Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 209
Wersja aktualna od 2017-02-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 209
Wersja aktualna od 2017-02-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 205
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 14 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 113/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 21 stycznia 2016 r. na śmigłowcu Schweizer 269D, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Pilot śmigłowca Schweizer 269D wykonywał podejście końcowe do lądowania na lotnisku EPMO. Kontroler ruchu lotniczego wydał pilotowi instrukcję wykonania podlotu oraz lądowania na płycie postojowej „PPS GA 1” z lewej strony drogi do kołowania (TWY) „B” w celu wyłączenia silnika oraz późniejszego przeholowania na stanowisko postojowe. Pilot śmigłowca po wykonaniu podlotu wzdłuż TWY „B” kontynuował lot wzdłuż TWY „S”, która zgodnie z NOTAM-em była zamknięta ze względu na trwające na niej prace techniczne.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zgodnie z otrzymanymi od pilota śmigłowca wyjaśnieniami, przyczyną niezastosowania się do instrukcji wydanych przez kontrolera ruchu lotniczego był błąd pilota spowodowany dużym natężeniem czynności jakie wykonywał w związku z lądowaniem.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00