Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-02-20
Wersja aktualna od 2017-02-20
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 240
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 20 lutego 2017 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2538/2015
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 5 grudnia 2015 r. na samolocie Embraer E170, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O10 - Obsługa techniczna”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 28 czerwca 2016 r.
Po uruchomieniu APU w BRU na EICAS pojawiła sie sygnalizacja „APU GEN OFF BUS”. Po zresetowaniu systemu, usterka wystąpiła ponownie. Poinformowano MCC w WAW i obsługę techniczną w BRU. Po konsultacjach załoga otrzymała od MCC zgodę na powrót do WAW z niesprawnym generatorem APU zgodnie z MEL 24-22-01. Po powrocie do WAW załoga złożyła ASR.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Przyczyną wystąpienia sygnalizacji „APU GEN OFF” był niesprawny generator APU.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |