Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 188
Wersja aktualna od 2016-11-17
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 188
Wersja aktualna od 2016-11-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 130
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 16 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1326/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 15 czerwca 2016 r. na samolocie EMBRAER ERJ-175, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Po wykołowaniu samolotu na stanowisko postojowe i zabezpieczeniu go do postoju, ok. 3 min. po zatrzymaniu, koordynator rejsu zauważył dym wydobywający się z prawego podwozia. Obsługę samolotu przerwano i powiadomiono kapitana samolotu, który wezwał lotniskową straż pożarną. Załoga nie stwierdziła wskazań przeginania hamulców ani innych nieprawidłowości. Podczas oględzin prawego podwozia głównego stwierdzono intensywny wyciek płynu hamulcowego, spowodowany awarią jednego z przewodów instalacji hamulcowej, którego skutkiem było wyraźnie widoczne odparowywanie płynu w zetknięciu z rozgrzanymi tarczami hamulców, zidentyfikowane początkowo jako „dymienie”. Rozlany na płycie postojowej płyn hamulcowy zneutralizowano.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Awaria przewodu instalacji hamulcowej na prawym podwoziu głównym.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

Zdarzenie zarejestrowano w bazie danych SMS i sklasyfikowano według kryteriów przyjętych w PLL „LOT” S.A. Będzie ono ujęte we wskaźnikach bezpieczeństwa lotniczego (SPI) monitorowanych zgodnie z zasadami zawartymi w „Podręczniku zarządzania bezpieczeństwem lotniczym”.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00