Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 204
Wersja aktualna od 2016-11-17
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 204
Wersja aktualna od 2016-11-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 146
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 16 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2558/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 23 września 2016 r. na samolocie Boeing 757-200, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E3 – Ptaki, zwierzęta, inne obce obiekty”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Załoga lądującego samolotu zgłosiła kontrolerowi ruchu lotniczego zderzenie z ptakiem. Dyżurny operacyjny lotniska podczas inspekcji drogi startowej, w rejonie przyziemienia samolotu odnalazł martwego ptaka. Droga startowa po oczyszczeniu nawierzchni została dopuszczana do operacji lotniczych. Podczas oględzin samolotu odnaleziono ślady zderzenia w rejonie przedniej szyby, po prawej stronie kadłuba.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka (gat. kopciuszek – phoenicunis ochruros) na torze lądującego samolotu.

Zastosowane środki profilaktyczne w celu zmniejszenia zagrożeń ze strony zwierząt na terenie lotniska:

1) przeprowadzanie kontroli rejonu lotniska w zakresie występowania hodowli gołębi;

2) zmiana ustawień w urządzeniach stacjonarnego systemu odstraszania ptaków „BirdGuard”;

3) wykonywanie bieżących kontroli terenu lotniska i szczelności ogrodzenia;

4) stosowanie środków deratyzacyjnych w pobliżu dróg startowych w celu ograniczenia występowania gryzoni stanowiących pokarm dla ptaków drapieżnych i lisów;

5) odłów zwierząt w pułapki żywołowne;

6) odstrzał zwierząt zagrażających bezpieczeństwu operacji lotniczych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00