Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 128
Wersja aktualna od 2017-02-10
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 128
Wersja aktualna od 2017-02-10
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 124
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 10 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 365/2014

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 29 marca 2014 r. na samolocie BOEING B787-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E1 – Meteorologiczne (MET)”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W trakcie podejścia ILS na pas 04R w JFK, po przechwyceniu ścieżki G/S, załoga zauważyła gwałtowny przyrost, a następnie spadek prędkości. Nie wystąpiła sygnalizacja Windshear. W czasie około 30 sek. na rejestratorze parametrów lotu widać zmianę kierunku wiatru, wiejącego z prędkością ok. 30 kts, o około 60 stopni oraz fluktuację prędkości około 10 kts. Doszło do destabilizacji podejścia. Wystąpił dwukrotny spadek prędkości: 15 kts poniżej Vref 30 oraz 25 kts poniżej „target speed”. Załoga wykonała procedurę GO AROUND. Następne podejście i lądowanie przebiegło bez zakłóceń. Załoga złożyła raport ASR i osobiście omówiła zdarzenie w Dziale Bezpieczeństwa Lotniczego Użytkownika. Służby techniczne nie stwierdziły przekroczeń eksploatacyjnych wymagających działań naprawczych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia była destabilizacja profilu lotu wywołana porywem wiatru oraz chwilowym odłączeniem i ponownym podłączeniem autopilota.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Pilot bezpieczeństwa floty opisze zdarzenie w miesięcznym Biuletynie Bezpieczeństwa Lotniczego.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00