Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 187
Wersja aktualna od 2016-11-17
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 187
Wersja aktualna od 2016-11-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 129
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 16 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 713/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 kwietnia 2016 r. na samolocie Embraer 170, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E4 – Służby lotniskowe. Obsługa naziemna”
oraz
„Czynnik organizacyjny”

w grupie przyczynowej: „O5 – Działanie obsługi naziemnej”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas wykołowywania statku powietrznego na stanowisko nr 39 doszło do zajechania mu drogi przez pojazd obsługi lotniskowej (taśmociąg), który poruszał się po drodze serwisowej. W rezultacie, załoga zmuszona została do przerwania kołowania i zatrzymania samolotu. Przebieg zdarzenia został potwierdzony analizą zapisu kamer monitoringu. Ustalono, że sprawca zdarzenia ponownie popełnił ten sam błąd w krótkim odstępie czasu.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niezachowanie należytej ostrożności oraz nieprzestrzeganie przepisów instrukcji „ruch pojazdów i pieszych na Lotnisku Chopina w Warszawie” – INOP-IRPP przez kierującego pojazdem.

Zastosowane środki profilaktyczne:

1) kierującemu taśmociągiem odebrano upoważnienie do kierowania pojazdami na terenie Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie;

2) przypomniano o konieczności przestrzegania zasad bezpiecznego poruszania się w polu ruchu naziemnego na posiedzeniu lotniskowego Komitetu Bezpieczeństwa.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00