tytułu, z wyjątkiem operacji lądowania w sytuacjach awaryjnych.";
2) pkt 1.14. otrzymuje brzmienie:
"1.14. Niniejsze opłaty obowiązują od 1 listopada 2018 r.";
3) w pkt 2.2. ppkt 2.2.2. otrzymuje brzmienie:
"2.2.2. Opłata hałasowa jest pobierana odrębnie za każde lądowanie i za każdy start statku powietrznego na Lotnisku Chopina w Warszawie od usługobiorcy wykonującego daną operację.";
4) w pkt 2.2. ppkt 2.2.3. otrzymuje brzmienie:
"2.2.3. Wysokość stawki jednostkowej opłaty (za każdą rozpoczętą tonę MTOM) zależy od kategorii hałasowej statku powietrznego oraz od godziny wykonania lądowania i startu i wynosi:
Czas lądowania lub startu | Kategoria hałasowa | Stawka opłaty |
|
06:00:00-21:59:59 | 1 | 0,00 |
|
2 | 0,00 |
| |
3 | 0,00 |
| |
4 | 0,00 |
| |
5 | 0,00 |
| |
6 | 0,00 |
| |
7 | 3,25 |
| |
8 | 4,50 |
| |
22:00:00-23:29:59 lub | 1 | 1,60 |
|
2 | 2,00 |
| |
3 | 3,80 |
| |
4 | 4,80 |
| |
5 | 5,30 |
| |
6 | 8,70 |
| |
7 | 21,50 |
| |
8 | 31,00 |
| |
23:30:00-05:29:59 | 1 | 6,70 |
|
2 | 7,40 |
| |
3 | 16,00 |
| |
4 | 17,60 |
| |
5 | 19,20 |
| |
6 | 31,90 |
| |
7 | 78,00 |
| |
8 | 108,00 | "; |
5) "w pkt 2.2. ppkt 2.2.4. otrzymuje brzmienie:
"2.2.4. Statki powietrzne o MTOM poniżej 9 ton zaliczane są do kategorii hałasowej 1.";
6) "w pkt 2.2. ppkt 2.2.5. otrzymuje brzmienie:
"2.2.5. Statki powietrzne o MTOM od 9 ton wzwyż certyfikowane wg rozdz. 2 pkt 2.4.1 i 2.4.2 części II tomu 1 Załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym oraz statki powietrzne dla których PPL nie dysponuje dokumentem potwierdzającym parametry hałasowe zaliczane są do kategorii 8.";
7) "w pkt 2.2. ppkt 2.2.6. otrzymuje brzmienie:
"2.2.6. Statki powietrzne o MTOM od 9 ton wzwyż certyfikowane wg rozdz. 3, 4, 5, 8 pkt 8.4.1 i 8.4.2 oraz 14 części II tomu 1 Załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym klasyfikuje się do poszczególnych kategorii hałasowych w zależności od wartości skumulowanego marginesu hałasu zgodnie z poniższą tabelą:
Kategoria hałasowa | Wartość skumulowanego marginesu hałasu |
1 | 23 i powyżej |
2 | 20-22,9 |
3 | 17-19,9 |
4 | 13-16,9 |
5 | 10-12,9 |
6 | 8-9,9 |
7 | 0-7,9 |
8 | poniżej 0 |
1) EPNdB - efektywny poziom odczuwalnego hałasu w decybelach (ang.: Effective Perceived Noise in Decibels)";
8) w pkt 2.2. ppkt 2.2.7. otrzymuje brzmienie:
"2.2.7. Podstawę do zaliczenia statku powietrznego do określonej kategorii hałasowej stanowi dokument, o którym mowa w pkt 1.9., z zastrzeżeniem pkt 2.2.8.";
9) w pkt 2.2. ppkt 2.2.8. otrzymuje brzmienie:
"2.2.8. Jeżeli PPL dysponuje dokumentem, o którym mowa w pkt 1.6.1. innym, niż świadectwo zdatności w zakresie hałasu, potwierdzającym że MTOM wynosi do 9 ton włącznie lub według danych posiadanych przez PPL największa istniejąca MTOM danego typu i wersji statku powietrznego wynosi do 9 ton włącznie, statek powietrzny zostanie zaliczony dla celów naliczenia opłaty hałasowej do kategorii 1, nawet jeśli usługobiorca nie przekazał świadectwa zdatności w zakresie hałasu lub przekazane świadectwo nie zawiera wszystkich informacji, o których mowa w pkt 1.9.".