Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-03-20
Wersja aktualna od 2017-03-20
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 414
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 20 marca 2017 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1617/2015
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 6 sierpnia 2015 r. na samolocie Bombardier DHC-8-Q400, klasyfikuję do kategorii:
"Czynnik techniczny"
w grupie przyczynowej: "T4 – Układy sterowania".
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Podczas rozbiegu do startu przy prędkości ok. 60 kts pojawiła się czerwona sygnalizacja 'PITCH TRIM'. Przerwano start, powiadomiono ATC o problemie. Samolot wrócił na stoisko postojowe, powiadomiono MCC oraz Crew Control. Samolot przekazano służbom technicznym oraz złożono ASR.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Nie udało się ustalić przyczyny sygnalizacji. Po zresetowaniu systemu sygnalizacja ustąpiła.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |