Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 221
Wersja aktualna od 2016-12-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 221
Wersja aktualna od 2016-12-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 153
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 grudnia 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 265/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 lutego 2016 r. na samolocie Embraer 170–200, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T4 – układy sterowania”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Krótko po starcie samolotu na wyświetlaczu EICAS pojawiła się sygnalizacja SLAT FAIL. Wskazania położenia slotów pokazywały pozycję 3 a wskazania położenia klap – 2. Załoga wykonała czynności zgodnie z listą kontrolną „SLAT FAILURE” oraz zatrzymała wznoszenie samolotu na wysokości 6000 stóp i podjęła decyzję o zawróceniu na lotnisko startu. Lądowanie wykonano z ustawieniem slotów w pozycji 3 i klap w pozycji 5. Po lądowaniu samolot przekazano służbom obsługi technicznej. Podczas przeprowadzania kontroli stanu wiązek instalacji elektrycznej slotów wykryto uszkodzenie w wiązkach: LH OUTBOARD SKEW HARNESS P/N 171-13509-401, RH OUTBOARD SKEW HARNESS P/N 171-13508-401, : LH OUTBOARD SKEW SENSOR P/N 1716280A S/N OFF/ON L5699/L6845, RH OUTBOARD SKEW SENSOR P/N 1716282A S/N OFF/ON R6982/R5763. Naprawę przeprowadzono zgodnie z AMM 27-83-01927-83-07. Po naprawie przeprowadzono kilkukrotnie testy z pozytywnym wynikiem. Samolot przywrócono do eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Usterka instalacji elektrycznej sterowania położeniem slotów.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Transportu Lotniczego

Izabela Szymajda-Wojciechowska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00