Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 169
Wersja aktualna od 2016-11-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 169
Wersja aktualna od 2016-11-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 113
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 4 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1164/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 3 czerwca 2016 r. na samolot Diamond Da 20, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 2 września 2016 r.

Lądowisko Sochaczew. Uczeń-pilot otrzymał zgodę na uruchomienie silnika i kołowanie do pasa startowego w celu wykonania samodzielnego lotu do strefy. Po przykołowaniu do punktu oczekiwania przed pasem rozpoczął procedurę sprawdzania samolotu przed startem, w tym wykonał próbę iskrowników. W czasie próby lewego iskrownika silnik wyłączył się. Samolot odholowano. W trakcie badania zdarzenia stwierdzono, że zgaśniecie silnika spowodowane było uszkodzeniem kondensatora lewego iskrownika.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Uszkodzenie kondensatora lewego iskrownika, co spowodowało wyłączenie się silnika podczas wykonywania procedury sprawdzania samolotu przed startem.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00