Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 63
Wersja aktualna od 2017-01-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 63
Wersja aktualna od 2017-01-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 62
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 23 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 255/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 17 lutego 2016 r. na lotnisku w Lublinie (EPLB), klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E5 – Pomoce nawigacyjne/CNS”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Zgodnie z treścią zgłoszenia zdarzenia lotniczego, pomiar widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR) za pomocą dedykowanych urządzeń wskazywał na występujące znaczne różnice w ramach tego samego systemu. Brak wiarygodności w powyższym zakresie wymusił zastosowanie wzrokowej oceny przez obserwatora meteo.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zgodnie z otrzymanymi od służb technicznych wyjaśnieniami, przyczyną różnych danych wyjściowych w zakresie wartości RVR było zastosowanie dwóch różnych adresów serwerów, które bez synchronizacji przesyłały na stanowiska operacyjne informacje o aktualnej wartości RVR. Efektem tego były występujące różnice w prezentowanych danych RVR.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Podjęte działania profilaktyczne:

Wprowadzono zmianę w konfiguracji systemu transferu wartości RVR, który obecnie prezentuje informacje z pojedynczego serwera.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00