Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-03-20
Wersja aktualna od 2017-03-20
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 369
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 20 marca 2017 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1325/2015
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 12 lipca 2015 r., na samolocie Bombardier/DHC-8-402Q, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O5 – Działanie obsługi naziemnej”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Po wylądowaniu samolotu i zakołowaniu na miejsce postoju, pracownik obsługi naziemnej lotniska podczas podkładania podstawek pod koła samolotu uderzył głową w rurkę wykrywacza oblodzenia, odnosząc ranę głowy wymagającą zaszycia w szpitalu. Rurka wykrywacza oblodzenia została lekko zgięta, co zakwalifikowano jako usterkę techniczną i udokumentowano fotograficznie. Po konsultacji z MCC samolot dopuszczono do lotu z pasażerami na podstawie MEL 30-80-2.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Nieuwaga pracownika obsługi naziemnej lotniska – nieszczęśliwy wypadek przy pracy.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |