Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 185
Wersja aktualna od 2017-02-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 185
Wersja aktualna od 2017-02-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 181
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 14 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 766/2012

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 8 lipca 2012 r. na samolocie Bombardier DH8D, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E1 – Meteorologiczne (MET)”
oraz
„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O4 – Działanie załogi kabinowej (niewłaściwe postępowanie z niesfornymi pasażerami oraz zaniechania działania przez załogę kabinową)”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga wykonywała lot z Frankfurtu do Wrocławia. Na wysokości przelotowej poziom lotu 230, w FIR-ze Czeskim, samolot napotkał krótkotrwały obszar silnej turbulencji. Lot przebiegał w chmurach, załoga obserwowała radar pogodowy, jednak nie zgłosiła, że zaobserwowano jakiekolwiek obszary niebezpieczeństwa. Sygnalizacja „zapiąć pasy” była włączona. Pomimo tego, na skutek napotkania uskoku, jeden z pasażerów uderzył o szafkę nad nim i doznał obrażenia głowy (przecięcie skóry). Inni pasażerowie nie doznali żadnych szkód. Personel pokładowy udzielił pierwszej pomocy. Rana nie była poważna i podjęto decyzję o kontynuowaniu lotu do Wrocławia. Załoga kokpitowa poinformowała o sytuacji służbę ATC we Wrocławiu i poprosiła o pomoc lekarską po lądowaniu, która czekała na płycie. Pasażer został odwieziony do szpitala, gdzie zszyto ranę.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Nie można jednoznacznie wskazać przyczyny zdarzenia. Raporty pogodowe oraz ATIS nie informowały o chmurach burzowych ani o strefach turbulencji. Załoga cały czas obserwowała przestrzeń przed samolotem oraz wskazania generowane przez radar pogodowy. Napotkana turbulencja była niespodziewana i silna. Mimo że sygnalizacja nakazująca zapięcie pasów była włączona nie zapobiegło to obrażeniu ciała jednego z pasażerów.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00