Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 85
Wersja aktualna od 2017-02-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 85
Wersja aktualna od 2017-02-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 82
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 395, 401 i 402/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydenty lotnicze, które wydarzyły się w dniach 11 i 12 marca 2016 r. na samolocie Boeing 737-800, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik techniczny"

w grupie przyczynowej: "T2 – Niesprawność".

2. Opis okoliczności incydentów lotniczych:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, zwaną dalej „PKBWL", do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Po wypchnięciu samolotu ze stanowiska postojowego, podczas uruchamiania silników, dochodziło do wycieku paliwa. We wszystkich zdarzeniach dotyczyło to tego samego egzemplarza samolotu. W incydentach 395/16 oraz 401/16 rozlewisko paliwa miało powierzchnię odpowiednio 25 m2 oraz 5 m2. Samolot po tych incydentach wykonał zaplanowaną operację lotniczą. Incydent 402/16, w którym powstało rozlewisko o powierzchni ok. 2 m2, zakończył się odwołaniem rejsu. We wszystkich przypadkach rozlane paliwo było neutralizowane przez lotniskową jednostkę straży pożarnej. PKBWL za pośrednictwem Komisji ds. Badania Wypadków Lotniczych właściwej dla operatora (Air Accident Investigation Unit Department of Transport Tourism and Sport) zwróciła się z prośbą o uzyskanie wyjaśnień. Od Maintenance Control Department operatora uzyskano informację, że wycieki paliwa mieściły się w dopuszczalnych wartościach eksploatacyjnych, jednakże z uwagi na opóźnienia rejsów i odwołanie jednego z nich, podjęto decyzję o wymianie pompy paliwowej na silniku #1, która była przyczyną wycieków.

3. Przyczyna incydentów lotniczych:

Nieszczelność pompy paliwowej na silniku numer 1.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00