Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 205
Wersja aktualna od 2016-11-17
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 205
Wersja aktualna od 2016-11-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 147
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 16 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2590/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 września 2016 r. na samolocie Boeing 757-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E3 – Ptaki, zwierzęta, inne obce obiekty”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Załoga samolotu, po starcie z drogi startowej 26, zgłosiła do kontrolera ruchu lotniczego prawdopodobieństwo zderzenia z ptakiem. Sokolnik przeprowadził inspekcję drogi startowej, ale nie odnalazł szczątków ptaka. Po lądowaniu na lotnisku docelowym, podczas przeglądu samolotu, zostały znalezione w lewym silniku szczątki ptaka jednakże nie udało się określić jego gatunku. Konieczność wykonania przeglądu technicznego silnika, podczas którego nie stwierdzono uszkodzeń, spowodowała opóźnienie rejsu.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka na torze startującego samolotu.

Zastosowane środki profilaktyczne:

Określono potencjalne ryzyko podobnego zdarzenia na terenie lotniska w rejonie i na wysokościach opisanych w Doc 9137 - AN/898 cz. 3 zgodnie z „Podręcznikiem zarządzania bezpieczeństwem lotniczym Warszawa-Modlin”. Analiza zdarzenia nie wykazała konieczności wprowadzania dodatkowych środków zapobiegawczych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00