Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 205
Wersja aktualna od 2017-02-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 205
Wersja aktualna od 2017-02-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 201
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 14 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2652/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 26 grudnia 2015 r. na samolocie Embraer E170, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”
oraz
„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O10 – Obsługa techniczna”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Samolot zawrócił z trasy z powodu problemów z klimatyzacją (BLEED 1 and 2LEAK). Z powodu tej usterki samolot zawracał z trasy trzy razy w okresie ostatnich dwóch tygodni. Podczas poszukiwania przyczyny jej zaistnienia kilka nieprawidłowości zostało wykrytych, akcje naprawcze zostały wdrożone, ale żadna z nich nie przyniosła usunięcia usterki BLEED 1 and 2 LEAK. Nie udało się wywołać usterki podczas prób na ziemi. Przeprowadzono kolejne czynności sprawdzające, które nie przyniosły pozytywnego rezultatu. W trakcie kolejnej czynności potwierdzono wyciek na przewodzie wychodzącym z PRECOOLER-a stwierdzając jednocześnie, że najprawdopodobniej występuje także wyciek z jego samego (najprawdopodobniej na uszczelnieniu, możliwe jest również uszkodzenie samej jednostki). PRECOOLER został wymieniony. Po dwóch pierwszych odcinkach lotu po wymianie PRECOOLER-a nie stwierdzono błędów. Przeprowadzono odczyt po kolejnych dziesięciu odcinkach lotu – błędów nie stwierdzono. Wymiana PRECOOLER-a okazała się skuteczna.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Nieszczelność PRECOOLER-a p/n 1002165-3.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00