Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-03-08
Wersja aktualna od 2017-03-08
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 312
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 marca 2017 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 134/2015
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 stycznia 2015 r. na samolocie EMBRAER 170-200, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Flight Data Monitoring wykrył wystąpienie twardego lądowania podczas lądowania w WAW. Maksymalna zarejestrowana wartość współczynnika przeciążenia pionowego wyniosła 2,07G, przekraczając dopuszczalną wartość o 0,07G. Podczas rozmowy z załogą, uzyskano informację, że piloci nie odczuli lądowania jako odbiegającego od normy.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Przyczyną twardego lądowania było spóźnione wyrównanie podczas lądowania.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |