Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 311
Wersja aktualna od 2017-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 311
Wersja aktualna od 2017-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 301
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2039/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 18 września 2015 r. na spadochronie Sensci 91, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inny”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Skoczek (1522 skoki) wykonywał skok z wysokości około 4000 m filmując skok tandemowy. Spadochron otworzył na wysokości około 900 m. Po otwarciu spadochron wszedł w głębokie obroty. Skoczek przystąpił do wykonania procedury awaryjnej: wyczepił czaszę główną i otworzył spadochron zapasowy. Wylądował na użytkowej części lądowiska. Po wykonaniu oględzin czaszy głównej i przeanalizowaniu materiału filmowego stwierdzono, że przyczyną wystąpienia obrotów czaszy było zerwanie jednej linki nośnej przy kaskadzie grupy „B”. Nie stwierdzono innych uszkodzeń lub nadmiernego zużycia linek czaszy.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Nie ustalono.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Ocena między innymi stanu linek nośnych i sterowniczych powinna być dokonywana każdorazowo podczas układania spadochronu. Ponieważ stan pozostałych linek nie budził zastrzeżeń i nie ustalono przyczyny pęknięcia linki nośnej czaszy, nie podjęto działań profilaktycznych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00