Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 349
Wersja aktualna od 2017-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 349
Wersja aktualna od 2017-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 339
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1054/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 czerwca 2015 r. na samolocie Beechcraft H 750, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, zwaną dalej „PKBWL” do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Po starcie z LFMN, po schowaniu podwozia zapaliły się kontrolki SQUAT, STALL IDENT, FDR FAULT. Załoga dostała zgodę na wznoszenie do poziomu 160. Na poziomie 60 stwierdziła brak hermetyzacji kabiny i poprosiła o zatrzymanie wznoszenia na poziomie 100 FL. Przed osiągnięciem poziomu 100 FL zapaliła się kontrolka CABIN ALT. Załoga poprosiła o zniżanie i holding. Otrzymała wektory i zniżanie do 4000 fit, po czym holding nad punktem NERAS, gdzie w ciągu 20 min. wypaliła paliwo do osiągnięcia dopuszczalnej masy samolotu do lądowania. Podejście i lądowanie bez problemów na DS 04. Nadzór nad badaniem incydentu zakończono 12 października 2015 r. przyjmując na podstawie zgłoszenia, że prawdopodobną przyczyną braku hermetyzacji było uszkodzenie jednego z przełączników „WEIGHT ON WHEEL”. 7 czerwca 2016 r. użytkownik przesłał do PKBWL raport zbadania, który zawierał dodatkowe informacje mające wpływ na wskazaną już przyczynę incydentu.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną braku hermetyzacji było złe uziemienie skrzynki przekaźników.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00