Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 69
Wersja aktualna od 2017-01-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 69
Wersja aktualna od 2017-01-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 68
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 23 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 334/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 2 marca 2016 r. na samolocie Airbus A32J, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H1 – Postępowanie umyślne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

FIR Warszawa. Zgodnie z treścią zgłoszenia zdarzenia lotniczego, załoga samolotu Airbus A321 wykonująca lot na trasie UUDD-EGLL, po przekazaniu na łączność radiową z sektora „G” (częstotliwość 132.700 MHz) na sektor „BD” (częstotliwość 134.225 MHz) nie nawiązała kontaktu radiowego ze służbą kontroli ruchu lotniczego przez okres siedmiu minut. W wyniku wywołania załogi A321 na częstotliwości alarmowej (121.500 MHz) załoga wznowiła łączność radiową. O zdarzeniu zostały poinformowane służby wojskowe.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Prawdopodobną przyczyną zaistnienia zdarzenia lotniczego był błąd załogi samolotu Airbus 321 w zakresie stosowania się do zasad prowadzenia korespondencji radiowej.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00