Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 90
Wersja aktualna od 2017-02-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 90
Wersja aktualna od 2017-02-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 87
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 444/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 marca 2016 r. na samolocie Piaggio P.180 Avanti II, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”,
„T9 – Błędy produkcyjne”.

2. Opis okoliczności incydent lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W trakcie wykonywania obsługi hangarowej samolotu po 200 godzinach lotu (według zadania 12-20-00-200-802) podczas wzrokowego przeglądu zespołu hamulcowego stwierdzono odłączenie się (ścięcie) ośmiu nitów na jego zewnętrznej tarczy (ROTOR DISC). Zespół ten (P/N 2-1504-4) został po naprawie zainstalowany na samolocie w dn. 15.08.2015 r., a do chwili wykrycia jego niesprawności samolot wykonał 592 lądowania.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Prawdopodobną przyczyną zdarzenia było nieprawidłowe zakucie nitów podczas montażu lub nadmierny luz montażowy powstały w trakcie produkcji zespołu hamulcowego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00