Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 222
Wersja aktualna od 2016-12-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 222
Wersja aktualna od 2016-12-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 154
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 grudnia 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 269/16

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, zaistniały w dniu 20 lutego 2016 r. na lotnisku Mielec (EPML), klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny” w grupie przyczynowej:
„T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga w składzie pilot-uczeń i instruktor-pilot wykonywała lot szkolny do uzyskania uprawnień IR/ME. Podczas podejścia do lądowania, po przestawieniu dźwigni podwozia w położenie WYPUSZCZONE nie wysunęło się podwozie przednie. Załoga schowała podwozie i wykonała pomyślnie procedurę awaryjnego wypuszczania podwozia oraz lądowanie na drodze startowej 27 lotniska EPML. Stwierdzono rozszczelnienie instalacji hydraulicznej wypuszczania podwozia i wyciek płynu hydraulicznego, spowodowane uszkodzeniem uszczelki (O-ring) siłownika przedniego podwozia. Po wymianie uszczelki i uzupełnieniu płynu hydraulicznego w instalacji samolot został dopuszczony do dalszej eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Rozszczelnienie instalacji hydraulicznej wypuszczania podwozia, spowodowane uszkodzeniem uszczelki (O-ring) siłownika przedniego podwozia.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zakończeniu badania nie sformułowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Transportu Lotniczego

Izabela Szymajda-Wojciechowska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00