Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-02-13
Wersja aktualna od 2017-02-13
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 156
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 13 lutego 2017 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1111/2016
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 29 maja 2016 r. na samolocie Cessna 152, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T2 – Niesprawność”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 22 czerwca 2016 r.
Lotnisko Modlin EPMO. Pilot-dowódca samolotu, krótko po starcie z DS08 stwierdził wahania obrotów. Zdecydował się wykonać lądowanie „na wprost” na lotnisku startu. Samolot wylądował bez problemów. Zdecydowano się zawiesić operacje na tym samolocie do momentu sprawdzenia go przez mechanika. W trakcie oględzin mechanik stwierdził zanieczyszczenie świec zapłonowych. Świece wyczyszczono, następnie 3-krotnie wykonano próbę silnika – nie stwierdzono nieprawidłowości. Samolot wrócił do operacji.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Zanieczyszczenie świec zapłonowych.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |