Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-03-08
Wersja aktualna od 2017-03-08
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 297
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 marca 2017 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1984/2015
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 października 2015 r. na samolocie Beechcraft Raytheon H7S0, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T11 – Uszkodzenie systemów hydraulicznych”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Podczas przelotu z lotniska EFSB [Basel] na lotnisko EPWA [Warszawa-Okęcie] pojawiła się sygnalizacja HYD LOW1 PRESS. Załoga wykonała odpowiednią listę kontrolną i podjęła decyzję o wykonaniu lądowania na lotnisku EDDL [Dusseldorf], gdzie samolot przekazano do stacji obsługowej Jet Aviation Dusseldorf. W stacji obsługowej Jet Aviation Dusseldorf stwierdzone zostało uszkodzenie pompy hydraulicznej.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Awaria pompy hydraulicznej z nieustalonego powodu.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |