Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 124
Wersja aktualna od 2017-02-10
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 124
Wersja aktualna od 2017-02-10
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 120
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 10 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 147/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 05 lutego 2015 r. na samolocie Beechcraft Baron BE58, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H1 – Postępowanie umyślne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, zwaną dalej „PKBWL” do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Zgodnie z treścią zgłoszenia zdarzenia lotniczego w ruchu lotniczym przesłanego przez państwowy organ zarządzania ruchem lotniczym, pilot samolotu Beechcraft Baron BE58 (BE58) wylądował na drodze startowej (RWY) 28 lotniska EPPO w warunkach widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR) poniżej wymaganych minimów. Według pomiarów widzialności przez lotniskowy system, RVR w czasie lądowania wynosił od progu RWY 28:275 metrów, w strefie środkowej drogi startowej 250 metrów, a w strefie końcowej RWY 250 metrów.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

W wyniku współpracy z austriacką komisją ds. badania wypadków i incydentów lotniczych, PKBWL otrzymała wyjaśnienia od użytkownika samolotu BE58. Zgodnie z ich treścią, pilot podjął decyzję o próbnym podejściu do lądowania i ewentualnym jego przerwaniu w przypadku potwierdzenia zgłaszanych warunków RVR. Próba ta była podyktowana transportem na pokładzie samolotu pilnie oczekiwanych środków medycznych. W trakcie końcowego podejścia na RWY 28 pilot nawiązał kontakt wzrokowy z terenem oraz światłami podejścia znacznie powyżej minimalnych warunków i podjął decyzję o kontynuowaniu podejścia i lądowaniu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00