Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 162
Wersja aktualna od 2017-02-13
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 162
Wersja aktualna od 2017-02-13
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 158
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1106/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 29 maja 2016 r. na samolocie Socata Rally 125 (MS887), klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Przed lotem uczeń-pilot wykonał próbę silnika, która przebiegała bez zastrzeżeń. Po starcie do samodzielnego lotu po trasie, na wysokości około 600 stóp, po pierwszym zakręcie stwierdził brak możliwości dalszego wznoszenia. Podjął decyzję o wykonaniu kręgu i lądowaniu na lotnisku startu. Lądowanie odbyło się bez problemów. Omówiono z uczniem zdarzenie, stwierdzając, że decyzja o lądowaniu, lądowanie i korespondencja były prawidłowe. Samolot został sprawdzony przez mechanika. W wyniku oględzin stwierdzono nieprawidłowe działanie dolnej świecy cylindra nr 4 w wyniku tzw. zarzucenia (zwarcia elektrod). Świecę tę wymieniono na nową. Prawdopodobną przyczyną zarzucenia świecy była zbyt długa praca silnika na obrotach biegu jałowego. Próba silnika po wymianie świecy nie wykazała żadnych anomalii, silnik pracował prawidło.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zarzucenie dolnej świecy cylindra nr 4 prawdopodobnie w wyniku zbyt długiej pracy silnika na obrotach biegu jałowego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00